mail Smerfów: sloneczka_przedszkole2@googlegroups.com

———————————

WRZESIEŃ

Tematyka kompleksowa:

1. Witajcie w przedszkolu!
2. Droga do przedszkola.
3. Nadeszła jesień.
4. Co robią zwierzęta jesienią?
5. Co z czego otrzymujemy.

Zadania:

o zapoznanie z salą zajęć, pomieszczeniami przedszkola
o zachęcanie do bliższego poznawania swoich rówieśników
o opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu
o rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej
o rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym
o zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego
o zapoznanie z zawodem Policjanta
o rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych i ukośnych
o zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, jakim jest park
o dostrzeganie różnic w wyglądzie parku i lasu
o zapoznanie z wybranymi grzybami – jadalnymi i niejadalnymi
o wyrażanie obserwacji w ekspresji plastycznej
o ćwiczenia narządów artykulacyjnych, różnicowanie głosek
o zapoznanie ze sposobami przygotowywania się zwierząt do zimy
o zwracanie uwagi na pokarmy spożywane przez zwierzęta
o zwracanie uwagi na różnice w wyglądzie i zachowaniu zwierząt przed nadejściem zimy
o rozwijanie umiejętności liczenia
o rozwijanie mowy
o rozwijanie poczucia rytmu muzycznego
o poznawanie pochodzenia wełny
o poznawanie wyrobów z wełny
o poznawanie sposobu otrzymywania papieru

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

Piosenka:

„Kolorowe liście”
(sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

  1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,
    kolorowe listki na wietrze szumiały.
    Ref.: Szu, szu, szu, szumiały wesoło,
    szu, szu, szu, wirowały w koło.
  2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,
    kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
    Ref.: Hop, hop, hop, tak sobie skakały,
    hop, hop, hop, w koło wirowały.
  3. Kolorowe listki spadły już na trawę,
    kolorowe listki skończyły zabawę.
    Ref.: Cicho, sza, listki zasypiają,
    cicho, sza, oczka zamykają.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Piosenka powitalna “Hello, hello” wraz z zabawami ruchowymi
  • Z jakich przyborów korzystamy w przedszkolu? Nauka słówek: glue, scissors, book, pencil, crayons, paper (klej, nożyczki, książka, ołówek, kredki, kartka papieru)
  • Ćwiczenie umiejętności zestawiania przymiotnika z rzeczownikiem (np. red book, pink scrissors – czerwona książka, różowe nożyczki)
  • Utrwalanie nazw części ciała na podstawie zabawy ruchowej „Head, shoulders, knees and toes” (eyes, ears, mouth, nose) – głowa, ramiona, kolana, palce u stóp + oczy, uszy, usta, nos + zwrot faster (szybciej)
  • Jesienne liście – zabawy ruchowe na podstawie piosenki „Autumn leaves”; gry i zabawy z użyciem kart obrazkowych, leaves, rake, autumn, mushrooms (liście, grabie, jesień, grzyby)
  • Ktoś ma dzisiaj urodziny – ćwiczenie umiejętności składania życzeń urodzinowych w języku angielskim; zabawy z użyciem kart obrazkowych: nauka słówek – party, cake, candles, present, balloons (przyjęcie, tort, świeczki, prezent, balony), śpiewanie piosenki „Happy birthday”
  • Doskonalenie umiejętności przedstawiania się –  zwrot: „My name is…” oraz podawanie swojego wieku: „I’m six”

Religia tematyka kompleksowa:

1. Dobrego Boga bardzo kochamy na katechezie Go spotykamy.
2. Nauka piosenki „Choć jestem mały jak palec”.
3. Za rodzinę dziękujemy zawsze w niej pomagać chcemy.
4. Gdy patrzę na las, góry i morze pragnę Cię wielbić dobry Boże.

Piosenka:

„Choć jestem mały jak palec

Choć jestem mały jak palec
Choć jestem mały jak mrówka
Ale proszę Cię Panie
Wejdź do mego serduszka La la la la la
Ale proszę Cię Panie Wejdź do mego serduszka

Co nas czeka:

  • 15.09.2020r. – zajęcia biblioteczne z cyklu „Detektyw w bibliotece”
  • 17.09.2020r. – spotkanie z Policjantem
  • 21.09.2020r. – zajęcia komputerowe z cyklu „Kolorowe piksele”
  • 23.09.2020r. – Dzień Przedszkolaka
  • 28.09.2020r. – zajęcia przyrodnicze z cyklu „Zaczarowany świat przyrody”

………………………………………………………………………………………………………………………………..

PAŹDZIERNIK

Tematyka kompleksowa:

  1. Jesień w sadzie.
  2. Jesień na działce.
  3. O sobie samym.
  4. Nasze zmysły.

Zadania:

  • wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panującą temperaturą i warunkami atmosferycznymi na dworze
  • zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia
    i odporności
  • wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu
    w ogrodzie przedszkolnym
  • zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym
    w związku ze zmianą pory roku: ogród i sad
  • rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów
  • rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
  • rozpoznawanie cyfr i liczby 10
  • zapoznanie z zapisami cyfrowymi liczb 1, 2, 3, 4
  • wprowadzenie pojęć: samogłoska, spółgłoska
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie, liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską
  • zapoznanie z literą o, a, m, e  – małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • zapoznanie z figurą geometryczną kwadrat – poznanie cech kwadratu
  • rozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania emocji
  • wyjaśnianie roli zmysłów w życiu człowieka
  • kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich
  • zabawy z wizytówkami wg. metody I. Majchrzak, globalne odczytywanie wyrazów
  • nauka piosenek i pląsów
  • wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

Piosenka:

„Jesień w sadzie i w ogrodzie”
(sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

  1. Już na drzewach w sadzie
    i grządkach w ogrodzie
    dojrzały przysmaki,
    które jemy co dzień.
    Ref.: Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,
    złota dynia, jabłko, śliwka i dojrzała gruszka.
  2. Pójdziemy z koszami,
    każdy coś przyniesie.
    Czy już wszyscy wiecie,
    co nam dała jesień?
    Ref.: Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,
    złota dynia, jabłko, śliwka i dojrzała gruszka.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Robimy pranie – nauka nazw ubrań z użyciem zabawkowej pralki (słówka: jacket – kurtka; socks – skarpetki; trousers – spodnie; T-shirt – koszulka; dress – sukienka; skirt – spódnica; scarf – szalik)
  • Nauka rymowanki „Washmachine” („Pralka”)
  • Jestem muzykiem – zabawy ilustracyjne przy piosence „I am
    a musicman”. Kluczowe słowa z zajęć: far away – daleko, music – muzyka; musicman – muzyk; piano – pianino; trombone – puzon; triangle – trójkąt; drum – bęben
  • Nauka zwrotu „I can” – umiem
  • W oceanie – zabawy z kartami obrazkowymi; zabawy ilustracyjne przy piosence „Animals in the ocean”. Kluczowe słowa z zajęć: fish – ryba; shark – rekin; jellyfish – meduza; crab – krab; dolphin – delfin; octopus – ośmiornica; waves – fale
  • Przypomnienie i wspólne śpiewanie piosenki „Baby shark”
  • Utrwalanie pojęć: up – góra; down – dół
  • Utrwalanie odpowiedzi na pytanie „How many?” (Ile?)

