mail Stokrotek: soneczka-20192020@googlegroups.com

———————————

WRZESIEŃ

Tematyka kompleksowa:

1. W przedszkolu.
2. Droga do przedszkola.
3. Nadeszła jesień.
4. Co robią zwierzęta jesienią?

Zadania:

  • zapoznanie z salą zajęć, pomieszczeniami przedszkola
  • integracja grupy; zapoznanie z imionami dzieci, uczestniczenie we wspólnych zabawach
  • rozwijanie sprawności ciała w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych
  • wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu
    zapoznanie z zasadami ruchu drogowego
  • poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotu w przestrzeni przestrzeganie zasad regulujących współżycie w grupie
    poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej
  • stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych
  • uczestniczenie we wspólnych zabawach
  • rysowanie, malowanie farbami, posługiwanie się narzędziami pisarskimi
  • liczenie palców, przedmiotów, zauważanie rytmu w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt
  • śpiewanie piosenek, rytmiczne poruszanie się przy muzyce
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w zabawach ruchowych w ogrodzie przedszkola

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Piosenka:

„Przedszkolaczek”

  1. Jestem sobie przedszkolaczek,
    nie grymaszę i nie płaczę.
    Na bębenku marsza gram:
    Ram tam, tam, ram tam, tam.
  2. Mamy tu zabawek wiele.
    Razem bawić się weselej,
    bo kolegów dobrych mam:
    Ram tam, tam, ram tam, tam.
  3.  Mamy klocki, kredki, farby,
    to są nasze wspólne skarby.
    Bardzo dobrze tutaj mam:
    Ram tam, tam, ram tam, tam.
  4. Kto jest beksą i mazgajem,
    ten się do nas nie nadaje.
    Niechaj w domu siedzi sam:
    Ram tam, tam, ram tam, tam.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Doskonalenie umiejętności przedstawiania się – zwrot: „My name is…”
  • Ćwiczenie liczenia od 1 do 10
  • Nauka części ciała na podstawie zabaw ruchowych przy piosence „One little finger” – head, nose, chin, arm, leg, foot (głowa, nos, broda, ręka, noga, stopa); dodatkowo zwroty: up (góra) i down (dół)
  • Utrwalanie nazw kolorów z użyciem kart obrazkowych i realnych przedmiotów
  • Jesienne kolory: utrwalanie nazw kolorów z użyciem papierowych liści w jesiennych kolorach – zabawy przy piosence „Orange, yellow, red and brown”
  • Wskazujemy kolejno: ceiling, floor, window, door (sufit, podłoga, okno, drzwi – zabawy ruchowe przy piosence „Wind the bobbin up”

Religia tematyka kompleksowa:

1. Po wakacjach znów się spotykamy.
2. Katecheza jest spotkaniem z Bogiem.
3. Nauka piosenki „Choć jestem mały jak palec”.
4. Dziękuję Bogu za rodziców.

Piosenka:

„Choć jestem mały jak palec

Choć jestem mały jak palec

Choć jestem mały jak mrówka

Ale proszę Cię Panie

Wejdź do mego serduszka La la la la la

Ale proszę Cię Panie Wejdź do mego serduszka

Co nas czeka:

  • 17.09.2020r. – spotkanie z Policjantem
  • 23.09.2020r. – Dzień Przedszkolaka

…………………………………………………………………………………………………………………………………….

PAŹDZIERNIK

Tematyka kompleksowa:

1. Jesień w sadzie.
2. Jesień w ogrodzie – warzywa.
3. O sobie samym.
4. Moje zmysły.

Zadania:

  • rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku
  • rysowanie, malowanie farbami owoców
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych, muzycznych, reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu
  • liczenie palców, przedmiotów, porównywanie ilości, segregowanie owoców
  • rozpoznawanie smaku wybranych owoców, określanie słodkie, kwaśne
  • wypowiadanie się na temat ilustracji, wysłuchanego utworu
  • rozpoznawanie i nazywanie warzyw, określanie ich wyglądu , charakterystycznych cech
  • rozróżnianie warzyw za pomocą dotyku, smaku, węchu
  • używanie określeń dotyczących położenia przedmiotów – na, pod, obok, za
  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie
  • określanie swoich cech fizycznych – płeć, wiek, kolor oczu
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej – powtarzanie prostych ruchów innej osoby
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
  • rozpoznawanie zapisu własnego imienia
  • kulturalne spożywanie posiłków, poprawne posługiwanie się sztućcami
  • śpiewanie piosenek, uczestniczenie w zabawach rytmicznych
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w zabawach ruchowych w ogrodzie przedszkola

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Piosenka:

„Smaczne warzywa

  1. Rudą marcheweczkę lubią wszystkie dzieci
    a gdy ją pokroisz zdrowy soczek leci.
    Ciach, ciach, ciach pokroimy surówkę zrobimy,
    ciach, ciach pokroimy surówkę zrobimy.
  2. Listeczki sałaty zajączki zjadają
    dlatego zajączki tak szybko biegają.
    Ciach, ciach, ciach pokroimy surówkę zrobimy,
    ciach, ciach pokroimy surówkę zrobimy.
  3. Bo wszystkie warzywa jeśli tego nie wiesz
    to są witaminki dla mnie i dla ciebie.
    Ciach, ciach, ciach pokroimy surówkę zrobimy,
    ciach, ciach pokroimy surówkę zrobimy.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Robimy pranie – nauka nazw ubrań z użyciem zabawkowej pralki (słówka: jacket – kurtka; socks – skarpetki; trousers – spodnie; T-shirt – koszulka; dress – sukienka)
  • Nauka rymowanki „Washmachine” („Pralka”)
  • Jesienna orkiestra – gramy na częściach naszego ciała; zabawy ilustracyjne z piosenką „Can you play the drums?”; części ciała pojawiające się w piosence: head – głowa; belly – brzuszek; knees – kolana; foot – stopa; cheeks – policzki; chin – podbródek; elbow – łokieć
  • Na dnie morza – zabawy ilustracyjne do piosenki „Five little fishies”. Nauka słówek na podstawie obrazków: fish – ryba; shark – rekin; sea – morze
  • Utrwalanie umiejętności liczenia do pięciu
  • Nauka odpowiadania na pytanie „How many?” (Ile?)

Religia tematyka kompleksowa:

1. Świat w którym żyję.
2. Rośliny – dar od Boga.
3. Dziękujemy Bogu za zwierzęta.
4. Poznajemy dzieła Boga i ludzi.
5. Cieszę się, że Bóg dał mi życie.

Piosenka:

„Kto stworzył mrugające gwiazdki

  1. Kto stworzył mrugające gwiazdki (zaciskamy i otwieramy dłonie trzymając je w górze)
    Mrugające gwiazdki mrugające gwiazdki
    Kto stworzył mrugające gwiazdki
    Nasz Ojciec Bóg (rękami wskazujemy na siebie a następnie wyciągamy do góry palec wskazujący i środkowy)
  2. Kto stworzył falujące morze (machamy rękami przed sobą pokazując fale)
  3. Kto stworzył fruwające ptaszki (wyciągamy ręce jak skrzydła i machamy nimi)
  4. Kto stworzył ciebie i mnie (wskazujemy na sąsiada a następnie na siebie)
  5. Kto stworzył fruwające ptaszki /jak wyżej/
    Falujące morze, mrugające gwiazdki
    Kto stworzył ciebie i mnie

Co nas czeka:

  • 05.10.2020r. – Dzień Zwierząt
  • 14.10.2020r. – Dzień Edukacji Narodowej

………………………………………………………………………………………………………………….

