WRZESIEŃ

Tematyka kompleksowa:

1. To jestem ja.
2. Moja grupa.
3. Moja droga do przedszkola.
4. Idzie jesień… przez las, park.

Zadania:

o Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panująca temperaturą i warunkami atmosferycznymi na dworze.
o Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
o Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym.
o Wdrażanie do bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym.
o Zapoznanie z zawodem policjanta.
o Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą pory roku.
o Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
o Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
o Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok.
o Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
o Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
o Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych.
o Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
o Zabawy z wizytówkami wg. metody I.Majchrzak.
o Nauka piosenek i pląsów.
o Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Zestaw ćwiczeń porannych wg. Innowacji Pedagogicznej „Przez ruch do zdrowia”.
Spacery po najbliższej okolicy przedszkola, zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Przywitanie – Hello | Super Simple Songs
  • Oto ja – One little finger | Super Simple Songs
  • Polecenia – Make a circle | Super Simple Songs
  • Powtórka części ciala – Pinocchio | Super Simple Songs

Co nas czeka:

  • 20.09.2018r. – Dzień Przedszkolaka

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

PAŹDZIERNIK

Tematyka kompleksowa:

1. Idzie jesień… przez ogród i sad.
2. Idzie jesień… do zwierząt.
3. Co z czego otrzymujemy.
4. Idzie jesień… z deszczem.

Zadania:

o Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panującą temperaturą i warunkami
atmosferycznymi na dworze.
o Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
o Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym.
o Uświadomienie znaczenia wartości odżywczych owoców i warzyw.
o Uświadomienie zagrożeń wynikających z braku higieny i niezdrowego trybu życia.
o Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 4.
o Zapoznanie ze sposobem przygotowania zwierząt do zimy.
o Kształtowanie postaw proekologicznych.
o Rozwijanie sprawności grafomotorycznej.
o Zapoznanie z etapami powstawania chleba.
o Zdobywanie wiedzy na temat pochodzenia produktów zwierzęcych.
o Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
o Poznawanie roli wody w życiu człowieka .
o Pobudzanie ciekawości badawczej.
o Utrwalanie pojęć: duży, mały.
o Zabawy z wizytówkami wg. metody I.Majchrzak.
o Nauka piosenek i pląsów.
o Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Zestaw ćwiczeń porannych wg. Innowacji Pedagogicznej „Przez ruch do zdrowia”.
Spacery po najbliższej okolicy przedszkola, zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • The farm | Super Simple Songs
  • How`s the Weather | Super Simple Songs
  • My family | Super Simple Songs
  • Powtórka – QUIZ

Co nas czeka:

  • 03.10.19r. – Jesienna sesja zdjęciowa
  • 04.10.19r. – Dzień Zwierząt w naszym przedszkolu, przynosimy pluszowych pupili oraz można
    przyprowadzić prawdziwe zwierzęta po wcześniejszym uzgodnieniu z nauczycielem
  • 11.10.19r. – Kino sferyczne w naszym przedszkolu
  • 14.10.19r .- Dzień Edukacji Narodowej w naszym przedszkolu
  • 16.10.19r. – Akademia Zdrowego Uśmiechu

Piosenki:

„Owoce i warzywa”

Gruszki, śliwki, jabłka,
ludzie je zjadają,
słodkie i witamin
wiele w sobie mają.

Ref.: Witamina A, witamina C
są w owocach i warzywach.
Każdy o tym wie.

Groszek, pomidory
i inne warzywa
zdrowe i dlatego
często je spożywaj.

Ref.: Witamina A, witamina C
są w owocach i warzywach.
Każdy o tym wie.

Zupa jarzynowa,
przecier ogórkowy.
Jedz warzywa i owoce,
będziesz zawsze zdrowy.

Ref.: Witamina A, witamina C
są w owocach i warzywach.
Każdy o tym wie.

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

LISTOPAD

Tematyka kompleksowa:

1. Rodzina największy skarb .
2. Polska moja Ojczyzna.
3. Mój dom.
4. Moje prawa i obowiązki.
5. Moje zdrowie i bezpieczeństwo.