Religia tematyka kompleksowa:

1. Radośnie Boga chwalimy, bo jego dary widzimy.
2. Bóg mnie życiem obdarował zawsze będę je szanował.
3. Objawienie Matki Bożej w Fatimie.
4. Różaniec w naszych rękach.
5. Różaniec śpiewany – utrwalenie modlitwy „Zdrowaś  Maryjo”.

Różaniec śpiewany

„Zdrowaś Maryjo

Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą,
błogosławionaś Ty między niewiastami,
i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus.
Święta Maryjo, Matko Boża, módl się za nami grzesznymi
teraz i w godzinę śmierci naszej.

Co nas czeka:

  • 05.10.2020r. – Dzień Zwierząt
  • 13.10.2020r. – zajęcia biblioteczne z cyklu „Detektyw w bibliotece”
  • 14.10.2020r. – Dzień Edukacji Narodowej
  • 26.10.2020r. – spotkanie z przedstawicielami Straży Miejskiej – udział w zajęciach edukacyjnych: „I ja mogę zostać bohaterem”
  • 27.10.2020r. – zajęcia biblioteczne z cyklu „Detektyw w bibliotece”

………………………………………………………………………………………………………………………………..

LISTOPAD

Tematyka kompleksowa:

  1. Jesienne nastroje.
  2. Dbamy o zdrowie.
  3. Moje domowe zwierzątko.
  4. Urządzenia elektryczne.

Zadania:

  • utrwalanie nazw pór roku
  • zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie
  • rozwijanie umiejętności liczenia; zapoznanie z trójkątem
  • zapoznanie z nazwą aktualnego miesiąca
  • uświadamianie znaczenia zdrowia dla każdego człowieka
  • zachęcanie dzieci do spożywania zdrowej żywności
  • zapoznanie z pracą stomatologa
  • poznawanie nazw posiłków i pór dnia
  • poznawanie swoich praw i obowiązków
  • poznawanie właściwości magnesu
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5
  • rozwijanie mowy i myślenia
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie sprawności manualnych
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • przygotowanie do nauki czytania
  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych
  • porównywanie liczebności zbiorów
  • zwracanie uwagi na znaczenie prądu w gospodarstwie domowym
  • poznawanie różnych sposobów otrzymywania energii
  • poznawanie złych przewodników ciepła i dobrych przewodników ciepła
  • zabawy z wizytówkami wg. metody I. Majchrzak, globalne odczytywanie wyrazów

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

Piosenka:

„Kapie z nieba”
(sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

  1. Kapie z nieba coś od rana,
    myślę, że to deszcz,
    zaraz idziesz do przedszkola,
    dobrze o tym wiesz.
    Ref.: Weź ze sobą parasol
    i pelerynę też,
    by nie przemoczył cię jesienny deszcz,
    by nie przemoczył cię jesienny deszcz.
  2. Czas już chyba włożyć kurtkę,
    bardzo zimno jest.
    Żółte liście wiatr rozrzuca
    i znów pada deszcz.
    Ref.: Weź ze…
  3. Już kałuże na chodnikach
    przelewają się.
    Załóż dzisiaj swe kalosze,
    by pokonać je.
    Ref.: Weź ze…

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • It’s cold! Put on your clothes! (Jest zimno! Załóż ubrania!). Słówka: cold (zimno), shoes (buty), jacket (kurtka), scarf (szalik), hat (czapka)
  • Moja rodzina: mummy (mamusia), daddy (tatuś), brother (brat), sister (siostra), baby (dzidziuś). Zabawy z przydzielonymi rolami na podstawie piosenki „Finger family”
  • Opowadanie na pytanie „Where are you? (Gdzie jesteś?) – „Here I am (Tu jestem)
  • Różne zjawiska pogodowe: sun (słońce), rain (deszcz), clouds (chmury), storm (burza), wind (wiatr), snow (śnieg). Gry i zabawy naśladowcze, nauka słówek na podstawie kart obrazkowych
  • W bajkowym królestwie – nauka słówek prince (książę), princess (księżniczka), horse (koń)’ knight (rycerz), castle (zamek), king (król), queen (królowa) w ramach gier i zabaw z użyciem kart obrazkowych
  • Kolorowe zabawki: scooter (hulajnoga), teddy (miś), doll (lalka), ball (piłka), car (autko), train (pociąg), zabawy na podstawie piosenki „Toys”

Religia tematyka kompleksowa:

1. Modlę się za moich bliskich zmarłych.
2. Naśladuję Świętych.
3. Pan Jezus jest naszym Królem.
4. Jesteśmy dziećmi Bożymi.

Piosenki:

„Jesteś Królem

Jesteś Królem, Jesteś Królem, Królem jest Bóg. x2
Podnieśmy wszyscy nasze serca,
podnieśmy wszyscy nasze dłonie,
stawajmy przed obliczem Pana wielbiąc Go. x2

„Dzieckiem Bożym jestem ja

1. Ojciec Bóg kocha nas, miłość swą zsyła nam,
Któż jak On wielkim jest, któż jak On miłość ma.
Święty Bóg Ojciec nasz, co dzień ma hojną dłoń,
Kocha nas dzieci swe mimo grzechów oraz wad.

2. Słońce mam w sercu swym, bowiem Pan kocha mnie,
Cieszę się, śpiewam wciąż, bowiem Pan kocha mnie,
Któż mi dał tyle łask, przyjaźń swą, szczęścia moc,
Któż jak Bóg, któż jak Pan, tak pokochał pięknie mnie.

Ref.: Dzieckiem Bożym jestem ja, la, la… (2x}

Co nas czeka:

  • 10.11.2020r. i 24.11.2020r. – zajęcia biblioteczne z cyklu „Detektyw w bibliotece”

………………………………………………………………………………………………………………………………..