LISTOPAD

Tematyka kompleksowa:

1. Dbamy o zdrowie
2. Tutaj rosły paprocie
3. Urządzenia elektryczne
4. Domowi ulubieńcy

Zadania:

  • wskazywanie części ciała i ich nazywanie
  • nabywanie koordynacji ruchowej oraz wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych, ruchowych oraz konstrukcyjnych
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciał
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności
  • powtarzanie krótkich rymowanek
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami
  • stopniowe poznawanie określeń dotyczących położenia przedmiotu w przestrzeni
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej
  • liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika
  • liczenie palców, przedmiotów itp
  • poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt
  • poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, wychodzenia na spacer

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Piosenka:

„Smoko Loko

Ma różową gładką skórę,
długi ogon i pazury,
ma ogromne skrzydła dwa
i dwie nogi, dwie nogi- tak jak ja.
Ref: Smoko Loko, Smoko Loko to nasz smok,
Smoko Loko taki wielki, że aż szok,
Smoko Loko puszcza z nosa biały dym,
Smoko Loko- chcę się bawić z nim.

  1. Ma ogromny duży brzuszek,
    którym śmiesznie wciąż porusza,
    bardzo długi ogon ma,
    którym kręci, którym kręci, raz i dwa.
    Ref: Smoko Loko, Smoko Loko to nasz smok,
    Smoko Loko taki wielki, że aż szok,
    Smoko Loko puszcza z nosa biały dym,
    Smoko Loko- chcę się bawić z nim.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Jest zimno! Ubierzmy się! Nauka słówek: cold (zimno), coat (płaszcz), boots (buty), scarf (szalik), hat (czapka) z użyciem kart obrazkowych oraz faktycznych ubrań. Zabawy ruchowo – naśladowcze przy piosence „My clothes”
  • Kolory i liczby w zabawach z kolorowymi robaczkami. Odpowiadanie na pytanie o liczbę robaczków w danym kolorze. How many blue bugs are there?, How many red bugs are there? (ile jest niebieskich robaczków; Ile jest czerwonych robaczków?”
  • Pajączek i pogoda – nauka słów: spider (pająk), rain (deszcz), sun (słońce) na podstawie zabaw z kartami obrazkowymi oraz zabaw ruchowych przy piosence „Itsy bitsy spider”
  • W bajkowym królestwie – nauka słówek prince (książę), princess (księżniczka), horse (koń)’ knight (rycerz) w ramach gier i zabaw z użyciem kart obrazkowych
  • Nasze zabawki – doll (lalka), teddy (miś), car (samochód), ball (piłka). Zgadywanki z użyciem kart obrazkowych oraz zabawy ruchowe przy piosence „Let’s play”
  • Odpowiadanie na pytania kolorów danych zabawek

Religia tematyka kompleksowa:

  1. POTRZEBUJĘ WODY, ABY ŻYĆ
  2. ŚWIATŁO POMAGA ŻYĆ
  3. JEZUS JEST DOBRYM KRÓLEM
  4. JESTEM WESOŁYM DZIECKIEM BOŻYM

Piosenka:

  1. „Dzieckiem Bożym jestem

      Ref.: Dzieckiem Bożym jestem ja, la, la… (2x}

Ojciec Bóg kocha nas, miłość swą zsyła nam,
Któż jak On wielkim jest, któż jak On miłość ma.
Święty Bóg Ojciec nasz, co dzień ma hojną dłoń,
Kocha nas dzieci swe mimo grzechów oraz wad.

Słońce mam w sercu swym, bowiem Pan kocha mnie,
Cieszę się, śpiewam wciąż, bowiem Pan kocha mnie,
Któż mi dał tyle łask, przyjaźń swą, szczęścia moc,
Któż jak Bóg, któż jak Pan, tak pokochał pięknie mnie.

2.   „Jesteś Królem”

Jesteś Królem, Jesteś Królem, Królem jest Bóg. x2

Podnieśmy wszyscy nasze serca,

podnieśmy wszyscy nasze dłonie,

stawajmy przed obliczem Pana wielbiąc Go. x2

………………………………………………………………………………………………………………….

