Przedszkole jest
czynne od 6:00 do 17:00

od poniedziałku do piątku

WRZESIEŃ

Tematyka kompleksowa:

1,2. Pierwszy raz w przedszkolu.
3. Nadeszła jesień.
4. Co robią zwierzęta jesienią?

Zadania:

• podawanie swojego imienia
• poznawanie imion dzieci z grupy
• podejmowanie prób wspólnych zabaw
• przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie uczestniczenie we wspólnych zabawach
• udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie
• uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych
• korzystanie z własnych zmysłów
• korzystanie z toalety
• zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni
• spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem
• stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy)
• nabywanie koordynacji ruchowej
• reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu
• uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem
• przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w zabawach
• uważne słuchanie rozmówcy
• wypowiadanie się prostymi zdaniami
• słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego
• recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy
• wprowadzenie graficznych znaków umownych, np. znaczków w szatni oznakowania półek indywidualnych
• słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela
• śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą
• uczestniczenie w zabawach naśladowczych
• nazywanie barw podstawowych (czerwona, niebieska, żółta)
• rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z plasteliny
• rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu
• liczenie palców, przedmiotów itp.
• oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu
• obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie
• składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru
• rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
• naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt.

Piosenka:

„Jedzie pociąg z daleka”

Jedzie pociąg z daleka,
ani chwili nie czeka.
Konduktorze łaskawy
zabierz nas do Warszawy,
konduktorze łaskawy
zabierz nas do Warszawy.
Konduktorze łaskawy
Zabierz nas do Warszawy.
Trudno, trudno to będzie,
dużo osób jest wszędzie.
Trudno, trudno to będzie,
dużo osób jest wszędzie.
Pięknie pana prosimy
jeszcze miejsce widzimy.
A więc prędko wsiadajcie,
do Warszawy ruszajcie.
A więc prędko wsiadajcie
Do Warszawy ruszajcie.

HYMN PRZEDSZKOLAKA

Muzyka: Urszula Pakuła
Słowa: Beata Lach, Mirosława Witecka

I
Wszyscy swoje święto mają, święto mają
tańczą, skaczą i śpiewają i śpiewają
Przedszkolaki przykład dają, przykład dają
I też swoje święto mają, święto mają

Ref:
Dzień przedszkolaka jest właśnie dzisiaj,
to święto Ani, Basi i Krzysia.
W dzień przedszkolaka każdy to wie,
Bawi się z nami, kto tylko chce.

II
Ogród z panią przystroimy, przystroimy
Sto balonów wypuścimy, wypuścimy
Będzie to wiadomość taka, właśnie taka,
że dziś jest dzień przedszkolaka, przedszkolaka.

Ref:
Dzień przedszkolaka…

Religia tematyka kompleksowa:

1.Spotykamy się razem aby chwalić Boga.
2.Bóg dał człowiekowi piękny świat.
3.Dziękujemy Bogu za zwierzęta.
4.Rośliny – dar od Boga.

Piosenka:

„Kto stworzył mrugające gwiazdki?”

1. Kto stworzył mrugające gwiazdki (zaciskamy i otwieramy dłonie trzymając je w górze)
Mrugające gwiazdki mrugające gwiazdki
Kto stworzył mrugające gwiazdki
Nasz Ojciec Bóg (rękami wskazujemy na siebie a następnie wyciągamy do góry palec wskazujący i środkowy)
2. Kto stworzył falujące morze (machamy rękami przed sobą pokazując fale)
3. Kto stworzył fruwające ptaszki (wyciągamy ręce jak skrzydła i machamy nimi)
4. Kto stworzył ciebie i mnie (wskazujemy na sąsiada a następnie na siebie)
5. Kto stworzył fruwające ptaszki /jak wyżej/
Falujące morze mrugające gwiazdki
Kto stworzył ciebie i mnie
Nasz Ojciec Bóg .