GRUDZIEŃ

Tematyka kompleksowa:

  1. Tu rosły paprocie.
  2. Nadchodzi zima.
  3. Święta, święta.
  4. Święta, święta.
  5. Witamy Nowy Rok.

Zadania:

  • zapoznanie z przypuszczalnymi przyczynami wyginięcia dinozaurów
  • zapoznanie z produktami powstałymi wskutek chemicznej przeróbki węgla
  • zapoznanie z wyglądem i brzmieniem kołatki
  • dostrzeganie cykliczności pór roku
  • utrwalanie nazw elementów pogody
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 6
  • rozwijanie umiejętności malowania na kartkach o różnej fakturze na zaproponowany temat
  • zachęcanie do wypowiadania się na temat zwyczajów świątecznych związanych z Wigilią, dzielenie się spostrzeżeniami
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 0
  • zapoznanie ze zwyczajami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia w różnych krajach europejskich
  • zapoznanie ze sposobem łączenia różnorodnych materiałów w pracy plastycznej
  • rozwijanie mowy i myślenia
  • rozwijanie pamięci słuchowej
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • rozwijanie sprawności manualnych
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • zabawy z wizytówkami wg. metody I. Majchrzak, globalne odczytywanie wyrazów

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

Piosenka:

„Mikołaj ma trudne zadanie”
(sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

  1. Mikołaj wędruje po świecie,
    w swym worku prezentów ma moc.
    Zagląda przez okna do dzieci
    w świąteczną, wigilijną noc.
    Ref.: Zbliżają się święta,
    ubrane choinki
    i wszyscy czekają
    na swe upominki.
    Mikołaj się spieszy,
    zadanie swe zna,
    każdemu coś kupi,
    każdemu coś da.
  2. Mikołaj ma trudne zadanie,
    niełatwo Mikołajem być.
    Od świtu do zmierzchu bieganie.
    Jak biedny Mikołaj ma żyć?
    Ref.: Wciąż praca i praca,
    tu listy, tu paczki,
    znów w worku jest dziura,
    skończyły się znaczki,
    renifer się zmęczył
    i poszedł już spać,
    na saniach prezenty,
    więc trzeba je pchać.
  3. Mikołaj nigdy nie zawodzi
    i zawsze przybywa na czas.
    Choć zima i zaspy na dworze,
    na pewno odwiedzi dziś nas.
    Ref.: Bo kocha on dzieci –
    i duże, i małe,
    we wszystkich kolorach –
    i czarne, i białe.
    Gdy gwiazda na niebie
    wigilii da znak,
    odwiedzi je wszystkie,
    o tak, właśnie tak.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Co na drugie śniadanie? Zabawy z podziałem na role na podstawie piosenki „Delicious”. Nauka słówek: apples (jabłka), sausages (kiełbaski), banaas (banany), cakes (ciasta), hungry (głodny), delicious (pyszne)
  • Spadające płatki śniegu – zabawy ruchowo-ilustracyjne do piosenki „Little snowflake”. Nauka słówek: snowflake (płatek śniegu), head (głowa), nose (nos), hand (dłoń), snow (śnieg)
  • Witaj bałwanku, Święty Mikołaju i reniferze! – zabawy ruchowo ilustracyjne przy piosence „Hello reindeer, goodbye snowman”. Nauka słówek: reindeer (renifer), snowman (bałwan), Santa (Święty Mikołaj)
  • Nauka i wspólne śpiewanie fragmentu tradycyjnej angielskiej kolędy „We wish you a merry christmas”
  • Utrwalanie umiejętności liczenia do dziesięciu (one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten) na podstawie piosenki „Hello reindeer”
  • Co znajdziemy po choinką? – zabawy przy piosence „Christmas presents”. Słówka: present (prezent), christmas (święta), christmas tree (choinka), car (autko), teddy (miś), doll (piłka), doll (lalka)

Religia tematyka kompleksowa:

1. Naśladujemy św. Mikołaja w dobroci.
2. W adwencie czekamy na przyjście Jezusa.
3. Z Maryją przygotowujemy się na spotkanie z Jezusem.
4. Dzielimy się opłatkiem z bliskimi.
5. Z radością witamy Dzieciątko Jezus.

Piosenka:

„Będę wielbić Cię

1. Moją prawą ręką będę Cię uwielbiał,
Moją lewą ręką będę wielbił Cię.
Moją prawą nogą będę Cię uwielbiał,
Moją lewą nogą będę wielbił Cię.

Ref. Chwalimy Cię,
Błogosławimy Cię,
Wielbimy Cię,
Wysławiamy Cię.

2.Całym moim sercem będę Cię uwielbiał,
Całą moją duszą będę wielbił Cię
Całym mym umysłem będę Cię uwielbiał,
Całym moim życiem będę wielbił Cię.

Co nas czeka:

  • 04.12.2020r. – Mikołaj w przedszkolu
  • 07.12.2020r. – zajęcia komputerowe z cyklu „Kolorowe piksele”
  • 08.12.2020r. – zajęcia biblioteczne z cyklu „Detektyw w bibliotece”
  • 22.12.2020r. – Wigilia przedszkolna

………………………………………………………………………………………………………………………………..

STYCZEŃ

Tematyka kompleksowa:

  1. Zwierzęta są głodne.
  2. Zabawy na śniegu.
  3. Odwiedzili nas babcia i dziadziuś.
  4. Bezpieczeństwo zimą.

Zadania:

  • zapoznanie z nazwami dni tygodnia
  • poznawanie niebezpieczeństw podczas zabaw na śniegu
  • zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi
  • ukazywanie konsekwencji nieprzestrzegania zakazów dotyczących zimowych zabaw
  • zapoznanie z pracą ratownika medycznego, przybliżenie jego pracy i podstawowych form udzielania pierwszej pomocy
  • rysowanie do wysłuchanego tekstu
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 7
  • przeliczanie w zakresie siedmiu
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • rozwijanie mowy i myślenia
  • rozwijanie pamięci słuchowej
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • rozwijanie sprawności manualnych
  • rozwijanie aktywności twórczej
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • zabawy z wizytówkami wg. metody I. Majchrzak, globalne odczytywanie wyrazów

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

Piosenka:

„Wesoła babcia”
(sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

  1. Moja babcia lubi śpiewać,
    moja babcia lubi grać.
    Lubi czytać dobre książki,
    a w niedzielę dłużej spać.
    Ref.: Bo nieprawda, że to babcie
    muszą ciągle w kuchni stać,
    smażyć placki, jajecznicę
    i ubrania nasze prać.
  2. Moja babcia jest zadbana
    i ubiera modnie się.
    Chodzi często do fryzjera
    i wspaniale trzyma się.
    Ref.: Bo nieprawda, że to babcie
    muszą ciągle w kuchni stać,
    smażyć placki, jajecznicę
    i ubrania nasze prać.
  3. A ja kocham swoją babcię
    i pomagam ciągle jej.
    Chcę, by długo była młoda
    i by żyło się jej lżej.
    Ref.: Bo nieprawda, że to babcie
    muszą ciągle w kuchni stać,
    smażyć placki, jajecznicę
    i ubrania nasze prać.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Egzotyczne zwierzaki – gry i zabawy z kartami obrazkowymi. Słówka: kangaroo (kangur), elephant (słoń), pelican (pelikan), snake (wąż), koala (koala)
  • Jak ruszają się zwierzęta? – utrwalanie czasowników na podstawie piosenki „The animal song”: jump (skakać), swing (huśtać), fly (latać), shake (trząść), sleep (spać), wake up (budzić się)
  • Co umieją robić zwierzęta, a czego nie umieją? – utrwalanie nazw znanych już zwierząt oraz poznawanie nowych: fish (ryba), bird (ptak), gorilla (goryl), elephant (słoń), buffalo (bawół)
  • Zabawy ruchowo-ilustracyjne do piosenki „Yes! I can!”: clap (klaskać), swim (pływać), fly (latać), climb (wspinać się), stamp (tupać), run (biegać), sing (śpiewać), dance (tańczyć)
  • Układanie zdań z twierdzeniami „I can” (umiem) oraz „I can’t” (nie umiem) – Np. „I can dance” (Umiem tańczyć); „I can’t fly” (Nie umiem latać)

Religia tematyka kompleksowa:

1. Z mędrcami kłaniamy się Jezusowi.
2. Śpiewamy kolędy dla małego Jezusa.
3. Dziękujemy Bogu za babcię i dziadka.
4. Bóg błogosławi nasze domy.

