mail Stokrotek: soneczka-20192020@googlegroups.com

———————————

WRZESIEŃ

Tematyka kompleksowa:

1. W przedszkolu.
2. Droga do przedszkola.
3. Nadeszła jesień.
4. Co robią zwierzęta jesienią?

Zadania:

  • zapoznanie z salą zajęć, pomieszczeniami przedszkola
  • integracja grupy; zapoznanie z imionami dzieci, uczestniczenie we wspólnych zabawach
  • rozwijanie sprawności ciała w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu
    zapoznanie z zasadami ruchu drogowego
  • poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotu w przestrzeni przestrzeganie zasad regulujących współżycie w grupie
    poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach
  • rysowanie, malowanie farbami, posługiwanie się narzędziami pisarskimi
  • liczenie palców, przedmiotów, zauważanie rytmu w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt
  • śpiewanie piosenek, rytmiczne poruszanie się przy muzyce
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w zabawach ruchowych w ogrodzie przedszkola

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Piosenka:

„Przedszkolaczek”

  1. Jestem sobie przedszkolaczek,
    nie grymaszę i nie płaczę.
    Na bębenku marsza gram:
    Ram tam, tam, ram tam, tam.
  2. Mamy tu zabawek wiele.
    Razem bawić się weselej,
    bo kolegów dobrych mam:
    Ram tam, tam, ram tam, tam.
  3.  Mamy klocki, kredki, farby,
    to są nasze wspólne skarby.
    Bardzo dobrze tutaj mam:
    Ram tam, tam, ram tam, tam.
  4. Kto jest beksą i mazgajem,
    ten się do nas nie nadaje.
    Niechaj w domu siedzi sam:
    Ram tam, tam, ram tam, tam.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Doskonalenie umiejętności przedstawiania się – zwrot: „My name is…”
  • Ćwiczenie liczenia od 1 do 10
  • Nauka części ciała na podstawie zabaw ruchowych przy piosence „One little finger” – head, nose, chin, arm, leg, foot (głowa, nos, broda, ręka, noga, stopa); dodatkowo zwroty: up (góra) i down (dół)
  • Utrwalanie nazw kolorów z użyciem kart obrazkowych i realnych przedmiotów
  • Jesienne kolory: utrwalanie nazw kolorów z użyciem papierowych liści w jesiennych kolorach – zabawy przy piosence „Orange, yellow, red and brown”
  • Wskazujemy kolejno: ceiling, floor, window, door (sufit, podłoga, okno, drzwi – zabawy ruchowe przy piosence „Wind the bobbin up”

Religia tematyka kompleksowa:

1. Po wakacjach znów się spotykamy.
2. Katecheza jest spotkaniem z Bogiem.
3. Nauka piosenki „Choć jestem mały jak palec”.
4. Dziękuję Bogu za rodziców.

Piosenka:

„Choć jestem mały jak palec

Choć jestem mały jak palec

Choć jestem mały jak mrówka

Ale proszę Cię Panie

Wejdź do mego serduszka La la la la la

Ale proszę Cię Panie Wejdź do mego serduszka

Co nas czeka:

  • 17.09.2020r. – spotkanie z Policjantem
  • 23.09.2020r. – Dzień Przedszkolaka

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

PAŹDZIERNIK

Tematyka kompleksowa:

1. Jesień w sadzie.
2. Jesień w ogrodzie – warzywa.
3. O sobie samym.
4. Moje zmysły.

Zadania:

  • rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku
  • rysowanie, malowanie farbami owoców
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych, muzycznych, reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu
  • liczenie palców, przedmiotów, porównywanie ilości, segregowanie owoców
  • rozpoznawanie smaku wybranych owoców, określanie słodkie, kwaśne
  • wypowiadanie się na temat ilustracji, wysłuchanego utworu
  • rozpoznawanie i nazywanie warzyw, określanie ich wyglądu , charakterystycznych cech
  • rozróżnianie warzyw za pomocą dotyku, smaku, węchu
  • używanie określeń dotyczących położenia przedmiotów – na, pod, obok, za
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie
  • określanie swoich cech fizycznych – płeć, wiek, kolor oczu
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej – powtarzanie prostych ruchów innej osoby
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
  • rozpoznawanie zapisu własnego imienia
  • kulturalne spożywanie posiłków, poprawne posługiwanie się sztućcami
  • śpiewanie piosenek, uczestniczenie w zabawach rytmicznych
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w zabawach ruchowych w ogrodzie przedszkola