Co nas czeka:

  • 14.09.2021 r. – Zebranie organizacyjne
  • 20.09.2021 r. – Uroczystość z okazji Dnia Przedszkolaka

PAŹDZIERNIK

Tematyka kompleksowa:

1. Jesień w sadzie.
2. Smaczne warzywa.
3. Jaki jestem?
4. Moje zmysły.

Zadania:

• wskazywanie części ciała i ich nazywanie
• korzystanie z własnych zmysłów
• korzystanie z toalety
• rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
• przebywanie na świeżym powietrzu – gry i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym
• uważne słuchanie rozmówcy
• wypowiadanie się prostymi zdaniami
• rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku smaku, węchu, wzroku, słuchu
• rysowanie na dowolne tematy
• określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko, zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach
• poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej
• zapoznanie z pracą policjanta
• uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych
• rytmiczne poruszanie się przy muzyce
• nazywanie barw podstawowych
• rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z plasteliny, masy solnej
• rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku
• oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu
• ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku
• próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach)
• podejmowanie prób wspólnych zabaw
• używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki
• liczenie palców, przedmiotów itp.
• rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu
• określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu
• podawanie swojego imienia i nazwiska
• współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw
• odpowiadanie na pytania
• korzystanie z własnych zmysłów
• uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie.

Piosenka:

„Ogórek”

Wesoło jesienią w ogródku na grządce,
tu ruda marchewka tam strączek.
Tu dynia jak słońce tam główka sałaty,
a w kącie ogórek wąsaty.

Ogórek, ogórek, ogórek,
zielony ma garniturek.
I czapkę i sandały,
zielony, zielony jest cały.

Czasami jesienią na grządkę w ogrodzie
deszczowa pogoda przychodzi.
Parasol ma w ręku konewkę ma z chmurki
I deszczem podlewa ogórki.

Ogórek, ogórek, ogórek,
zielony ma garniturek.
I czapkę i sandały,
zielony, zielony jest cały.

Religia tematyka kompleksowa:

1.Cieszę się że Bóg dał mi życie.
2.Potrzebuję wody aby żyć.
3.Światło pomaga żyć.
4.Jezus kocha dzieci.

Piosenka:

„Choć jestem mały jak palec.”

Choć jestem mały jak palec.
Choć jestem mały jak mrówka.
Ale proszę Cię Panie.
Wejdź do mego serduszka La la la la la.
Ale proszę Cię Panie Wejdź do mego serduszka.

Co nas czeka:

  • 04.10.2021r. – obchodzimy w naszym przedszkolu Dzień Zwierząt
  • 06.10.2021r – Kino Sferyczne
  • 14.10.2021r. – obchodzimy Dzień Edukacji Narodowej

LISTOPAD

Tematyka kompleksowa:

1. Pada deszcz.
2. Dbamy o zdrowie.
3. Domowi ulubieńcy.
4. Urządzenia w moim domu.

Zadania:

• zakładanie ubrań, butów
• korzystanie z własnych zmysłów
• wskazywanie części ciała i ich nazywanie
• spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem
• ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku
• przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w zabawach
• podejmowanie prób wspólnych zabaw
• nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie
• odpowiadanie na pytania
• słuchanie różnych odgłosów przyrody, rozpoznawanie ich
• powtarzanie krótkich rymowanek
• wypowiadanie się prostymi zdaniami
• słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego
• rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z plasteliny
• nazywanie barw podstawowych (czerwona, niebieska, żółta)
• liczenie palców, przedmiotów itp.
• obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią występujących zjawisk atmosferycznych np.: padającego deszczu
• wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji (np. mycie rąk po skorzystaniu z toalety, składanie w jedno miejsce ubrań podczas przygotowań do leżakowania, korzystnie z chusteczek higienicznych w razie potrzeby)
• sygnalizowanie nauczycielowi złego samopoczucia
• stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu)
• śpiewanie piosenek, zabawy przy muzyce
• składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru
• uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek
• obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie
• poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego.

Piosenka:

„Maszerują dzieci drogą”

Maszerują dzieci drogą raz, dwa, trzy,
Lewą nogą, prawą nogą
Raz, dwa, trzy.
A nad drogą słońce świeci
I uśmiecha się do dzieci
Raz, dwa, raz, dwa, trzy.

Maszerują dzieci drogą raz, dwa, trzy,
Lewą nogą, prawą nogą
Raz, dwa, trzy.
Naprzód zuchy, naprzód śmiało
Będzie przygód tu niemało
Raz, dwa, raz, dwa, trzy.