Piosenki:

„Józefie, stajenki nie szukaj

1. Józefie, stajenki nie szukaj,
i do gospody nie pukaj
z Maryją do nas przyjdź.

Ref. Przynieście ze sobą Dziecinę
jest miejsce w naszej rodzinie,
dla Boga u nas zawsze otwarte drzwi.

2. W tym mieście nie szukaj schronienia,
nie znajdziesz tam wybawienia,
z Maryją do nas przyjdź.

„Gore gwiazda Jezusowi

Gore gwiazda Jezusowi w obłoku, w obłoku
Józef z Marią asystują przy boku, przy boku

Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem
Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem

Wół i osioł w parze służą przy żłobie, przy żłobie
Huczą, buczą delikatnej osobie, osobie

Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem
Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem

Pastuszkowie z podarunki przybiegli, przybiegli
W koło szopę o północy obiegli, obiegli

Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem
Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem

Co nas czeka:

  • 12.01.2021r. – zajęcia biblioteczne z cyklu „Detektyw w bibliotece”
  • 18.01.2021r. – zajęcia komputerowe z cyklu „Kolorowe piksele”
  • 25.01.2021r. – zajęcia przyrodnicze z cyklu „Zaczarowany świat przyrody”
  • 26.01.2021r. – zajęcia biblioteczne z cyklu „Detektyw w bibliotece”
  • 27.01.2021r. – Bal przebierańców

………………………………………………………………………………………………………………………………..

LUTY

Tematyka kompleksowa:

  1. Jestem samodzielny w kuchni.
  2. Znamy te baśnie.
  3. Chciałbym być matematykiem.
  4. Dbamy o zdrowie.

Zadania:

  • wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panującą temperaturą i warunkami atmosferycznymi na dworze
  • zachęcanie do pobytu na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności
  • wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym
  • rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów
  • rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała
  • utrwalanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku
  • zwracanie uwagi na kalendarze, ich rolę w określaniu dni tygodnia, miesięcy. Nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy
  • różnicowanie stron ciała – prawej i lewej
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
  • rozpoznawanie cyfr i liczby 10
  • zapoznanie z zapisami cyfrowymi liczby 8
  • klasyfikowanie przedmiotów pod względem kilku cech wspólnych
  • nazywanie figur geometrycznych
  • porównywanie długości przedmiotów; stosowanie określeń: dłuższy, krótszy, takiej samej długości
  • mierzenie objętości cieczy przy zastosowaniu takiej samej miary
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie, liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską, odczytywanie ich
  • zapoznanie z literą g, w, p – małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • rozpoznawanie liter, czytanie krótkich tekstów
  • zapoznanie z zawodem kucharza, wzbogacanie wiedzy nt. zdrowego odżywiania
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów
  • oglądanie wybranych pozycji literatury dziecięcej, zwracanie uwagi na piękne ilustracje, obrazki
  • odszukiwanie w oglądanych utworach uniwersalnych wartości, takich jak: dobro, piękno, sprawiedliwość, prawda
  • rozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania emocji
  • zapoznanie z Piramidą Żywienia
  • rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania
  • zabawy z wizytówkami wg. metody I. Majchrzak, globalne odczytywanie wyrazów
  • nauka piosenek i pląsów
  • wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

Piosenki:

„Pychotka-smakotka”
(sł. Alicja Woy-Wojciechowska, muz. Krystyna Kwiatkowska)

  1. Mam pomysł znakomity
    na nasze apetyty,
    zapraszam was do kuchni,
    gdzie pachnie szarlotka.
    Idź, mamo, na wagary,
    zrobimy czary-mary,
    a z czarów tych powstanie
    pychotka-smakotka.
    Ref.: Pychotka-smakotka, smakotka-pychotka,
    dla miśka, dla lalki i dla kotka.
    A jak się troszeczkę lepiej postaramy,
    to będzie pychotka i dla mamy.
  2. To mogą być ciasteczka,
    kanapka jak łódeczka,
    sałatka z niespodzianką
    schowaną do środka.
    Bo tak najbardziej w świecie
    smakuje wszystkim dzieciom
    zrobiona własnoręcznie pychotka-smakotka.
    Ref.: Pychotka-smakotka…

„Baśniowe postacie”
(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

  1. Znam legendy o powstaniu Krakowa
    i stolicy Polski, Warszawie:
    o szewczyku, o smoku i Wiśle,
    o Syrence i Warsie i Sawie.
    Ref.: Książki niezwykłe, książki ciekawe,
    tysiące legend, baśni i bajek.
    Historii tyle, że trudno zliczyć,
    chcę poznać wszystkie, więc będę je czytać.
  2. Z książek znam też krasnoludki,
    królewny i Kopciuszka, wróżki i Śnieżkę,
    Czerwonego Kapturka, kłamczuchę,
    Kota w butach i Piękną i Bestię.
    Ref.: Książki…
  3. Lubię czytać książki z mamą i z tatą,
    piękne wiersze, opowiadania,
    z nich się uczę, historię poznaję,
    więc zachęcam was
    też do czytania.
    Ref.: Książki…

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Kogo kochamy? Nauka piosenki „Skidamarink”. Utrwalanie znanych wcześniej słówek: mummy (mamusia), daddy (tatuś), brother (brat), sister (siostra), grandma (babcia), grandpa (dziadek), dog (pies), cat (kot), I love you (kocham cię). Nowe słówka z zajęć: morning (rano), afternoon (popołudnie), evening (wieczór), moon (księżyc)
  • Przeciwieństwa w naszym życiu. Zabawy inspirowane piosenką „Open, shut them”. Słówka: open – shut (otworzyć – zamknąć), big – small (duży – mały), please – no, thank you (poproszę – nie, dziękuję), fast – slow (szybko – powoli), loud – quiet (głośno – cicho)
  • Jedziemy po zakupy! Zabawy z podziałem na role na podstawie piosenki „My yellow car” – ćwiczenie umiejętności zestawiania przymiotnika z rzeczownikiem, np. yellow car (żółty samochód), pink car (różowy samochód), red strawberries (czerwone truskawki). Ważne słówka z zajęć: car (samochód), bananas (banany), pumpkin (dynia), strawberries (truskawki), broccoli (brokuły), blueberries (jagody), potatoes (ziemniaki), grapes (winogrona), cotton candy (wata cukrowa) + zwrot „let’s go” (chodźmy/pojedźmy)

Religia tematyka kompleksowa:

1. Poznajemy rodzinny dom Jezusa w Nazarecie.
2. Pan Jezus powołuje uczniów.
3. WIELKI  POST.
4. Pan Jezus uczy nas żyć w miłości.