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Piosenka:

„Smaczne warzywa

  1. Rudą marcheweczkę lubią wszystkie dzieci
    a gdy ją pokroisz zdrowy soczek leci.
    Ciach, ciach, ciach pokroimy surówkę zrobimy,
    ciach, ciach pokroimy surówkę zrobimy.
  2. Listeczki sałaty zajączki zjadają
    dlatego zajączki tak szybko biegają.
    Ciach, ciach, ciach pokroimy surówkę zrobimy,
    ciach, ciach pokroimy surówkę zrobimy.
  3. Bo wszystkie warzywa jeśli tego nie wiesz
    to są witaminki dla mnie i dla ciebie.
    Ciach, ciach, ciach pokroimy surówkę zrobimy,
    ciach, ciach pokroimy surówkę zrobimy.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Robimy pranie – nauka nazw ubrań z użyciem zabawkowej pralki (słówka: jacket – kurtka; socks – skarpetki; trousers – spodnie; T-shirt – koszulka; dress – sukienka)
  • Nauka rymowanki „Washmachine” („Pralka”)
  • Jesienna orkiestra – gramy na częściach naszego ciała; zabawy ilustracyjne z piosenką „Can you play the drums?”; części ciała pojawiające się w piosence: head – głowa; belly – brzuszek; knees – kolana; foot – stopa; cheeks – policzki; chin – podbródek; elbow – łokieć
  • Na dnie morza – zabawy ilustracyjne do piosenki „Five little fishies”. Nauka słówek na podstawie obrazków: fish – ryba; shark – rekin; sea – morze
  • Utrwalanie umiejętności liczenia do pięciu
  • Nauka odpowiadania na pytanie „How many?” (Ile?)

Religia tematyka kompleksowa:

1. Świat w którym żyję.
2. Rośliny – dar od Boga.
3. Dziękujemy Bogu za zwierzęta.
4. Poznajemy dzieła Boga i ludzi.
5. Cieszę się, że Bóg dał mi życie.

Piosenka:

„Kto stworzył mrugające gwiazdki

  1. Kto stworzył mrugające gwiazdki (zaciskamy i otwieramy dłonie trzymając je w górze)
    Mrugające gwiazdki mrugające gwiazdki
    Kto stworzył mrugające gwiazdki
    Nasz Ojciec Bóg (rękami wskazujemy na siebie a następnie wyciągamy do góry palec wskazujący i środkowy)
  2. Kto stworzył falujące morze (machamy rękami przed sobą pokazując fale)
  3. Kto stworzył fruwające ptaszki (wyciągamy ręce jak skrzydła i machamy nimi)
  4. Kto stworzył ciebie i mnie (wskazujemy na sąsiada a następnie na siebie)
  5. Kto stworzył fruwające ptaszki /jak wyżej/
    Falujące morze, mrugające gwiazdki
    Kto stworzył ciebie i mnie

Co nas czeka:

  • 05.10.2020r. – Dzień Zwierząt
  • 14.10.2020r. – Dzień Edukacji Narodowej

………………………………………………………………………………………………………………….

LISTOPAD

Tematyka kompleksowa:

1. Dbamy o zdrowie
2. Tutaj rosły paprocie
3. Urządzenia elektryczne
4. Domowi ulubieńcy

Zadania:

  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie
  • nabywanie koordynacji ruchowej oraz wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych oraz konstrukcyjnych
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciał
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności
  • powtarzanie krótkich rymowanek
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami
  • stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotu w przestrzeni
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej
  • liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika
  • liczenie palców, przedmiotów itp
  • poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt
  • poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wychodzenia na spacer

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Piosenka:

„Smoko Loko

Ma różową gładką skórę,
długi ogon i pazury,
ma ogromne skrzydła dwa
i dwie nogi, dwie nogi- tak jak ja.
Ref: Smoko Loko, Smoko Loko to nasz smok,
Smoko Loko taki wielki, że aż szok,
Smoko Loko puszcza z nosa biały dym,
Smoko Loko- chcę się bawić z nim.

