Przedszkole jest
czynne od 6:00 do 17:00

od poniedziałku do piątku

WRZESIEŃ

Tematyka kompleksowa:

1,2. Pierwszy raz w przedszkolu.
3. Nadeszła jesień.
4. Co robią zwierzęta jesienią?

Zadania:

• podawanie swojego imienia
• poznawanie imion dzieci z grupy
• podejmowanie prób wspólnych zabaw
• przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie uczestniczenie we wspólnych zabawach
• udział w porządkowaniu sali po skończonej zabawie
• uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych
• korzystanie z własnych zmysłów
• korzystanie z toalety
• zdejmowanie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni
• spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem
• stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu, na ulicy)
• nabywanie koordynacji ruchowej
• reagowanie na zmiany tempa i dynamiki utworu o dużym zróżnicowaniu
• uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem
• przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w zabawach
• uważne słuchanie rozmówcy
• wypowiadanie się prostymi zdaniami
• słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego
• recytowanie, indywidualnie i zespołowo, krótkich wierszy
• wprowadzenie graficznych znaków umownych, np. znaczków w szatni oznakowania półek indywidualnych
• słuchanie piosenek w wykonaniu nauczyciela
• śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą
• uczestniczenie w zabawach naśladowczych
• nazywanie barw podstawowych (czerwona, niebieska, żółta)
• rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z plasteliny
• rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu
• liczenie palców, przedmiotów itp.
• oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu
• obserwowanie w sposób bezpośredni zmian zachodzących w przyrodzie
• składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru
• rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
• naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt.

Piosenka:

„Jedzie pociąg z daleka”

Jedzie pociąg z daleka,
ani chwili nie czeka.
Konduktorze łaskawy
zabierz nas do Warszawy,
konduktorze łaskawy
zabierz nas do Warszawy.
Konduktorze łaskawy
Zabierz nas do Warszawy.
Trudno, trudno to będzie,
dużo osób jest wszędzie.
Trudno, trudno to będzie,
dużo osób jest wszędzie.
Pięknie pana prosimy
jeszcze miejsce widzimy.
A więc prędko wsiadajcie,
do Warszawy ruszajcie.
A więc prędko wsiadajcie
Do Warszawy ruszajcie.

HYMN PRZEDSZKOLAKA

Muzyka: Urszula Pakuła
Słowa: Beata Lach, Mirosława Witecka

I
Wszyscy swoje święto mają, święto mają
tańczą, skaczą i śpiewają i śpiewają
Przedszkolaki przykład dają, przykład dają
I też swoje święto mają, święto mają

Ref:
Dzień przedszkolaka jest właśnie dzisiaj,
to święto Ani, Basi i Krzysia.
W dzień przedszkolaka każdy to wie,
Bawi się z nami, kto tylko chce.

II
Ogród z panią przystroimy, przystroimy
Sto balonów wypuścimy, wypuścimy
Będzie to wiadomość taka, właśnie taka,
że dziś jest dzień przedszkolaka, przedszkolaka.

Ref:
Dzień przedszkolaka…

Język angielski tematyka kompleksowa:

Religia tematyka kompleksowa:

1.Spotykamy się razem aby chwalić Boga.
2.Bóg dał człowiekowi piękny świat.
3.Dziękujemy Bogu za zwierzęta.
4.Rośliny – dar od Boga.

Piosenka:

„Kto stworzył mrugające gwiazdki?”

1. Kto stworzył mrugające gwiazdki (zaciskamy i otwieramy dłonie trzymając je w górze)
Mrugające gwiazdki mrugające gwiazdki
Kto stworzył mrugające gwiazdki
Nasz Ojciec Bóg (rękami wskazujemy na siebie a następnie wyciągamy do góry palec wskazujący i środkowy)
2. Kto stworzył falujące morze (machamy rękami przed sobą pokazując fale)
3. Kto stworzył fruwające ptaszki (wyciągamy ręce jak skrzydła i machamy nimi)
4. Kto stworzył ciebie i mnie (wskazujemy na sąsiada a następnie na siebie)
5. Kto stworzył fruwające ptaszki /jak wyżej/
Falujące morze mrugające gwiazdki
Kto stworzył ciebie i mnie
Nasz Ojciec Bóg .