Piosenki:

„Gdy Pan Jezus był malutki”

Gdy Pan Jezus był malutki nigdy nie próżnował.
Z Matką Bożą i Józefem pilnie wciąż pracował.
Tak piłował, tak heblował i wełenkę zwijał.
Nosił wodę, rąbał drzewo i gwoździe przybijał.

„Pan Jezus mamę miał”

Pan Jezus także Mamę miał, kiedy w Nazarecie żył.
Jezu, naszej mamie daj dużo łask i dużo sił. (x2)

Pan Jezus Opiekuna miał, kiedy w Nazarecie żył.
Jezu, tatusiowi daj dużo łask i dużo sił. (x2)

Pan Jezus także Babcię miał, kiedy w Nazarecie żył.
Jezu, naszej babci daj dużo łask i dużo sił. (x2)

Pan Jezus także Dzieckiem był, kiedy w Nazarecie żył.
Jezu, wszystkim dzieciom daj dużo łask i dużo sił. (x2)

Co nas czeka:

  • 08.02.2021r. – zajęcia komputerowe z cyklu „Kolorowe piksele”
  • 09.02.2021r. – zajęcia biblioteczne z cyklu „Detektyw w bibliotece”
  • 15.02.2021r. – zajęcia przyrodnicze z cyklu „Zaczarowany świat przyrody”
  • 23.02.2021r. – zajęcia biblioteczne z cyklu „Detektyw w bibliotece”

………………………………………………………………………………………………………………………………..

MARZEC

Tematyka kompleksowa:

  1. Muzyka jest wszędzie.
  2. W świecie teatru.
  3. Wiosna, wiosna.
  4. Zwierzęta z dżungli i sawanny.
  5. Wkrótce Wielkanoc.

Zadania:

  • wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panującą temperaturą i warunkami atmosferycznymi na dworze
  • zachęcanie do pobytu na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności
  • wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie poczucia rytmu
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie orientacji przestrzennej
  • wprowadzenie zapisu odejmowania
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 9
  • zapoznanie z gamą C-dur
  • zapoznanie z teatrem jako miejscem sztuki i kultury
  • zapoznanie z elementami pogody występującymi w marcu
  • poznawanie charakterystycznych zwiastunów wiosny
  • wyrażanie spostrzeżeń dotyczących wiosny w ekspresji plastycznej
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 10
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10
  • zapoznanie z rozwojem tulipana
  • poznawanie zwiastunów wiosny
  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego
  • ćwiczenia spostrzegawczości
  • zapoznanie z wybranymi zwierzętami egzotycznymi
  • rozwijanie spostrzegania: słuchowego, wzrokowego
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie, liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską, odczytywanie ich
  • zapoznanie z literą z, u, c, ł  – małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • rozpoznawanie liter, czytanie krótkich tekstów
  • rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania
  • zabawy z wizytówkami wg. metody I. Majchrzak, globalne odczytywanie wyrazów
  • nauka piosenek i pląsów
  • wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

Piosenki:

„Wiosenne buziaki”
(sł. i muz. Krystyna Gowik, Aleksandra Żurawska, muz. Krystyna Gowik)

  1. Już rozgościła się wiosna,
    słońce i kwiaty przyniosła.
    Huśta się lekko na tęczy,
    motyle i ptaki ślą wiośnie buziaki.
    Ref.: Hop, hop, raz, dwa, trzy,
    tańczymy z wiosenką ja i ty.
    Nawet gdy z burzy wiosenny deszcz,
    to tylko radośniej tak tańczyć przy wiośnie.
    Hop, hop, raz, dwa, trzy,
    bzyczą już pszczoły i kwitną bzy.
    A całe miasto całusy śle,
    bez wiosny było tu źle.
  2. Słońce rozdaje promyki,
    gonią się w lesie strumyki.
    Mrówki zaczęły porządki,
    a grube ślimaki ślą wiośnie buziaki.
    Ref.: Hop, hop…
  3. Kwiaty swe płatki umyły
    i świeże stroje włożyły.
    Budzą się wszystkie zwierzaki.
    Kociaki i psiaki ślą wiośnie buziaki.
    Ref.: Hop, hop…

„Koszyczek dobrych życzeń”
(sł. i muz. Krystyna Gowik)

  1. Siedzi biały cukrowy baranek w wielkanocnym koszyku,
    a z barankiem gromada pisanek – dużo śmiechu i krzyku.
    Dwie kiełbaski pachnące są, sól i pieprz, by był pyszny smak.
    Dziwi się biały baranek: „O! Kto to wszystko będzie jadł?”
    Ref.: Mama, tata, siostra, brat – każdy coś z koszyczka zjadł,
    a to taki jest koszyczek pełen dobrych życzeń.
    Gdy życzenia złożyć chcesz, coś z koszyczka szybko bierz!
    I życz szczęścia, pomyślności, a na święta dużo gości!
  2. Dawno temu prababcia tak samo koszyk przygotowała.
    Był baranek i dużo pisanek, i kiełbaska niemała.
    Ja to dobrze już teraz wiem, że koszyczek przemienia świat,
    lecz babcia z dziadkiem dziwili się: kto to wszystko będzie jadł?
    Ref.: Mama, tata…
  3. Kiedyś ja przygotuję koszyczek, aby spełniał życzenia.
    Od pisanek kolory pożyczę, od baranka marzenia.
    I tak zawsze już będzie wciąż, że w koszyczku pyszności są,
    a mamy i babcie, i ciocie też z życzeniami dają go.
    Ref.: Mama, tata…