  1. Ma ogromny duży brzuszek,
    którym śmiesznie wciąż porusza,
    bardzo długi ogon ma,
    którym kręci, którym kręci, raz i dwa.
    Ref: Smoko Loko, Smoko Loko to nasz smok,
    Smoko Loko taki wielki, że aż szok,
    Smoko Loko puszcza z nosa biały dym,
    Smoko Loko- chcę się bawić z nim.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Jest zimno! Ubierzmy się! Nauka słówek: cold (zimno), coat (płaszcz), boots (buty), scarf (szalik), hat (czapka) z użyciem kart obrazkowych oraz faktycznych ubrań. Zabawy ruchowo – naśladowcze przy piosence „My clothes”
  • Kolory i liczby w zabawach z kolorowymi robaczkami. Odpowiadanie na pytanie o liczbę robaczków w danym kolorze. How many blue bugs are there?, How many red bugs are there? (ile jest niebieskich robaczków; Ile jest czerwonych robaczków?”
  • Pajączek i pogoda – nauka słów: spider (pająk), rain (deszcz), sun (słońce) na podstawie zabaw z kartami obrazkowymi oraz zabaw ruchowych przy piosence „Itsy bitsy spider”
  • W bajkowym królestwie – nauka słówek prince (książę), princess (księżniczka), horse (koń)’ knight (rycerz) w ramach gier i zabaw z użyciem kart obrazkowych
  • Nasze zabawki – doll (lalka), teddy (miś), car (samochód), ball (piłka). Zgadywanki z użyciem kart obrazkowych oraz zabawy ruchowe przy piosence „Let’s play”
  • Odpowiadanie na pytania kolorów danych zabawek

Religia tematyka kompleksowa:

  1. POTRZEBUJĘ WODY, ABY ŻYĆ
  2. ŚWIATŁO POMAGA ŻYĆ
  3. JEZUS JEST DOBRYM KRÓLEM
  4. JESTEM WESOŁYM DZIECKIEM BOŻYM

Piosenka:

  1. „Dzieckiem Bożym jestem

      Ref.: Dzieckiem Bożym jestem ja, la, la… (2x}

Ojciec Bóg kocha nas, miłość swą zsyła nam,
Któż jak On wielkim jest, któż jak On miłość ma.
Święty Bóg Ojciec nasz, co dzień ma hojną dłoń,
Kocha nas dzieci swe mimo grzechów oraz wad.

Słońce mam w sercu swym, bowiem Pan kocha mnie,
Cieszę się, śpiewam wciąż, bowiem Pan kocha mnie,
Któż mi dał tyle łask, przyjaźń swą, szczęścia moc,
Któż jak Bóg, któż jak Pan, tak pokochał pięknie mnie.

2.   „Jesteś Królem”

Jesteś Królem, Jesteś Królem, Królem jest Bóg. x2

Podnieśmy wszyscy nasze serca,

podnieśmy wszyscy nasze dłonie,

stawajmy przed obliczem Pana wielbiąc Go. x2

………………………………………………………………………………………………………………….

GRUDZIEŃ

Tematyka kompleksowa:

  1. Barbórka- święto górników
  2. Domy i domki
  3. To już zima
  4. Święta tuż- tuż
  5. Tradycje witania Nowego Roku w różnych zakątkach świata

Zadania:

  • korzystanie z toalety
  • nabywanie koordynacji ruchowej
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych
  • sygnalizowanie nauczycielowi złego samopoczucia
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności
  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia
  • powtarzanie krótkich rymowanek
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą
  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają
  • liczenie palców, przedmiotów itp.
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie
  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Piosenka:

Zima biała

I. Pada śnieg, biały śnieg,
puszyste płateczki,
biały płot, biały dach,
białe choineczki.

Ref.: Zima, zima biała,
śniegiem posypała,
lodem skuła wodę,
szczypie w nos i w brodę. (bis)

II. Dziadek Mróz woła nas:
„Chodźcie na saneczki.
Bawmy się, cieszmy się,
zjeżdżajmy z góreczki”.

Ref.: Zima, zima biała,
śniegiem posypała,
lodem skuła wodę,
szczypie w nos i w brodę. (bis)

Co nas czeka ?