„Ola i liście”

Poszła Ola na spacerek
Na słoneczko, na wiaterek
A tu lecą jej na głowe
Liście złote i brązowe…(x2)

Myśli Ola – „Liści tyle
Zrobię bukiet z nich za chwilę
La, la, la, la, la, la, la, la, la
La, la, la, la, la, la, la, la, la.

Religia tematyka kompleksowa:

1.Dziękujemy Bogu za chrzest.
2.Nuka piosenki „ W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego”.
3.Moja pierwsza modlitwa.
4.Pismo Święte – wyjątkowa księga.

Piosenka:

„W imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego”
W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego,
tak można najprościej modlić się do Niego
do Boga co właśnie uśmiecha do mnie się
i niebo przybliżyć swoim dzieciom chce.

Co nas czeka:

  • 04.11.2021 r. – sesja zdjęciowa do kalendarza

  • 25.11.2021 r.- Światowy Dzień Pluszowego Misia
    Pod koniec listopada planujemy uroczystość Pasowania Malucha na Przedszkolaka.


GRUDZIEŃ

Tematyka kompleksowa:

1. Poznajemy pracę górnika.
2. Spotkanie z Mikołajem.
3. Już wkrótce zima.
4. Święta tuż, tuż.
5. Nadchodzi Nowy Rok.

Zadania:

• zakładanie ubrań, butów
• spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem
• rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych)
• nabywanie koordynacji ruchowej
• uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych
• przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach
• podejmowanie prób wspólnych zabaw
• odpowiadanie na pytania
• uważne słuchanie rozmówcy
• wypowiadanie się prostymi zdaniami
• słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego
• rysowanie, malowanie farbami plakatowymi
• liczenie palców, przedmiotów itp.
• wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami,
• zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach
• uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek
• używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki
• obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie
• przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach
• ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku
• dzielenie się swoimi przeżyciami
• śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą
• ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później)
• zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach
• składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru
• słuchanie różnych odgłosów przyrody, rozpoznawanie ich
• różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich
• powtarzanie krótkich rymowanek
• zapoznanie z zawodem górnika oraz miejscem jego pracy
• spotkanie ze Świętym Mikołajem
• zapoznanie z tradycjami świątecznymi.

Piosenka:

„Górnicza czapka”

I.Ta czapka górnicza
Ma puszyste piórka,
Pamięta tę czapkę
Niejedna Barbórka.

II.Jest czapka jak węgiel
Ze ścian korytarzy,
A znaczek na czapce
Wesoło się jarzy.

​ „Panna zielona”
I. Stała pod śniegiem panna zielona
Nikt prócz zająca nie kochał jej
Nadeszły święta i przyszła do nas
Pachnący gościu, prosimy wejdź!

Ref. Choinko piękna jak las,
Choinko zostań wśród nas!
Choinko piękna jak las,
Choinko zostań wśród nas!

II. Jak długo zechcesz, z nami pozostań,
niech pachnie tobą domowy kąt.
Wieszając jabłka na twych gałązkach
życzymy wszystkim Wesołych Świąt!

Religia tematyka kompleksowa:

1.Bóg wybiera Maryję na matkę Jezusa.
2.Mikołaj uczy mnie dobroci.
3.Razem ubieramy choinkę.
4.Radosne oczekiwanie – Wigilia.
5.Jezus urodził się w stajence.

Piosenka:

Choć jestem mały jak palec
Choć jestem mały jak palec
Choć jestem mały jak mrówka
Ale proszę Cię Panie
Wejdź do mego serduszka La la la la la
Ale proszę Cię Panie Wejdź do mego serduszka

Co nas czeka:

02.12.2021r – Dzień Górnika
06.12.2021r. – spotkanie dzieci ze Świętym Mikołajem
21.12.2021r. – przedszkolna Wigilia.