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Robimy pizzę! – zabawy z kartami obrazkowymi przy piosence „Chop chop chop”. Ważne słówka z zajęć: tomato (pomidor), cheese (ser), egg (jajko), sausage (kiełbasa), ham (szynka), chop (kroić/siekać), zdrowy (healthy), niezdrowy (unhealthy)
  • Na farmie. Zabawy z podziałem na role na podstawie popularnej piosenki „Old McDonald had a farm”. Ważne słówka z zajęć: farm (farma), chicks (kurczaki), dogs (psy), pigs (świnki), horses (konie), cows (krowy), ducks (kaczki)
  • Dzień św. Patryka – przedstawienie dzieciom elementów związanych z irlandzkim folklorem oraz jednym z najważniejszych świąt obchodzonych w Irlandii – dniem św. Patryka. Zabawy przy piosence „Ten little leprechauns”. Słówka z zajęć: leprechaun (skrzat z irlandzkiego folkloru), rainbow (tęcza), clover (koniczyna), gold (złoto) pot of gold (garnek złota), shoes (buty), hat (kapelusz)
  • Wiosenna wyprawa łódką – zabawy inspirowane popularną piosenką „Row your boat”. Jakie zwierzęta możemy spotkać w rzece, koło rzeki lub na niebie? Poznawanie nowych słówek oraz utrwalanie wcześniej znanych: boat (łódka), frog (żaba), bird (ptak), stork (bocian), kaczka (duck), fly (mucha), butterfly (motyl), ladybird (biedronka), fish (ryba), snail (ślimak)
  • Królik wielkonocny – zabawy ruchowo-taneczne przy piosence „Easter bunny”. Słówka z zajęć: easter bunny (królik wielkanocny) ears (uszy), eyes (oczy), tail (ogon), friend (przyjaciel), eggs (jajka)

Religia tematyka kompleksowa:

1. Pan Jezus pomaga chorym.
2. Przepraszamy Pana Jezusa za złe postępowanie.
3. Staramy się być lepsi.
4. Niedziela Palmowa.

Piosenki:

Wielki Post, Wielki Post”

Wielki Post, Wielki Post
Zbudujemy razem most
Most do Ojca, który w niebie
Czeka na mnie i na Ciebie
Czeka na mnie i na Ciebie

Jestem rybakiem Pana”

Jestem rybakiem Pana,
więc zarzucam sieci swe
lecz, gdy troski mnie przygniatają
chlup chlup i topię się
ja topię się

A-A-A
A-A-A-A-A
cziru riru
cziru riru riru
cziru riru riru
cziru riru riru riru ua! 2x

Jezus mym przyjacielem
on ratuje z głębi mnie,
więc płynę już

A-A-A
A-A-A-A-A
cziru riru
cziru riru riru
cziru riru riru
cziru riru riru riru ua! 2x

Co nas czeka:

  • 01.03.2021r. – zajęcia komputerowe z cyklu „Kolorowe piksele”
  • 09.03.2021r. – zajęcia biblioteczne z cyklu „Detektyw w bibliotece”
  • 15.03.2021r. – zajęcia przyrodnicze z cyklu „Zaczarowany świat przyrody”
  • 16.03.2021r. – zajęcia dydaktyczne w ramach akcji pt. „Wirusoochrona”
  • 19.03.2021r. – powitanie Wiosny
  • 22.03.2021r. – zajęcia komputerowe z cyklu „Kolorowe piksele”
  • 23.03.2021r. – zajęcia biblioteczne z cyklu „Detektyw w bibliotece”
  • 31.03.2021r. – Śniadanie Wielkanocne

…………………………………………………………………………………………………………………

KWIECIEŃ

Tematyka kompleksowa:

  1. Chciałbym być sportowcem.
  2. Cuda i dziwy.
  3. Mali strażnicy przyrody.
  4. Jestem Polakiem i Europejczykiem.

Zadania:

  • wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panującą temperaturą i warunkami atmosferycznymi na dworze
  • zachęcanie do pobytu na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności
  • wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym
  • rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów
  • rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała
  • określanie kierunku pisania (rysowania) – od lewej strony linii do prawej i od góry kartki do dołu
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek, rebusów
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
  • układanie działań matematycznych typu: 4+5=9; 8-6=2 itp.
  • utrwalanie nazw dni tygodnia, pór roku, miesięcy
  • klasyfikowanie przedmiotów pod względem kilku cech wspólnych
  • zachęcanie do uprawiania sportów, zapoznanie z wybranymi dyscyplinami sportowymi
  • zapoznanie z wyglądem boiska i stadionu sportowego
  • poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa: poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np. Marsa, słuchanie ciekawostek na ich temat
  • poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata
  • wzbogacanie wiadomościami na temat kosmosu: lotów kosmicznych, planet, gwiazdozbiorów itp.
  • poznawanie roli drzew w życiu ludzi i zwierząt
  • poznanie właściwości powietrza poprzez zabawy, ćwiczenia i eksperymenty
  • poznanie sposobów dbania o środowisko: oczyszczanie wody, zakładanie filtrów na kominy fabryczne
  • rozwijanie poczucia troski o najbliższe otoczenie i odpowiedzialności za nie
  • uświadamianie konieczności segregowania odpadów i ich ponownego przetwarzania
  • przyswajanie nazw określających przynależność ludzi do wspólnoty narodowej lub etnicznej
  • zapoznanie z mapą Polski, zaznaczenie na mapie stolicy Warszawy oraz najdłuższej rzeki Wisły
  • wskazywanie lokalizacji swojej miejscowości na mapie Polski
  • wyjaśnienie, jakie znaczenie dla Polski ma przynależność do Unii Europejskiej
  • wskazywanie na mapie Europy wybranych państw należących do Unii Europejskiej
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie, liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską, odczytywanie ich
  • zapoznanie z literą j, f, ż, h – małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • rozpoznawanie liter, czytanie krótkich tekstów
  • układanie wyrazów z rozsypanki literowej, zdań z rozsypanki wyrazowej
  • układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich, dopowiadanie ich zakończeń
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów
  • wykonywanie prac plastycznych, organizowanie zabaw twórczych
  • odszukiwanie w oglądanych utworach uniwersalnych wartości, takich jak: dobro, piękno, sprawiedliwość, prawda
  • rozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania emocji
  • rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania
  • zabawy z wizytówkami wg. metody I. Majchrzak, globalne odczytywanie wyrazów
  • nauka piosenek i pląsów
  • wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

Piosenki:

„Songo”
(sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

  1. Tak się zaczyna nasz nowy taniec,
    to właśnie jego rytm,
    może go tańczyć, kto tylko zechce,
    możesz go tańczyć ty.
    Wystarczy tylko trochę odwagi,
    wystarczy tylko chcieć,
    aby zabawić się razem z nami
    i frajdę z tego mieć.
    Ref.: Songo, songo, songo
    przybył do nas z Kongo
    i dlatego właśnie tak wspaniale brzmi.
    Songo, songo, songo
    przybył do nas z Kongo
    i dlatego właśnie zatańcz go i ty.
  2. Na pewno zaraz go zapamiętasz,
    bo bardzo dobrze brzmi.
    Może go tańczyć, kto tylko zechce,
    możesz go tańczyć ty.
    Wystarczy tylko trochę odwagi,
    wystarczy tylko chcieć,
    aby zabawić się razem z nami
    i frajdę z tego mieć.
    Ref.: Songo, songo, songo…
  3. Już całe miasto tańczy
    nasz taniec i o nim tylko śni,
    może go tańczyć, kto tylko zechce,
    możesz go tańczyć ty.
    Wystarczy tylko trochę odwagi,
    wystarczy tylko chcieć,
    aby zabawić się razem z nami
    i frajdę z tego mieć.
    Ref.: Songo, songo, songo…