Zadania:

o Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panująca temperaturą i warunkami
atmosferycznymi na dworze.
o Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
o Wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym.
o Podawanie imion: mamy, taty, brata, siostry
Nazywanie członków bliższej rodziny i dalszej rodziny: mama, tata, brat, siostra, babcia,
dziadek, wujek, ciocia
o Poznawanie symboli narodowych: flagi, godła, hymnu narodowego
o Nazywanie: elementów pogody, części mieszkania, pomieszczeń przedszkolnych itp.
o Dostrzeganie potrzeb wyższych innych osób, dzielenie się z innymi własnymi radościami i
smutkami oraz przejawianie empatii.
o Przestrzeganie umów dotyczących zgodnego funkcjonowania w grupie, przestrzeganie
istniejących (wprowadzonych w rodzinie, w grupie przedszkolnej) zasad społecznych..
o Dbanie o zdrowie (np. odpowiednie odżywianie, dbanie o higienę, ruch na świeżym
powietrzu itp.) i bezpieczeństwo .
o Dobieranie przedmiotów w pary funkcyjne (np. buty pasują na nogi).
o Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
o Rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała.
o Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za,
obok.
o Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na jakość (np. barwa, wielkość) i przynależność (np.
klocki do klocków, kredki do kredek).
o Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
o Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
o Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych.
o Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
o Zabawy z wizytówkami wg. metody I.Majchrzak.
o Nauka piosenek i pląsów.
o Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Zestaw ćwiczeń porannych wg. Innowacji Pedagogicznej „Przez ruch do zdrowia”.
Spacery po najbliższej okolicy przedszkola, zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Piosenki: „Nasze polskie ABC”

Już w przedszkolu dzieci wiedzą
Co to Wisła, co to Bałtyk,
Że na Śląsku leży węgiel,
A znów góry to są Tatry
Taki polski elementarz
Raz zobaczysz i pamiętasz.
REF.
Nasze polskie ABC
Każde dziecko o nim wie
Wchodzi w głowę, wchodzi w serce
Jak literka po literce
Coraz lepiej czytasz je
Nasze polskie ABC / 2x
Kiedy będę taki duży
Jak na przykład są rodzice
Z książek z kina i z podróży
Poznam kraju okolice
Jak zakładka jest i wstążka
No, a Polska jest jak książka.

Wiersz: „Barwy ojczyste”

Powiewa flaga,
Gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze
Biel jest i czerwień.
Czerwień – to miłość,
Biel – serce czyste…
Piękne są nasze
Barwy ojczyste.

Język angielski tematyka kompleksowa

  • Halloween – Five little pumpkins | Super Simple Songs
  • Happy Birthday Teddy bear – Happy Birthday song | Super Simple Songs
  • Day and night – | Super Simple Songs
  • Powtórka – QUIZ

Co nas czeka:

  • 04.11.19 r. – odbędzie się przedstawienie pt.”Jaś i Małgosia” w wykonaniu Falko Show. Przedstawienie odbędzie się o godz.15:00. Prosimy o odbiór dzieci około godz.16:00
  • 25.11.19 r. – Dzień Pluszowego Misia w naszym przedszkolu

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

GRUDZIEŃ

Tematyka kompleksowa:

  1. Jak wyglądał świat przed milionami lat.
  2. Idzie zima ze śniegiem. Święta tuż, tuż.
  3. W oczekiwaniu na święta.
  4. Projekt Książka. Witamy Nowy Rok.

Zadania:

  • Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panującą temperaturą i warunkami atmosferycznymi na dworze.
  • Wzbogacenie wiedzy o dinozaurach.
  • Zapoznanie z wyglądem munduru galowego górnika oraz czapki.
  • Liczenie w zakresie 3 w aspektach głównym i porządkowym.
  • Wzbogacanie wiedzy o zjawiskach przyrodniczych.
  • Poznawanie elementów pogody charakterystycznych dla zimy.
  • Wzbogacenie wiedzy o świętach Bożego Narodzenia.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Wzbogacanie wiedzy o książkach.
  • Rozwijanie słownictwa czynnego u dzieci.
  • Zabawy z wizytówkami wg. metody I.Majchrzak.
  • Nauka piosenek i pląsów.
  • Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Zestaw ćwiczeń porannych wg. Innowacji Pedagogicznej „Przez ruch do zdrowia”.