STYCZEŃ

Tematyka kompleksowa:

1. Zwierzęta są głodne.
2. Zimo baw się z nami.
3. Babcia i dziadek.
4. Zimowe zabawy.

Zadania:

• rytmiczne poruszanie się przy muzyce
• budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg)
• spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem
• wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji (np. mycie rąk po skorzystaniu z toalety, składanie w jedno miejsce ubrań podczas przygotowań do leżakowania, korzystnie z chusteczek higienicznych w razie potrzeby)
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt
• podejmowanie prób wspólnych zabaw
• rozumienie sposobów przystosowania zwierząt i roślin do środowiska, w których występują
• odpowiadanie na pytania
• nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie
• zapoznanie z zasadami bezpiecznej zabawy na śniegu
• stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy)
• podawanie swojego imienia i nazwiska
• nazywanie członków bliższej i dalszej rodziny, np.: mama, tata, brat, siostra, ciocia, babcia, dziadek, wujek
• dzielenie się swoimi przeżyciami
• różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich
• powtarzanie krótkich rymowanek
• obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów
• wypowiadanie się prostymi zdaniami
• rozpoznawani wizytówki ze swoim imieniem
• rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu
• liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika
• ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później)
• układanie prostych kompozycji, mozaik, obrazków z figur geometrycznych
• obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie
• wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami
• składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru
• uwrażliwianie na potrzeby zwierząt.

Piosenka:

„Pada śnieżek”

1. Tak się zachmurzyło,
słoneczko się skryło.
Pada, pada, śnieżek biały,
dawno go nie było./2x

2. Chodźmy na saneczki,
chłopcy i dzieweczki.
Pojedziemy wszyscy razem
Z wysokiej góreczki./2x

3. Pędzimy, pędzimy,
nic się nie boimy.
Aż tu nagle, bęc na śnieżek
i wszyscy leżymy./2x

„Babcia i dziadek”

1. Pozdrawiamy babcię, dziadka,
całym sercem pozdrawiamy,
Zaśpiewamy teraz głośno:
Babciu mocno Cię kochamy.

Ref. Wiwat, babciu, wiwat dziadku,
Żyjcie w zdrowiu nam sto lat.
Wiwat, babciu, wiwat dziadku,
niech wam śpiewa cały świat.

2. Pozdrawiamy babcię, dziadka,
całym sercem pozdrawiamy,
Zaśpiewamy teraz głośno:
Dziadku mocno Cię kochamy.

Ref. Wiwat, babciu, wiwat dziadku…
3. Dziadek wnuki swe przytuli,
babcia zaraz da buziaka,
a to bardzo ważna sprawa,
dla każdego przedszkolaka.

Ref. Wiwat, babciu, wiwat dziadku…

Religia tematyka kompleksowa:

1. Z  radością witamy dzieciątko Jezus.
2. Kto odwiedził Jezusa w stajence.
3. Dziękujemy Bogu za Babcie i Dziadka.
4. Śpiewamy kolędy dla małego Jezusa.

Piosenka:

Pójdźmy wszyscy do stajenki.

Pójdźmy wszyscy do stajenki, do Jezusa i Panienki
Powitajmy Maleńkiego i Maryję Matkę Jego
Powitajmy Maleńkiego i Maryję Matkę Jego.

Przybieżeli do Betlejem pasterze.

Przybieżeli do Betlejem pasterze,
Grając skocznie Dzieciąteczku na lirze.

Chwała na wysokości,
chwała na wysokości,
a pokój na ziemi.

Oddawali swe ukłony w pokorze
Tobie z serca ochotnego, o Boże!

Co nas czeka:

  • 21.01.2022 r. – niespodzianka z okazji Dnia Babci i Dziadka

LUTY

Tematyka kompleksowa:

1. Jesteśmy samodzielni w kuchni.
2. Chciałbym być matematykiem.
3. Baśniowy świat.
4. Bohaterowie bajek.

Zadania:

• rytmiczne poruszanie się przy muzyce
• budowanie z naturalnych materiałów (piasek, śnieg)
• spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem
• poznawanie czynności, jakie wykonują osoby z najbliższego otoczenia, nazywanie narzędzi pracy, zwrócenie uwagi na ubiór tych osób
• zapoznanie z zawodem kucharza
• reagowanie na humor zawarty w utworze literackim lub w danej sytuacji
• słuchanie bajek i baśni, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego
• wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji (np. mycie rąk po skorzystaniu z toalety, składanie w jedno miejsce ubrań podczas przygotowań do leżakowania, korzystnie z chusteczek higienicznych w razie potrzeby)
• uczestniczenie w zabawach ruchowych
• naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt
• podejmowanie prób wspólnych zabaw
• odpowiadanie na pytania
• nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie
• stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy)
• podawanie swojego imienia i nazwiska
• nazywanie członków swojej rodziny
• dzielenie się swoimi przeżyciami
• różnicowanie odgłosów słyszanych w kuchni, naśladowanie ich
• powtarzanie krótkich rymowanek
• obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów
• wypowiadanie się prostymi zdaniami
• rozpoznawani wizytówki ze swoim imieniem
• rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu
• liczenie z wymienianiem kolejnych liczebników głównych; zwrócenie uwagi na rolę ostatniego liczebnika, liczenie palców, przedmiotów itp.
• ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później)
• używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki
• zabawy z rytmami
• układanie prostych kompozycji, mozaiki, obrazków z figur geometrycznych
• obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą; zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie
• wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami
• składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.

Piosenka:

„Z mamą w kuchni”

1.Mama piecze ciasto,
my jej pomagamy.
Z mąki, jajek, cukru
ciasto ugniatamy.

Ref.: Pomagamy mamie
w domowych pracach,
kiedy zmęczona
do domu wraca.

2.Zupę razem z mamą
dzisiaj gotujemy,
przyprawiamy, wymieszamy
i ze smakiem zjemy.

Ref.: Pomagamy…

3.Kanapki z mamusią
chcemy przygotować,
z jajkiem, serem i szczypiorkiem,
będą nam smakować.

„Baśnie”

1.Baśni słuchają dzieci
i dorośli też lubią baśnie.
Każdy chętnie posłucha
pięknej baśni, zanim zaśnie.

2.W baśniach mieszkają wróżki,
dobre elfy i czarodzieje.
W baśniach z pomocą przyjdą
zawsze wiem przyjaciele.

3.Baśnie to tajemnica,
w baśniach różne cuda i dziwy,
w baśniach świat całkiem inny,
nie do końca jest prawdziwy.

Religia tematyka kompleksowa:

1.Poznajemy rodzinny dom Jezusa w Nazarecie.
2.Nauka piosenki „Gdy Pan Jezus był malutki”.
3.Jezus był mądrym i posłusznym chłopcem.
4. Chcę być podobny do Jezusa.

Piosenka:

„Gdy Pan Jezus był malutki.”
Gdy Pan Jezus był malutki nigdy nie próżnował,
z Matką Bożą i Józefem pilnie wciąż pracował.
Tak piłował, tak heblował i wełenkę zwijał.
Nosił wodę, rąbał drzewo i gwoździe przybijał.

Co nas czeka:

  • 11.02.2022r. – bal karnawałowy.

MARZEC

Tematyka kompleksowa:

1. Chciałbym być muzykiem.
2. Bawimy się w teatr.
3. Wiosna idzie przez świat.
4. Nadeszła wiosna.
5. Chciałbym być sportowcem.

Zadania:

• udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie
• zakładanie ubrań, butów
• wskazywanie części ciała i ich nazywanie
• rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych)
• nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy
• uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych
• rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
• uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem
• przebywanie na świeżym powietrzu
• podejmowanie prób wspólnych zabaw
• poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności
• nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie
• uważne słuchanie rozmówcy
• wypowiadanie się prostymi zdaniami
• obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów
• śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą
• podejmowanie zabaw inicjowanych przez nauczyciela, rozwijających zainteresowania dzieci
• rysowanie na dowolne tematy
• zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach
• wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami
• doświadczanie na konkretnych przykładach (sytuacje dnia codziennego, zachowania bohaterów literackich) wybranych wartości moralnych, np. dobra, odwagi
• wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków
• stosowanie gestów jako znaków umownych, np. palec wskazujący na ustach jako prośba o zachowanie ciszy
• zwracanie uwagi na niewerbalny sposób porozumiewania się
• oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu
• naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt
• ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później)
• reagowanie na humor zawarty w utworze literackim lub w danej sytuacji
• słuchanie różnych odgłosów przyrody, rozpoznawanie ich
• różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich
• maszerowanie w rytmie muzyki lub w rytmie wystukiwanym na bębenku
• powtarzanie krótkich rymowanek
• rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z plasteliny, masy solnej
• określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko
• liczenie palców, przedmiotów itp.
• oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu
• obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie przed zbliżającą się wiosną, np.: topnienie śniegu, powracające pierwsze ptaki (bociany), pojawiające się pierwsze kwiaty (krokusy),
• założenie hodowli roślin
• ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później)
• próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach)
• sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki
• zapoznanie z wybranymi dyscyplinami sportowymi.