„Każdy chciałby być odkrywcą”
(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

  1. Znam już dobrze kraj nasz,
    Polskę, miasta, góry, morze.
    Byłem także w innych krajach
    – zwiedziłem Europę.
    Ref.: Chcę poznać cały świat:
    kontynenty, morza, oceany.
    A kiedy już na Ziemi wszystko zwiedzę,
    rakietą w kosmos polecę.
  2. Znam też inne kontynenty:
    Azję i Afrykę, a niedługo także
    zwiedzę ogromną Amerykę.
    Ref.: Chcę poznać cały świat…
  3. Będę pływał wielkim statkiem,
    latał samolotem, podróżował autokarem
    i jeździł autostopem.
    Ref.: Chcę poznać cały świat…

Religia tematyka kompleksowa:

1. Wielki Tydzień.
2. Świętujemy Zmartwychwstanie Pana Jezusa.
3. Pan Jezus przypomina o Bożym Miłosierdziu.
4. Spotykamy się z Jezusem podczas mszy świętej.
5. Pan Jezus zaprasza nas do swojego stołu.

Piosenka:

„Bóg nie umarł – Jezus żyje

Bóg nie umarł – Jezus żyje
Bóg nie umarł – Jezus żyje
Bóg nie umarł – Jezus żyje
Daj mu ręce swe (klask, klask)
Daj mu nogi swe (tup, tup)
Daj mu serce swe (bum, bum)
Daj mu duszę swą (frrr)
On zawsze z nami jest!

Co nas czeka:

  • 04.2021r. – Dzień książki
  • 04.2021r. – zajęcia biblioteczne z cyklu „Detektyw w bibliotece”
  • 19.04.2021r. – zajęcia komputerowe z cyklu „Kolorowe piksele”
  • 19.04.2021r. – zajęcia przyrodnicze z cyklu „Zaczarowany świat przyrody”
  • 20.04.2021r. – zajęcia biblioteczne z cyklu „Detektyw w bibliotece”

………………………………………………………………………………………………………………………………..

MAJ

Tematyka kompleksowa:

  1. Klub Zdrowego Przedszkolaka.
  2. Nowinki z wiejskiego podwórka.
  3. Wiosna na łące.
  4. Nasi kochani rodzice.

Zadania:

  • wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panującą temperaturą i warunkami atmosferycznymi na dworze
  • zachęcanie do pobytu na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności
  • wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym
  • podkreślanie wartości zdrowego odżywiania się
  • zwrócenie szczególnej uwagi na walory odżywcze i zdrowotne owoców, warzyw oraz mleka w diecie dzieci
  • podkreślenie właściwości zdrowotnych codziennego picia odpowiedniej ilości wody
  • zachęcanie do poruszania się
  • zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na wiejskim podwórku
  • rozróżnianie i naśladowanie głosów wydawanych przez zwierzęta hodowane na wsi
  • zapoznanie z rodzinami zwierząt; nazywanie rodziców i ich dzieci
  • poznawanie domów zwierząt żyjących na wiejskim podwórku
  • określanie korzyści wynikających z hodowli zwierząt dla człowieka
  • zapoznanie z cyklem rozwojowym żaby
  • poznawanie życia pszczół i mrówek
  • zapoznanie z cyklem rozwojowym motyla
  • zwracanie uwagi na przystosowanie się zwierząt do życia w danym środowisku
  • wypowiadanie się na temat spędzania wolnego czasu z rodzicami
  • wypowiadanie się na temat mamy i taty
  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie dziesięciu
  • rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
  • układanie działań matematycznych typu: 4+5=9; 8-6=2 itp.
  • utrwalanie nazw dni tygodnia, pór roku, miesięcy
  • klasyfikowanie przedmiotów pod względem kilku cech wspólnych
  • rozwijanie mowy
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie, liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską, odczytywanie ich
  • rozpoznawanie liter, czytanie krótkich tekstów
  • układanie wyrazów z rozsypanki literowej, zdań z rozsypanki wyrazowej
  • rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • zabawy z wizytówkami wg. metody I. Majchrzak, globalne odczytywanie wyrazów
  • kształtowanie poczucia rytmu i muzykalności
  • nauka piosenek i pląsów
  • wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom
  • rozwijanie sprawności fizycznej

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

Piosenki:

„Karuzela na łące”
(sł. i muz. Krystyna Gowik)

  1. Dzień radosny dziś na łące,
    mocno i gorąco świeci majowe słońce.
    Dobry humor się udziela,
    przyjechała karuzela, będzie wielki bal!
    Ref.: Na majowej łące karuzela
    dla biedronki, osy i dla trzmiela.
    I mrówka jedzie z chrząszczem,
    i żaba, i chrabąszcze,
    i konik polny wskoczył,
    i żuczek się przytoczył.
    A karuzela wiruje w koło,
    muzyczka gra wesoło, daba, daba, dam!
  2. Kwiaty cieszą się z pogody
    i sukienki zakładają – to pokaz mody!
    Maki, chabry, fiołki, dzwonki.
    Na nich muszki i biedronki uśmiech w koło ślą!
    Ref.: Na majowej łące…
  3. Pająk nad porządkiem czuwa,
    a motylek wraz z rodzinką wysoko fruwa.
    Pszczoła miód rozdaje wszystkim,
    pachną trawy, zioła, listki i tak cudnie jest!
    Ref.: Na majowej łące…

„M jak mama, t jak tata”
(sł. i muz. Krystyna Gowik)

  1. Kiedy mama z tatą mają wreszcie dla nas czas,
    wtedy co najlepsze dają, bo kochają nas.
    Kino, lody, rower, tańce i dni pełne słońca,
    i wieczorne przytulańce, którym nie ma końca!
    Ref.: M jak mama, t jak tata to jest to, co lubię mieć!
    Przygód przeżyć na pół świata i następnych tysiąc chcieć!
    M jak mama, t jak tata, słowa kwitną niby kwiat.
    Wołam siostrę, wołam brata i ruszajmy w wielki świat!
  2. Więc czekamy z utęsknieniem na te fajne dni,
    gdy od rana już wiadomo, że dziś tylko my!
    Tylko dla nas mama, tata, gdzieś tam inne sprawy,
    gry, zabawy, buźki, noski, w bajek świat wyprawy.
    Ref.: M jak mama, t jak tata…

Religia tematyka kompleksowa:

1. Oddaję cześć Królowej Polski.
2. Pan Jezus wstępuje do nieba.
3. Duch Święty przychodzi do nas z darami.
4. Z Panem Jezusem idziemy przez miasta i wsie.

Piosenki:

„Ci co zaufali Panu

Ci co zaufali Panu,
odzyskują siły.
Otrzymują skrzydła jak orły.
Biegną bez zmęczenia.

„Mam Przyjaciela

Mam Przyjaciela, który bardzo kocha, mnie kocha,
Mnie kocha. Mam Przyjaciela, który bardzo kocha.
A Imię Jego Jezus.
Zawsze razem z Nim pracuję, z Nim raduję się,
I dla Niego pragnę żyć.