GRUDZIEŃ

Tematyka kompleksowa:

  1. Barbórka- święto górników
  2. Domy i domki
  3. To już zima
  4. Święta tuż- tuż
  5. Tradycje witania Nowego Roku w różnych zakątkach świata

Zadania:

  • korzystanie z toalety
  • nabywanie koordynacji ruchowej
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych
  • sygnalizowanie nauczycielowi złego samopoczucia
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności
  • słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia
  • powtarzanie krótkich rymowanek
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą
  • nauka na pamięć krótkich wierszy i piosenek treściowo bliskich dzieciom oraz sytuacjom, z jakimi się spotykają
  • liczenie palców, przedmiotów itp.
  • obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie
  • składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Piosenka:

Zima biała

I. Pada śnieg, biały śnieg,
puszyste płateczki,
biały płot, biały dach,
białe choineczki.

Ref.: Zima, zima biała,
śniegiem posypała,
lodem skuła wodę,
szczypie w nos i w brodę. (bis)

II. Dziadek Mróz woła nas:
„Chodźcie na saneczki.
Bawmy się, cieszmy się,
zjeżdżajmy z góreczki”.

Ref.: Zima, zima biała,
śniegiem posypała,
lodem skuła wodę,
szczypie w nos i w brodę. (bis)

Co nas czeka ?

04.12- Wizyta Świętego Mikołaja

Wspólne kolędowanie oraz grupowa Wigilia

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Głodna małpka, banany i inne owoce: zabawy ruchowo-ilustracyjne do piosenki “The hungry monkey”. Nauka słówek: monkey (małpka), banana (banan), apple (jabłko), orange (pomarańcza)
  • Utrwalanie umiejętności liczenia do trzech (one, two, three) na przykładzie piosenki „The hungry monkey”
  • Spadające płatki śniegu – zabawy ruchowo-ilustracyjne do piosenki „Little snowflake”. Nauka słówek: snowflake (płatek śniegu), head (głowa), nose (nos), hand (dłoń), snow (śnieg), snowman (bałwan)
  • Świąteczna choinka – słówka: present (prezent), christmas (święta), christmas tree (choinka)

Religia tematyka kompleksowa:

1. MIKOŁAJ UCZY MNIE DOBROCI

2. PISMO ŚWIĘTE – WYJĄTKOWA KSIĘGA

3.BÓG WYBIERA MARYJĘ NA MATKĘ JEZUSA  I JÓZEFA NA OPIEKUNA

4.RAZEM UBIERAMY CHOINKĘ

5. JEZUS URODZIŁ SIĘ W STAJENCE

Piosenka:

  Czytaj Biblię módl się co dzień

  Czytaj Biblię módl się co dzień

  Jeśli wzrastać chcesz

        

………………………………………………………………………………………………………………….

STYCZEŃ

Tematyka kompleksowa:

  1. Zwierzęta są głodne
  2. Zimowe zabawy
  3. Babcia i dziadek
  4. Jestem samodzielny w kuchni

Zadania:

  • zakładanie ubrań, butów
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych)
  • nabywanie koordynacji ruchowej
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw
  • rozumienie sposobów przystosowania zwierząt i roślin do środowiska, w których występują
  • odpowiadanie na pytania
  • uważne słuchanie rozmówcy
  • powtarzanie krótkich rymowanek
  • maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku
  • wypowiadanie się prostymi zdaniami
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą
  • uczestniczenie w zabawach naśladowczych
  • powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem
  • liczenie palców, przedmiotów itp.
  • obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Piosenka:

„Zimo kochana”

Zimo, zimo,
zimo kochana,
daj nam dużo śniegu,
zrobimy bałwana,
daj nam dużo śniegu,
zrobimy bałwana.

Posyp śniegiem
lasy i góreczki,
aby wszystkie dzieci
poszły na saneczki,
aby wszystkie dzieci
poszły na saneczki

Co nas czeka ?