04.12- Wizyta Świętego Mikołaja

Wspólne kolędowanie oraz grupowa Wigilia

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Głodna małpka, banany i inne owoce: zabawy ruchowo-ilustracyjne do piosenki “The hungry monkey”. Nauka słówek: monkey (małpka), banana (banan), apple (jabłko), orange (pomarańcza)
  • Utrwalanie umiejętności liczenia do trzech (one, two, three) na przykładzie piosenki „The hungry monkey”
  • Spadające płatki śniegu – zabawy ruchowo-ilustracyjne do piosenki „Little snowflake”. Nauka słówek: snowflake (płatek śniegu), head (głowa), nose (nos), hand (dłoń), snow (śnieg), snowman (bałwan)
  • Świąteczna choinka – słówka: present (prezent), christmas (święta), christmas tree (choinka)

Religia tematyka kompleksowa:

1. MIKOŁAJ UCZY MNIE DOBROCI

2. PISMO ŚWIĘTE – WYJĄTKOWA KSIĘGA

3.BÓG WYBIERA MARYJĘ NA MATKĘ JEZUSA  I JÓZEFA NA OPIEKUNA

4.RAZEM UBIERAMY CHOINKĘ

5. JEZUS URODZIŁ SIĘ W STAJENCE

Piosenka:

  Czytaj Biblię módl się co dzień

  Czytaj Biblię módl się co dzień

  Jeśli wzrastać chcesz

        

………………………………………………………………………………………………………………….

STYCZEŃ

Tematyka kompleksowa:

  1. Zwierzęta są głodne
  2. Zimowe zabawy
  3. Babcia i dziadek
  4. Jestem samodzielny w kuchni

Zadania:

  • zakładanie ubrań, butów
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych)
  • nabywanie koordynacji ruchowej
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw
  • rozumienie sposobów przystosowania zwierząt i roślin do środowiska, w których występują
  • odpowiadanie na pytania
  • uważne słuchanie rozmówcy
  • powtarzanie krótkich rymowanek
  • maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem
  • liczenie palców, przedmiotów itp.
  • obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Piosenka:

„Zimo kochana”

Zimo, zimo,
zimo kochana,
daj nam dużo śniegu,
zrobimy bałwana,
daj nam dużo śniegu,
zrobimy bałwana.

Posyp śniegiem
lasy i góreczki,
aby wszystkie dzieci
poszły na saneczki,
aby wszystkie dzieci
poszły na saneczki

Co nas czeka ?

  • 27.01 – (środa) Bal Piżamowy

Język angielski tematyka kompleksowa:

Religia tematyka kompleksowa

  1. JEZUS URODZIŁ SIĘ W STAJENCE
  2. PASTERZE I KRÓLOWIE SKŁADAJĄ DARY JEZUSOWI
  3. DZIĘKUJEMY BOGU ZA BABCIĘ I DZIADKA
  4. ŚPIEWAMY MAŁEMU JEZUSOWI KOLĘDY

 

Pójdźmy wszyscy do stajenki

Pójdźmy wszyscy do stajenki, do Jezusa i Panienki
Powitajmy Maleńkiego i Maryję Matkę Jego
Powitajmy Maleńkiego i Maryję Matkę Jego.

 

Przybieżeli do Betlejem pasterze

Przybieżeli do Betlejem pasterze,
Grając skocznie Dzieciąteczku na lirze.

Chwała na wysokości,
chwała na wysokości,
a pokój na ziemi.

Oddawali swe ukłony w pokorze
Tobie z serca ochotnego, o Boże!

Przedszkole jest
czynne od 6:00 do 17:00

od poniedziałku do piątku

coat-of-arms-67863_960_720