„Czy wy wiecie, że jesteście świątynią

1. Czy wy wiecie, że jesteście świątynią?
Czy wy wiecie, że jesteście świątynią?
Czy wy wiecie, że jesteście świątynią?
Świątynią, w której mieszka Święty Duch.

Ref. Pełni mocy, wdzięczności i chwały.
Pełni mocy, wdzięczności i chwały.
Pełni mocy, wdzięczności i chwały.
Świątynią, w której mieszka Święty Duch.

2. Tak, my wiemy, że jesteśmy świątynią.
Tak, my wiemy, że jesteśmy świątynią.
Tak, my wiemy, że jesteśmy świątynią.
Świątynią, w której mieszka Święty Duch.

Co nas czeka:

  • 04.05.2021r. i 18.05.2021r. – zajęcia biblioteczne z cyklu „Detektyw w bibliotece”
  • 24.05.2021r. – zajęcia komputerowe
  • 25.05.2021r. – pokaz iluzji.

…………………………………………………………………………………………………………………

CZERWIEC

Tematyka kompleksowa:

1. Dzieci z całego świata.

2. Poznajemy różne zawody.

3. Moje podwórko.

4. Wkrótce wakacje.

Zadania:

  • nabywanie płynności ruchów rąk
  • bezpieczne posługiwanie się przyborami, np. igłą, nożyczkami
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej
  • improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki
  • zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie zabaw ruchowych
  • szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym
  • pomaganie młodszym, nieśmiałym, niepełnosprawnym, akceptowanie ich inności
  • określanie swoich zainteresowań
  • wykorzystanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny
  • prowadzenie dialogów z zachowaniem przyjętych zasad
  • akceptowanie odrębności ludzi różnych narodów
  • przewidywanie skutków wynikających z niebezpiecznych zabaw i zachowań
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat
  • posługiwanie się poprawną mową
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie
  • czytanie wyrazów o prostej budowie fonetycznej
  • rozpoznawanie liter pisanych
  • rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze
  • różnicowanie stron ciała – prawej i lewej
  • orientowanie się na kartce papieru, wskazywanie, np. prawego górnego rogu, lewego górnego rogu kartki itd.
  • samodzielne śpiewanie piosenek z akompaniamentem muzycznym,
  • opracowanie planu działania podczas wykonywania danej pracy plastycznej
  • wymienianie poglądów na temat ulubionych zabawek (z uzasadnieniem wyboru)
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
  • posługiwanie się liczbami w aspektach kardynalnym i porządkowym
  • klasyfikowanie przedmiotów pod względem kilku cech wspólnych
  • wspólne przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie wniosków
  • inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie, rozwiązywanie zagadek logicznych (sylogizmów)
  • czerpanie radości i satysfakcji z przebywania na łonie natury
  • wskazywanie zawodów zaangażowanych w powstawanie produktów codziennego użytku
  • nazywanie zawodów związanych ze zdarzeniami, w których uczestniczy dziecko, takich jak wyjście na zakupy, koncert, pocztę.

Piosenki:

Niech żyją wakacje”

Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.

Gorące złote słońce
na czarno nas opali
w przejrzystej bystrej rzece
będziemy się kąpali.

Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.

Pojedzie z nami piłka
i pajac i skakanka,
będziemy się bawili
od samiutkiego ranka.

Niech żyją wakacje
Niech żyje pole, las
I niebo i słońce
Wolny swobodny czas.

Kolorowe dzieci”

I. Gdyby, gdyby moja mama
Pochodziła z wysp Bahama
To od stóp po czubek głowy
Byłabym czekoladowa

Mogłam przyjść na świat w Cejlonie
Na wycieczki jeździć słoniem
I w Australii mieć tatusia
I z tatusiem łapać strusie

Ref. Nie patrz na to i (jo) w jakim kraju
Jaki kolor i (jo) dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!

Przecież wszędzie i (jo) każda mama
Każdy tata i (jo) chce tak samo
Żeby dziś na całym świecie
Mogły żyć szczęśliwe dzieci

II. Mogłam małą być Japonką
Co ubiera się w kimonko
Lub w Pekinie z rodzicami
Ryż zajadać pałeczkami

Od kołyski żyć w Tunisie
Po arabsku mówić dzisiaj

Lub do szkoły biec w Mombasie
Tam gdzie palmy rosną w klasie

Ref…

III. Los to sprawił lub przypadek
Że Hindusem nie był dziadek
Tata nie był Indianinem
I nie w Peru mam rodzinę

Ref…

Religia tematyka kompleksowa:

1.Jesteśmy dziećmi Bożymi.

2.Dobry Bóg opiekuje się nami – Anioł Stróż.

3.Pan Jezus posyła uczniów na cały świat.

4.Wakacje z Panem Jezusem.

Piosenki:

Chrześcijanin tańczy”

Chrześcijanin tańczy, tańczy, tańczy, tańczy
(Chrześcijanin tańczy, tańczy, tańczy, tańczy)

Tańczą, tańczą, tańczą jego nogi
(Tańczą, tańczą, tańczą jego nogi)

Chrześcijanin tańczy, tańczy, tańczy, tańczy
(Chrześcijanin tańczy, tańczy, tańczy, tańczy)

Tańczą, tańczą, tańczą jego ręce
(Tańczą, tańczą, tańczą jego ręce)

Chrześcijanin tańczy, tańczy, tańczy, tańczy
(Chrześcijanin tańczy, tańczy, tańczy, tańczy)

Tańczy, tańczy, tańczy jego głowa
(Tańczy, tańczy, tańczy jego głowa)

Chrześcijanin tańczy, tańczy, tańczy, tańczy
(Chrześcijanin tańczy, tańczy, tańczy, tańczy)

Tańczą, tańczą, tańczą jego stopy
(Tańczą, tańczą, tańczą jego stopy)

Chrześcijanin tańczy, tańczy,…

Boża radość”

Boża radość jak rzeka,
Boża radość jak rzeka,
Boża radość wypełnia duszę mą (Alleluja) x2

Boża miłość jak rzeka,
Boża miłość jak rzeka,
Boża miłość wypełnia duszę mą (Alleluja) x2

Boży pokój jak rzeka,
Boży pokój jak rzeka,
Boży pokój wypełnia duszę mą (Alleluja) x 2

Co nas czeka:

  • 01.06.21r. – Dzień Dziecka
  • 14.06.21r. – zajęcia komputerowe z cyklu „Kolorowe Piksele”
  • 16.06.21r. – uroczyste zakończenie roku przedszkolnego
  • 22.06.21r. – zajęcia biblioteczne
  • 31.06 21r. – zajęcia przyrodnicze.

Przedszkole jest
czynne od 6:00 do 17:00

od poniedziałku do piątku

coat-of-arms-67863_960_720