Piosenka:

„Kle, kle boćku”

1. Kle, kle boćku, kle, kle.
Witaj nam bocianie.
Łąka ci szykuje,
łąka ci szykuje
żabki na śniadanie. (bis)

2. Kle, kle boćku kle, kle.
Usiądź na stodole.
Chłopcy ci zrobili, chłopcy ci zrobili
gniazdo w starym kole. (bis)

3. Kle, kle boćku kle, kle.
Witamy cię radzi.
Gdy zza morza wracasz,
gdy zza morza wracasz
wiosnę nam sprowadzasz. (bis)

„Wiosna tuż, tuż…”

1. Już ozimina szumieć zaczyna,
że nie powróci mróz.
I po tym można od razu poznać,
że wiosna jest tuż, tuż! (bis)

2. Śpiewa skowronek dźwięcznie jak dzwonek,
że gniazdko ma wśród zbóż.
I po tym można od razu poznać,
że wiosna jest tuż, tuż! (bis)

3. Krążą nad domem boćki znajome,
goście zza siedmiu mórz.
I po tym można od razu poznać,
że wiosna jest tuż, tuż! (bis)

Religia tematyka kompleksowa:

1.Okazujemy szacunek krzyżowi.
2.Za złe słowa, czyny dziś Jezusa przeprosimy.
3.Nad jeziorem Galilejskim.
4.Nauka piosenki „Na jeziorze wielka burza”.

Piosenka:

Na jeziorze wielka burza

Jezus ze mną w łodzi jest. /2x

On za rękę trzyma mnie

Łódka nie kołysze się.

Na jeziorze wielka burza

Jezus ze mną w łodzi jest.

Co nas czeka:

  • 21.03.2022r. – powitanie wiosny.

KWIECIEŃ

Tematyka kompleksowa:

1. Chciałbym być kosmonautą.
2. W świątecznym nastroju.
3. Dbamy o Ziemię.
4. Jestem Polakiem i Europejczykiem.

Zadania:

• rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych)
• nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy
• uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem
• przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w zabawach
• naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt
• różnicowanie głosów zwierząt, pojazdów, naśladowanie ich
• rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy
• słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego
• śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą
• rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z masy solnej
• powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem
• porządkowanie jednorodnych obiektów w otoczeniu na podstawie różnic występujących między nimi
• współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw
• sylabizowanie w toku zabaw, np. naśladowanie mowy robota, lalki
• uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych)
• wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami
• obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie
• zapoznanie z nazwą: kosmos oraz nazwami wybranych planet
• liczenie palców, przedmiotów itp.
• zapoznanie ze zwyczajami i tradycjami Świąt Wielkanocnych
• oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu
• uświadomienie konieczności dbania o czystość nasze planety
• określanie miejsca zamieszkania (miasto, wieś)
• słuchanie legend, opowiadań o Polsce lub związanych ze swoją miejscowością
• składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.

Piosenka:

„Pisanki, pisanki”

I Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

II Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.

III Na pierwszej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

IV Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

„Dzieci dbają o środowisko”

I W zgodzie z przyrodą
żyją wszystkie dzieci.
Kochają słońce,
kiedy jasno świec.

II Dbają o drzewa,
dbają o rośliny,
w czasie wycieczek
nie płoszą zwierzyny.

III Często dorosłym
dobry przykład dają-
w wyznaczonych miejscach
śmieci zostawiają.

Religia tematyka kompleksowa:

1.Jestem dzielny gdy choruję.
2.Jezus czyni cuda – uzdrowienie niewidomego.
3.Pokarmy w moim koszyku wielkanocnym.
4.Wielkanoc – Jezus żyje.
5.Nauka piosenki „Bóg nie umarł”.

