mail Smerfów: sloneczka_przedszkole2@googlegroups.com

———————————

WRZESIEŃ

Tematyka kompleksowa:

1. Witajcie w przedszkolu!
2. Droga do przedszkola.
3. Nadeszła jesień.
4. Co robią zwierzęta jesienią?
5. Co z czego otrzymujemy.

Zadania:

o zapoznanie z salą zajęć, pomieszczeniami przedszkola
o zachęcanie do bliższego poznawania swoich rówieśników
o opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu
o rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej
o rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym
o zapoznanie z podstawowymi zasadami ruchu drogowego
o zapoznanie z zawodem Policjanta
o rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych i ukośnych
o zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, jakim jest park
o dostrzeganie różnic w wyglądzie parku i lasu
o zapoznanie z wybranymi grzybami – jadalnymi i niejadalnymi
o wyrażanie obserwacji w ekspresji plastycznej
o ćwiczenia narządów artykulacyjnych, różnicowanie głosek
o zapoznanie ze sposobami przygotowywania się zwierząt do zimy
o zwracanie uwagi na pokarmy spożywane przez zwierzęta
o zwracanie uwagi na różnice w wyglądzie i zachowaniu zwierząt przed nadejściem zimy
o rozwijanie umiejętności liczenia
o rozwijanie mowy
o rozwijanie poczucia rytmu muzycznego
o poznawanie pochodzenia wełny
o poznawanie wyrobów z wełny
o poznawanie sposobu otrzymywania papieru

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

Piosenka:

„Kolorowe liście”
(sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

  1. Kolorowe listki z drzewa spaść nie chciały,
    kolorowe listki na wietrze szumiały.
    Ref.: Szu, szu, szu, szumiały wesoło,
    szu, szu, szu, wirowały w koło.
  2. Kolorowe listki bardzo się zmęczyły,
    kolorowe listki z drzewa zeskoczyły.
    Ref.: Hop, hop, hop, tak sobie skakały,
    hop, hop, hop, w koło wirowały.
  3. Kolorowe listki spadły już na trawę,
    kolorowe listki skończyły zabawę.
    Ref.: Cicho, sza, listki zasypiają,
    cicho, sza, oczka zamykają.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • piosenka powitalna “Hello, hello” wraz z zabawami ruchowymi
  • z jakich przyborów korzystamy w przedszkolu? Nauka słówek: glue, scissors, book, pencil, crayons, paper (klej, nożyczki, książka, ołówek, kredki, kartka papieru)
  • ćwiczenie umiejętności zestawiania przymiotnika z rzeczownikiem (np. red book, pink scrissors – czerwona książka, różowe nożyczki)
  • utrwalanie nazw części ciała na podstawie zabawy ruchowej „Head, shoulders, knees and toes” (eyes, ears, mouth, nose) – głowa, ramiona, kolana, palce u stóp + oczy, uszy, usta, nos + zwrot faster (szybciej)
  • jesienne liście – zabawy ruchowe na podstawie piosenki „Autumn leaves”; gry i zabawy z użyciem kart obrazkowych, leaves, rake, autumn, mushrooms (liście, grabie, jesień, grzyby)
  • Ktoś ma dzisiaj urodziny – ćwiczenie umiejętności składania życzeń urodzinowych w języku angielskim; zabawy z użyciem kart obrazkowych: nauka słówek – party, cake, candles, present, balloons (przyjęcie, tort, świeczki, prezent, balony), śpiewanie piosenki „Happy birthday”
  • doskonalenie umiejętności przedstawiania się –  zwrot: „My name is…” oraz podawanie swojego wieku: „I’m six”

Religia tematyka kompleksowa:

1. Dobrego Boga bardzo kochamy na katechezie Go spotykamy.
2. Nauka piosenki „Choć jestem mały jak palec”.
3. Za rodzinę dziękujemy zawsze w niej pomagać chcemy.
4. Gdy patrzę na las, góry i morze pragnę Cię wielbić dobry Boże.