Spacery po najbliższej okolicy przedszkola.

Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Piosenki: „Idzie górnik drogą”

Idzie górnik drogą,

piórko mu się kiwa.

Wali grajek w bęben,

trąbka mu przygrywa.

Ref.: Tra ta ta ta ta.

Tra ta ta ta ta.

Tra ta ta ta ta.

Pióreczka mu z czapki,

pięknie powiewają.

Złote na mundurze,

guziki błyskają.

Ref.: Tra ta ta ta ta.

Tra ta ta ta ta.

Tra ta ta ta ta.

Grajże mi trębaczu,

grajże mi kapelo.

Niechże dziś górnicy,

wszyscy się weselą.

Ref.: Tra ta ta ta ta.

Tra ta ta ta ta.

Tra ta ta ta ta.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Pożegnanie – Goodbye | Super Simple Songs
  • Zabawa w kole – Walk around the circle| Super Simple Songs
  • Poznajemy się – What`s your name? | Super Simple Songs

Powtórka – gra podłogowa

Co nas czeka:

• 18.12.19 – WIGILIA przedszkolna – prosimy ubrać dzieci odświętnie

• 16.12.19 – godz. 16:30- JASEŁKA przedszkolne

• 06.12.19 –  przedszkole gości Świętego Mikołaja

• 04.12.19 –  Barbórka – Dzień Górnika – obowiązuje strój galowy

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

STYCZEŃ

Tematyka kompleksowa:

1. Przez okrągły rok.
2. Mijają dni, miesiące, lata.
3. Zima i zwierzęta .
4. Babcia i dziadek.
5. Bałwankowa rodzina.

Zadania:

o Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panująca temperaturą i warunkami
atmosferycznymi na dworze.
o Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
o Wdrażanie do bezpiecznej zabawy na śniegu.
o Zapamiętanie cech typowych dla zimy.
o Kształtowanie nawyku pomagania zwierzętom w przetrwaniu zimy.
o Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą
pory roku.
o Nazywanie członków bliższej rodziny i dalszej rodziny: mama, tata, brat, siostra, babcia,
dziadek, wujek, ciocia.
o Uczestniczenie w przedszkolnych spotkaniach (uroczystościach) z rodzicami, dziadkami
z okazji ich świąt; wręczanie upominków, przedstawianie krótkiego programu artystycznego.
o Odgrywanie różnych ról w zabawach tematycznych.
o Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
o Dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa
przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu
o Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni
tygodnia, miesięcy.
o Liczenie wyodrębnianych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych,
w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika
o Liczenie na palcach.
o Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za,
obok.
o Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
o Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
o Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych.
o Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
o Zabawy z wizytówkami wg. metody I.Majchrzak.
o Nauka piosenek i pląsów.
o Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Zestaw ćwiczeń porannych wg. Innowacji Pedagogicznej „Przez ruch do zdrowia”.
Spacery po najbliższej okolicy przedszkola, zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Piosenki: „Babcia i dziadek”

Kiedy babcia była mała to sukienkę i fartuszek krótki miała.
Małe nóżki chude rączki i lubiła jeść cukierki oraz pączki.
Refren
I co , i co , że babcia nam urosła ,
że lat ma trochę więcej niż ja i brat i siostra.
I co , i co , to ważne że mam babcię ,
że bardzo kocham ją i śpiewać lubię z nią.
A gdy dziadek był malutki , to nie nosił adidasów tylko butki.
Nie miał wąsów ani brody , no i nie chciał jeść marchewki tylko lody!
Refren
I co , i co , że dziadek urósł trochę ,
że lat ma trochę więcej niż dwa plus trzy plus osiem.
I co , i co , to ważne że mam dziadka ,
że bardzo kocham go i lat mu życzę sto!
Dawno temu babcia z dziadkiem w piaskownicy się kłócili o łopatkę.
Dziś na spacer idą sobie , a gdy wrócą ja im kawę dobrą zrobię.