Piosenka:

Bóg nie umarł – Jezus żyje
Bóg nie umarł – Jezus żyje
Bóg nie umarł – Jezus żyje
Daj mu ręce swe (klask, klask)
Daj mu nogi swe (tup, tup)
Daj mu serce swe (bum, bum)
Daj mu duszę swą (frrr)
On zawsze z nami jest!

Co nas czeka:

  • 05.04.2022r – spotkanie z muzykami
  • 13.04.2022r – wielkanocne śniadanie i szukanie prezentów od zajączka.

MAJ

Tematyka kompleksowa:

1. Wiosna na łące.
2. Mieszkańcy wiosennej łąki.
3. Święto mojej MAMY.
4. Dzieci z różnych stron świata.

Zadania:

• rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych)
• nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy
• uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem
• przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w zabawach ruchowych
• naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt – mieszkańców łąki
• różnicowanie głosów zwierząt, owadów, naśladowanie ich
• rytmiczne powtarzanie tekstów rymowanek, krótkich wierszy
• słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego
• śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą
• rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z plasteliny
• powtarzanie z pamięci wierszy, rymowanek, piosenek w połączeniu z ruchem
• zabawy matematyczne z elementami kodowania
• współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw
• nazywanie członków swojej rodziny
• uczestniczenie w zabawach twórczych (głównie tematycznych, konstrukcyjnych i ruchowych)
• wskazywanie istotnych różnic pomiędzy dwoma przedmiotami, obrazkami
• obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie
• zapoznanie z wybranymi mieszkańcami łąki
• liczenie palców, przedmiotów, mieszkańców łąki itp.
• zabawy z wykorzystaniem SIGUMY
• oglądanie drzew, roślin, zwierząt i owadów znajdujących się w bliskim otoczeniu,
• uświadomienie konieczności dbania o przyrodę
• zabawy z wizytówkami wg. metody I.Majchrzak
• składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru.

Piosenka:

„Była sobie żabka mała”

Była sobie żabka mała,
Re re kum kum, re re kum kum,
Która mamy nie słuchała
Re re kum kum bęc.
Na spacery wychodziła
Re re kum kum, re re kum kum,
Innym żabkom się dziwiła
Re re kum kum bęc.
Zjadła żabka 7 muszek
Re re kum kum, re re kum kum,
I na trawie kładzie brzuszek
Re re kum kum bęc.
Przyszedł bocian niespodzianie
Re re kum kum, re re kum kum
Połknął żabke na śniadanie
Re re kum kum bęc.
Teraz wszystkie żabki płaczą
Re re kum kum, re re kum kum,
Że jej więcej nie zobaczą
Re rekum kum bęc.
Z tej piosenki morał znamy
Re rekum kum, re re kum kum,
Trzeba zawsze słuchać mamy
Re rekum kum bęc.

„Z mamą w kuchni”

I. Mama piecze ciasto,
my jej pomagamy.
Z mąki, jajek, cukru
ciasto ugniatamy

Ref.: Pomagamy mamie w domowych pracach,
kiedy zmęczona do domu wraca. (2X)

II. Zupę razem z mamą
dzisiaj gotujemy,
jeszcze wymieszamy
i ze smakiem zjemy.

Ref.: Pomagamy…

III. Kanapki z mamusią,
chcemy przygotować
z jajkiem i szczypiorkiem,
będą nam smakować..

Ref.: Pomagamy…

Religia tematyka kompleksowa:

1.Modlimy się do Maryi.
2.Dobry Pasterz troszczy się o mnie.
3.Aniołowie opiekują się nami.
4.Kocham moją mamę.

Piosenka:

„Mam Przyjaciela”
Mam Przyjaciela, który bardzo kocha, mnie kocha,
Mnie kocha. Mam Przyjaciela, który bardzo kocha.
A Imię Jego Jezus.
Zawsze razem z Nim pracuję,
z Nim raduję się,
I dla Niego pragnę żyć.

Modlitwa:

Aniele Boży, stróżu mój,
Ty zawsze przy mnie stój.
Rano, wieczór, we dnie, w nocy
Bądź mi zawsze ku pomocy,
Strzeż duszy, ciała mego,
zaprowadź mnie do żywota wiecznego.
Amen.

Co nas czeka:

  • 09.05.2022r – Planetarium
  • 25.05.2022r – Wycieczka

coat-of-arms-67863_960_720