Piosenka:

„Choć jestem mały jak palec

Choć jestem mały jak palec

Choć jestem mały jak mrówka

Ale proszę Cię Panie

Wejdź do mego serduszka La la la la la

Ale proszę Cię Panie Wejdź do mego serduszka

Co nas czeka:

  • 15.09.2020r. – zajęcia biblioteczne z cyklu „Detektyw w bibliotece”
  • 17.09.2020r. – spotkanie z Policjantem
  • 21.09.2020r. – zajęcia komputerowe „Kolorowe piksele”
  • 23.09.2020r. – Dzień Przedszkolaka
  • 28.09.2020r. – zajęcia przyrodnicze z cyklu „Zaczarowany świat przyrody”

………………………………………………………………………………………………………………………………..

PAŹDZIERNIK

Tematyka kompleksowa:

  1. Jesień w sadzie.
  2. Jesień na działce.
  3. O sobie samym.
  4. Nasze zmysły.

Zadania:

  • wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panującą temperaturą i warunkami atmosferycznymi na dworze
  • zachęcanie do zabaw na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia
    i odporności
  • wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu
    w ogrodzie przedszkolnym
  • zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym
    w związku ze zmianą pory roku: ogród i sad
  • rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów
  • rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
  • rozpoznawanie cyfr i liczby 10
  • zapoznanie z zapisami cyfrowymi liczb 1, 2, 3, 4
  • wprowadzenie pojęć: samogłoska, spółgłoska
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej
  • wyodrębnianie w słowach sylab, określanie ich kolejności; dzielenie słów na sylaby; liczenie sylab w słowach; tworzenie słów rozpoczynających się, kończących się daną sylabą
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie, liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską
  • zapoznanie z literą o, a, m, e  – małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • zapoznanie z figurą geometryczną kwadrat – poznanie cech kwadratu
  • rozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania emocji
  • wyjaśnianie roli zmysłów w życiu człowieka
  • kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich
  • zabawy z wizytówkami wg. metody I. Majchrzak, globalne odczytywanie wyrazów
  • nauka piosenek i pląsów
  • wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

Piosenka:

„Jesień w sadzie i w ogrodzie”
(sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

  1. Już na drzewach w sadzie
    i grządkach w ogrodzie
    dojrzały przysmaki,
    które jemy co dzień.
    Ref.: Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,
    złota dynia, jabłko, śliwka i dojrzała gruszka.
  2. Pójdziemy z koszami,
    każdy coś przyniesie.
    Czy już wszyscy wiecie,
    co nam dała jesień?
    Ref.: Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,
    złota dynia, jabłko, śliwka i dojrzała gruszka.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Przywitanie – Hello | Super Simple Songs
  • Oto ja – One little finger | Super Simple Songs
  • Polecenia – Make a circle | Super Simple Songs
  • Powtórka części ciala – Pinocchio | Super Simple Songs

Religia tematyka kompleksowa:

1. Radośnie Boga chwalimy, bo jego dary widzimy.
2. Bóg mnie życiem obdarował zawsze będę je szanował.
3. Objawienie Matki Bożej w Fatimie.
4. Różaniec w naszych rękach.
5. Różaniec śpiewany – utrwalenie modlitwy „Zdrowaś  Maryjo”.

Różaniec śpiewany

„Zdrowaś Maryjo

Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą,
błogosławionaś Ty między niewiastami,
i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus.
Święta Maryjo, Matko Boża, módl się za nami grzesznymi
teraz i w godzinę śmierci naszej.

Co nas czeka:

  • 05.10.2020r. – Dzień Zwierząt
  • 13.10.2020r. – zajęcia biblioteczne z cyklu: „Detektyw w bibliotece”
  • 14.10.2020r. – Dzień Edukacji Narodowej
  • 26.10.2020r. – spotkanie z przedstawicielami Straży Miejskiej – udział w zajęciach edukacyjnych: „I ja mogę zostać bohaterem”
  • 27.10.2020r. – zajęcia biblioteczne z cyklu: „Detektyw w bibliotece”

Przedszkole jest
czynne od 6:00 do 17:00

od poniedziałku do piątku

coat-of-arms-67863_960_720