Refren
I co , i co , że trochę nam urośli ,
że nie są dzieciakami , że ważni z nich dorośli.
I co , i co , to ważne że są z nami ,

niech żyją długi czas i zawsze lubią nas.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Dni tygodnia – Piosenka dla dzieci | The Singing Walrus
  • Członkowie rodziny – Baby Shark | Kids Songs | Super Simple Songs
  • Ubrania zimowe – Put On Your Shoes | Clothing Song for Kids | Super Simple Songs

Co nas czeka:

• 30.01.20 – godz 10:00 – 11:45 – uroczyste obchody Dnia Babci i Dziadka

• 09.01.20 – godz: 10:00 koncert kolęd i pastorałek

• 07.01.20 – przedszkole będzie gościć Teatr Falkoshow z przedstawianiem pt. „Szopka kukiełkowa”

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

LUTY

Tematyka kompleksowa:

1. Baśnie, bajki, bajeczki.
2. Muzyka wokół nas.
3. Nie jesteśmy sami w kosmosie.
4. Budowle.

Zadania:

o Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panującą temperaturą i warunkami
atmosferycznymi na dworze.
o Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
o Wdrażanie do bezpiecznej zabawy na śniegu.
o Poznawanie literatury dziecięcej.
o Rozwijanie umiejętności dostrzegania i kontynuowania rytmów.
o Rozwijanie wyobraźni muzycznej.
o Wzbudzanie zainteresowania instrumentami muzycznymi.
o Wzbogacanie wiedzy o kosmosie i planetach.
o Rozwijanie wyobraźni twórczej.
o Rozwijanie zainteresowania architekturą.
o Poznawanie różnego typu budowli.
o Wzbogacenie słownictwa o słowa związane z budownictwem.
o Zabawy z wizytówkami wg. metody I.Majchrzak.
o Nauka piosenek i pląsów.
o Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Zestaw ćwiczeń porannych wg. Innowacji Pedagogicznej „Przez ruch do zdrowia”.
Spacery po najbliższej okolicy przedszkola, zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Piosenki: „Bałwankowa rodzina”

Stoi smutny nasz bałwanek ze spuszczoną głową
Pewnie chciałbyś mieć przy sobie Panią Bałwankową.
Oj tak, tak, oj tak, tak dobrej żony jest mi brak.
Ma korale z jarzębiny bałwankowa żona
ale łatwo poznać z miny, że jest też zmartwiona.
Oj tak, tak ,oj tak, tak mego synka jest mi brak.
Stoi Bałwan z Bałwankową w środku zaś Bałwanek
Jeszcze chwila i rozpoczną bałwankowy taniec.

Oj tak, tak , oj tak, tak przydałby się jeszcze brat.
Już wesołe dwa Bałwanki tańczą z rodzicami
i my także się pobawmy razem z Bałwankami.
Oj tak, tak , oj tak, tak razem z bałwankami.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Dni tygodnia – Made a circle | Super Simple Songs
  • Mój dom – Wind The Bobbin Up | Super Simple Songs
  • Polecenia – Open Shut Them Song for Kids | Nursery Rhymes and Activity Songs
  • Bałwanek – I`am a little Snowman| Super Simple Songs

Co nas czeka:

  • 13.02.20 – przedszkole będzie gościć Teatr Falkoshow z przedstawianiem pt. „Zaczarowany Kapturek”
  • 17.02.20 – BAL KARNAWAŁOWY

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

MARZEC

Tematyka kompleksowa:

1. Zwierzęta z dżungli i sawanny.
2. Zwierzęta naszych pól i lasów.
3. Marcowa pogoda .
4. Wiosenne przebudzenia.

Zadania:

o Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panująca temperaturą i warunkami
atmosferycznymi na dworze.
o Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
o Poznawanie przedstawicieli zwierząt egzotycznych, zwierząt mieszkających w lasach oraz na
polach.
o Zapamiętanie cech typowych dla nowej pory roku WIOSNY.
o Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmianą
pory roku.
o Założenie hodowli roślin w kąciku przyrody. Prowadzenie obserwacji.
o Odgrywanie różnych ról w zabawach tematycznych.
o Rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów.
o Dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów lub ułożonego tworzywa
przyrodniczego; próby kontynuowania dostrzeżonego rytmu.
o Dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dni i nocy, pór roku, dni
tygodnia, miesięcy.
o Liczenie wyodrębnianych przedmiotów z wymienianiem liczebników głównych,
w zakresie dostępnym dziecku; dostrzeganie roli ostatniego liczebnika.
o Liczenie na palcach.
o Określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za,
obok.
o Rozwijanie analizy i syntezy słuchowej.
o Kształtowanie umiejętności odczytywania instrukcji obrazkowej – kolejność czynności.
o Kształtowanie umiejętności odczytywania sekwencji obrazkowych.
o Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.
o Zabawy z wizytówkami wg. metody I.Majchrzak.
o Doskonalenie sprawności manualnej – wykonywanie różnorodnych prac plastycznych.
o Nauka piosenek i pląsów. Wykonywanie akompaniamentu na instrumentach muzycznych.
o Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Zestaw ćwiczeń porannych wg. Innowacji Pedagogicznej „Przez ruch do zdrowia”.
Spacery po najbliższej okolicy przedszkola, zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Piosenki: „Maszeruje wiosna”

Tam daleko gdzie wysoka sosna
maszeruje drogą mała wiosna.
Ma spódniczkę mini, sznurowane butki
i jeden warkoczyk krótki.
Ref.
Maszeruje wiosna,
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat, gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !
Nosi wiosna dżinsową
kurteczkę, na ramieniu małą torebeczkę.
Chętnie żuje gumę i robi
balony, a z nich każdy jest zielony.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Wiosno, wiosno
nie zapomnij o nas
każda trawka chce
być już zielona.
Gdybyś zapomniała inną
drogą poszła
zima by została mroźna.
Ref.
Maszeruje wiosna
a ptaki wokoło
lecą i świergoczą
głośno i wesoło.
Maszeruje wiosna w ręku
trzyma kwiat, gdy go
w górę wznosi
zielenieje świat !

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Zwierzęta na farmie – The Animals on the Farm | Super Simple Songs
  • przyimki miejsca – The Animals on the Farm | Super Simple Songs
  • Autobus/miasto – The wheels on the Bus | Super Simple Songs
  • powtórka tematyki tygodnia – QUIZ

Co nas czeka:

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

KWIECIEŃ

Tematyka kompleksowa:

  1. Wiosenne powroty.
  2. Wiosna na wsi.
  3. Wielkanoc.
  4. Dbamy o przyrodę.

Zadania:

o Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panującą temperaturą i warunkami atmosferycznymi na dworze.
o Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
o Wzbogacanie wiedzy o ptakach.
o Wzbudzanie zainteresowania muzyką poważną.
o Rozwijanie poczucia rytmu.
o Rozwijanie zainteresowania przyrodą.
o Rozwijanie umiejętności matematycznych.
o Wzbogacanie wiedzy o zwierzętach żyjących na wsi.
o Rozwijanie umiejętności liczenia i porównywania liczebności zbiorów.
o Wzbogacanie wiadomości na temat Wielkanocy.
o Poznawanie tradycji i zwyczajów świątecznych.
o Wzbudzanie zainteresowania folklorem.
o Rozwijanie wyobraźni plastycznej.
o Wzbogacanie wiedzy o sposobach ochrony przyrody.
o Zapoznanie z pracami wykonywanymi w ogrodzie.
o Rozwijanie świadomości ekologicznej.
o Zabawy z wizytówkami wg. metody I.Majchrzak.
o Nauka piosenek i pląsów.
o Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Zestaw ćwiczeń porannych wg. Innowacji Pedagogicznej „Przez ruch do zdrowia”.

Spacery po najbliższej okolicy przedszkola, zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Piosenki: „Pisanki”

Pisanki, kraszanki,

piękne, kolorowe,

czerwone, niebieskie,

żółte i brązowe.

Ref.: Święta, święta, święta,

jajka malowane,

każdy do koszyczka

pisankę dostanie.

Dziś na nich malują

dzieci kogucika,

który się wygrzewa

w słoneczka promykach.

Ref.: Święta, święta, święta,

jajka malowane,

każdy do koszyczka

pisankę dostanie.

Na stole świątecznym

kurczątka, baranki,

na białym obrusie

są nasze pisanki.