  • 27.01 – (środa) Bal Piżamowy

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Tygrys w dżungli – zabawy z użyciem kart obrazkowych oraz zabawy ruchowe przy piosence „Eenie, Meenie, Minie, Mo”. Słówka: tiger (tygrys), jungle (dżungla), toe (palec u stopy), catch (złapać), let go (wypuścić)
  • W kranie śmiesznych ruchów – ćwiczenia i zabawy ruchowe przy piosence „Follow me” (część ruchów i nazw znanych dzieciom z wcześniejszych zajęć, część ruchów wprowadzanych jako nowe zwroty). Nazwy zwrotów z piosenki: clap your hands (klaszcz dłońmi); spin around (obróć się); bend your knees (uginaj kolanka); touch the ground (dotknij podłogi); wiggle your fingers (poruszaj paluszkami u rąk); tippy toe (chodź na paluszkach); stretch up high (rozciągnij się w górę); wave hello (pomachaj na powitanie); flap your arms (pomachaj ramionami); stamp your feet (tupnij nogą), pat your back (poklep się w plecy); take a sit (usiądź). (Ważne! Jeśli chcieliby Państwo poćwiczyć w ten sposób z dziećmi – nie podajemy im polskich tłumaczeń, a prezentujemy im wyżej opisane ruchy jednocześnie nazywając te ruchy po angielsku)
  • Witaj, witaj! – ćwiczenia układów ruchowych do piosenki „Hello, hello”
  • Ile mamy pomarańczy? – ćwiczenia w odpowiadaniu na pytanie „How many?” („Ile?”)

Religia tematyka kompleksowa

  1. JEZUS URODZIŁ SIĘ W STAJENCE
  2. PASTERZE I KRÓLOWIE SKŁADAJĄ DARY JEZUSOWI
  3. DZIĘKUJEMY BOGU ZA BABCIĘ I DZIADKA
  4. ŚPIEWAMY MAŁEMU JEZUSOWI KOLĘDY

 

Pójdźmy wszyscy do stajenki

Pójdźmy wszyscy do stajenki, do Jezusa i Panienki
Powitajmy Maleńkiego i Maryję Matkę Jego
Powitajmy Maleńkiego i Maryję Matkę Jego.

 

Przybieżeli do Betlejem pasterze

Przybieżeli do Betlejem pasterze,
Grając skocznie Dzieciąteczku na lirze.

Chwała na wysokości,
chwała na wysokości,
a pokój na ziemi.

Oddawali swe ukłony w pokorze
Tobie z serca ochotnego, o Boże!

………………………………………………………………………………………………………………….

LUTY

Tematyka kompleksowa:

  1. Jestem samodzielny w kuchni
  2. W krainie baśni
  3. Chcę być matematykiem
  4. Chciałbym być muzykiem

Zadania:

  • korzystanie z toalety,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem,
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji ruchowej,
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych ,
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi,
  • poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób,
  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • swobodne rozmowy na tematy bliskie dzieciom w kontaktach indywidualnych,
  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
  • wskazywanie wymienionych części ciała,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Piosenka:

Kiedy się nudzę (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

I Kiedy jestem w domu sam i nudzę się,
kiedy nie wiem, co mam robić, jest mi
źle, kiedy do serduszka smutek zajrzy
mi, kiedy z oczu płyną łzy.
Ref.: To wtedy skaczę tak wysoko, jak potrafię,
podrzucam w górę piłkę, a potem ją łapię
i po ogrodzie biegam razem z moim psem,
dopiero wtedy nie nudzę się.
II. Gdy za oknem się pojawią pierwsze mgły,
gdy po niebie czarne chmury będą szły,
gdy słodycze w mej szufladzie skończą się,
gdy poczuję, że mi źle.
Ref.: To wtedy skaczę tak wysoko, jak potrafię…

Co nas czeka ?