Ref.: Święta, święta, święta,

jajka malowane,

każdy do koszyczka

pisankę dostanie.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Zwierzęta z ZOO – Let`s do to the ZOO | Super Simple Songs
  • Zajrzyjmy do ZOO – książeczka Peep inside the ZOO – praca z obrazkiem
  • Ten bunnies song 1-10|The Kiboomers – Kids Music Channel
  • powtórka tematyki tygodnia – QUIZ

Co nas czeka:

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

MAJ

Tematyka kompleksowa

1. Niby tacy sami, a jednak inni.
2. Wakacyjne podróże.
3. Pożegnania nadszedł czas.
4. Las.

Zadania:

o Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panującą temperaturą i warunkami
atmosferycznymi na dworze.
o Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
o Kształtowanie postawy tolerancji.
o Wdrażanie do kulturalnych zachowań.
o Rozwijanie umiejętności liczenia.
o Zapoznanie z różnymi pojazdami i ich zastosowaniem.
o Utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych miejscach.
o Rozwijanie umiejętności plastycznych.
o Rozwijanie wiedzy dotyczącej świata zwierząt.
o Rozwijanie zasobu słownictwa.
o Rozwijanie sprawności fizycznej.
o Wzbogacanie wiedzy przyrodniczej – zapoznanie z niektórymi gatunkami drzew liściastych
i drzew iglastych.
o Zapoznanie z pracą leśniczego.
o Uwrażliwianie na konieczność dbania o zasoby przyrody.
o Zabawy z wizytówkami wg. metody I.Majchrzak.
o Nauka piosenek i pląsów.
o Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Zestaw ćwiczeń porannych wg. Innowacji Pedagogicznej „Przez ruch do zdrowia”.
Spacery po najbliższej okolicy przedszkola, zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Piosenki: „Wakacje”

Fale, morskie fale
i piasek na plaży,
o letniej zabawie
każdy przecież marzy.

Ref.: Lato, lato, lato
dzisiaj wita nas,
latem, latem, latem
miło spędzasz czas.

Góry, nasze góry
i pachnące lasy,
plecak zabieramy,
jedziemy na wczasy.

Ref.: Lato, lato, lato
dzisiaj wita nas,
latem, latem, latem
miło spędzasz czas.
Rzeki i jeziora
już na nas czekają,
wiosła i kajaki
na spływ zapraszają.

Ref.: Lato, lato, lato
dzisiaj wita nas,
latem, latem, latem
miło spędzasz czas.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Very hungry caterpillar – Super Simple Song
  • Are You hungry? – Super Simple Song
  • Brush your teeth –  Super Simple Song

Co nas czeka:

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

CZERWIEC

Tematyka kompleksowa

1. Niby tacy sami, a jednak inni.
2. Wakacyjne podróże.
3. Pożegnania nadszedł czas.
4. Las.

Zadania:

o Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panującą temperaturą i warunkami
atmosferycznymi na dworze.
o Zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności.
o Kształtowanie postawy tolerancji.
o Wdrażanie do kulturalnych zachowań.
o Rozwijanie umiejętności liczenia.
o Zapoznanie z różnymi pojazdami i ich zastosowaniem.
o Utrwalanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych miejscach.
o Rozwijanie umiejętności plastycznych.
o Rozwijanie wiedzy dotyczącej świata zwierząt.
o Rozwijanie zasobu słownictwa.
o Rozwijanie sprawności fizycznej.
o Wzbogacanie wiedzy przyrodniczej – zapoznanie z niektórymi gatunkami drzew liściastych
i drzew iglastych.
o Zapoznanie z pracą leśniczego.
o Uwrażliwianie na konieczność dbania o zasoby przyrody.
o Zabawy z wizytówkami wg. metody I.Majchrzak.
o Nauka piosenek i pląsów.
o Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom.

Zestaw ćwiczeń porannych wg. Innowacji Pedagogicznej „Przez ruch do zdrowia”.
Spacery po najbliższej okolicy przedszkola, zabawy w ogrodzie przedszkolnym.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Very hungry caterpillar – Super Simple Song
  • Are You hungry? – Super Simple Song
  • Brush your teeth –  Super Simple Song

Co nas czeka:

Przedszkole jest
czynne od 6:00 do 17:00

od poniedziałku do piątku

coat-of-arms-67863_960_720