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Kogo kochamy? Zabawy ruchowo ilustracyjne przy piosence „Peekaboo, I love you”. Ważne słówka i zwroty z zajęć: mummy (mamusia), daddy (tatuś), I love you (kocham cię), peekaboo (a kuku!), heart (serce)
  • Dbamy o higienę! Zabawy ruchowo-ilustracyjne na podstawie piosenki „This is the way we wash our face”. Ważne słówka z zajęć: wash (myć), brush (szczotkować), comb (czesać), face (twarz), teeth (zęby), hair (włosy), clothes (ubrania)
  • Środki transportu w naszym życiu. Zabawy ruchowe na podstawie piosenki „Driving in my car”. Słówka z zajęć: car (samochód), bike (rower), boat (łódka), train (pociąg), airplane (samolot)

Religia tematyka kompleksowa

  1. Rodzina  Jezusa
  2. Jezus mówi o Ojcu
  3. Szanujemy Krzyż
  4. Jezus uzdrawia

Piosenka : 

Gdy Pan Jezus był malutki

Gdy Pan Jezus był malutki nigdy nie próżnował.
Z Matką Bożą i Józefem pilnie wciąż pracował.
Tak piłował, tak heblował i wełenkę zwijał.
Nosił wodę, rąbał drzewo i gwoździe przybijał

Pan Jezus mamę miał     

Pan Jezus także Mamę miał, kiedy w Nazarecie żył.
Jezu, naszej mamie daj dużo łask i dużo sił. (x2)

Pan Jezus Opiekuna miał, kiedy w Nazarecie żył.
Jezu, tatusiowi daj dużo łask i dużo sił. (x2)

Pan Jezus także Babcię miał, kiedy w Nazarecie żył.
Jezu, naszej babci daj dużo łask i dużo sił. (x2)

Pan Jezus także Dzieckiem był, kiedy w Nazarecie żył.
Jezu, wszystkim dzieciom daj dużo łask i dużo sił. (x2)

…………………………………………………………………………………………………………………

MARZEC

Tematyka kompleksowa:

  1. Chciałbym być aktorem
  2. Nie jesteśmy sami w kosmosie
  3. Nadeszła wiosna
  4. Wiosna ach to Ty!
  5. Wielkanoc

Zadania:

  • zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni,
  • nabywanie koordynacji ruchowej,
  • uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych
  • sygnalizowanie nauczycielowi złego samopoczucia,
  • przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach,
  • dzielenie się zabawkami z innymi dziećmi,
  • próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach),
  • przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie,
  • odpowiadanie na pytania,
  • wymienianie i nazywanie wybranych zawodów,
  • odgrywanie różnych ról zawodowych w zabawie,
  • maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku,
  • sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki,
  • powtarzanie krótkich rymowanek,
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
  • uważne słuchanie rozmówcy,
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
  • reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu
  • rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość,
  • liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika,
  • liczenie palców, przedmiotów itp.

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Piosenka:

Zielona wiosna  (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

1. Nad brzegiem rzeki żabki siedziały
i coś do ucha sobie szeptały

Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum

Kum , kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum (bis)

 

2. Przyleciał bociek, usiadł na błocie
i do drugiego boćka klekoce

Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle ,kle

Kle, kle, kle, kle, kle ,kle, kle ,kle (bis)

 

3. Wszystko usłyszał mały wróbelek
i przetłumaczył na ptasie trele

Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir

Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.

Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,
Wiosna, wiosna jest już wśród nas.

Co nas czeka ?

  • 10.03.2021r. – zajęcia dydaktyczne w ramach akcji pt. „Wirusoochrona”
  • 19.03. – witamy Wiosnę

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Jakie lubimy owoce? – zabawy z użyciem kart obrazkowych przedstawiających owoce do wyliczanki „Do you like apples?”. Ważne słówka i zwroty z zajęć: apples (jabłka), bananas (banany), pears (gruszki), oranges (pomarańcze), do you like? (czy lubisz?), I like (lubię)
  • Trzy małe świnki – teatrzyk paluszkowy z podziałem na role na podstawie popularnej bajki. Ważne słówka z zajęć: pig (świnka), scared (wystraszony) wolf (wilk), house (dom); utrwalanie umiejętności liczenia do trzech: one, two, three
  • Dzień św. Patryka – przedstawienie dzieciom elementów związanych z irlandzkim folklorem oraz jednym z najważniejszych świąt obchodzonych w Irlandii – dniem św. Patryka. Zabawy przy piosence „Dance, dance Leprechaun, dance”. Słówka z zajęć: leprechaun (skrzat z irlandzkiego folkloru), rainbow (tęcza), dance (tańczyć), bow (ukłon), jump (skakać), clover (koniczyna)
  • Wiosenne niebo – zabawy ruchowe do fragmentu piosenki „Little bird”; zabawy z użyciem kart obazkowych. Ważne słówka z zajęć: bird (ptak), bee (pszczoła), butterfly (motyl), ladybird (biedronka), stork (bocian)
  • Wielkanocne jajka – zabawy ruchowe przy wyliczance „Egghunt” – utrwalanie znanych dzieciom kolorów. Dodatkowe słówka z zajęć: egg (jajko), easter bunny (królik wielkanocny)

Religia tematyka kompleksowa

  1. Nad jeziorem Galilejskim
  2. Nauka piosenki „ Na jeziorze wielka burza”
  3. Okazuję miłość wszystkim ludziom
  4. Bóg mi zawsze wybacza

Piosenki:

Wielki Post, Wielki Post

Zbudujemy razem most

Most do Ojca który w niebie

Czeka na mnie i na Ciebie

Czeka na mnie i na Ciebie

 

Na jeziorze wielka burza 

Na jeziorze wielka burza

Jezus ze mną w łodzi jest. /2x

On za rękę trzyma mnie

Łódka nie kołysze się.

Na jeziorze wielka burza

Jezus ze mną w łodzi jest.

 

Jestem rybakiem Pana

Jestem rybakiem Pana

więc zarzucam sieci swe.

lecz gdy troski mnie przygniatają

chlup chlup i topię się

 

ja topię się

A-A-A

A-A-A-A-A

cziru riru

cziru riru riru

cziru riru riru

cziru riru riru riru ua! 2x

 

Jezus mym przyjacielem

on ratuje z głębi mnie

więc płynę już

A-A-A

A-A-A-A-A

cziru riru

cziru riru riru

cziru riru riru

cziru riru riru riru ua! 2x


KWIECIEŃ

Tematyka kompleksowa:

  1. Chciałbym być sportowcem
  2. Co się dzieje w kosmosie?
  3. Dbamy o przyrodę
  4. Jestem Polakiem i Europejczykiem 

Zadania:

  • korzystanie z toalety,
  • spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem.
  • rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych),
  • nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem,
  • naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt.
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw,
  • poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.
  • odpowiadanie na pytania,
  • podejmowanie prób wspólnych zabaw.
  • różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich,
  • rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy,
  • słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego.
  • śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
  • rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z gliny, masy solnej

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.

Piosenka:

Dbajmy o przyrodę (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

I. Dzisiaj nasza pani
dzieci nauczyła,
jak sortować śmieci,
choć to rzecz niemiła.
Do żółtego kosza
to, co plastikowe,
a do niebieskiego
szkiełka kolorowe,
do brązowej torby
wrzućcie trawę, dzieci,
a do torby czarnej –
pozostałe śmieci.

Ref.: Nie śmiecimy, nie brudzimy,
o przyrodę dbamy,
posprzątamy całą ziemię,
bardzo ją kochamy.

II. Powiedziała także,
jak dbać o przyrodę,
jak jej można pomóc
i co robić co dzień.
Do żółtego kosza
to, co plastikowe,
a do niebieskiego
szkiełka kolorowe,
do brązowej torby
wrzućcie trawę, dzieci,
a do torby czarnej
pozostałe śmieci.

Ref.: Nie śmiecimy, nie brudzimy…

 

Język angielski tematyka kompleksowa:

Religia tematyka kompleksowa

Przedszkole jest
czynne od 6:00 do 17:00

od poniedziałku do piątku

coat-of-arms-67863_960_720