Co nas czeka:

  • 14.09.2021 r. – Zebranie organizacyjne
  • 20.09.2021 r. – Uroczystość z okazji Dnia Przedszkolaka

PAŹDZIERNIK

Tematyka kompleksowa:

1. Jesień w sadzie.
2. Smaczne warzywa.
3. Jaki jestem?
4. Moje zmysły.

Zadania:

• wskazywanie części ciała i ich nazywanie
• korzystanie z własnych zmysłów
• korzystanie z toalety
• rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała
• przebywanie na świeżym powietrzu – gry i zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym
• uważne słuchanie rozmówcy
• wypowiadanie się prostymi zdaniami
• rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku smaku, węchu, wzroku, słuchu
• rysowanie na dowolne tematy
• określanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, przed, za, wysoko, nisko, zauważanie rytmów, np. w ułożonym materiale przyrodniczym, mozaice geometrycznej, w klockach
• poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej
• zapoznanie z pracą policjanta
• uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych
• rytmiczne poruszanie się przy muzyce
• nazywanie barw podstawowych
• rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z plasteliny, masy solnej
• rozpoznawanie wybranych owoców po wyglądzie, kształcie, smaku
• oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu
• ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku
• próby nazywania swoich emocji (np.: radość, smutek, złość, strach)
• podejmowanie prób wspólnych zabaw
• używanie określeń: wysoki, niski, długi, krótki
• liczenie palców, przedmiotów itp.
• rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw; rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu
• określanie swoich cech fizycznych: płeć, wiek, kolor oczu
• podawanie swojego imienia i nazwiska
• współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw
• odpowiadanie na pytania
• korzystanie z własnych zmysłów
• uczestniczenie w zabawach angażujących kilka zmysłów jednocześnie.

Piosenka:

„Ogórek”

Wesoło jesienią w ogródku na grządce,
tu ruda marchewka tam strączek.
Tu dynia jak słońce tam główka sałaty,
a w kącie ogórek wąsaty.

Ogórek, ogórek, ogórek,
zielony ma garniturek.
I czapkę i sandały,
zielony, zielony jest cały.

Czasami jesienią na grządkę w ogrodzie
deszczowa pogoda przychodzi.
Parasol ma w ręku konewkę ma z chmurki
I deszczem podlewa ogórki.

Ogórek, ogórek, ogórek,
zielony ma garniturek.
I czapkę i sandały,
zielony, zielony jest cały.

Język angielski tematyka kompleksowa:

Religia tematyka kompleksowa:

1.Cieszę się że Bóg dał mi życie.
2.Potrzebuję wody aby żyć.
3.Światło pomaga żyć.
4.Jezus kocha dzieci.

Piosenka:

„Choć jestem mały jak palec.”

Choć jestem mały jak palec.
Choć jestem mały jak mrówka.
Ale proszę Cię Panie.
Wejdź do mego serduszka La la la la la.
Ale proszę Cię Panie Wejdź do mego serduszka.

Co nas czeka:

  • 04.10.2021r. – obchodzimy w naszym przedszkolu Dzień Zwierząt
  • 06.10.2021r – Kino Sferyczne
  • 14.10.2021r. – obchodzimy Dzień Edukacji Narodowej

LISTOPAD

Tematyka kompleksowa:

1. Pada deszcz.
2. Dbamy o zdrowie.
3. Domowi ulubieńcy.
4. Urządzenia w moim domu.

Zadania:

• zakładanie ubrań, butów
• korzystanie z własnych zmysłów
• wskazywanie części ciała i ich nazywanie
• spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem
• ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku
• przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w zabawach
• podejmowanie prób wspólnych zabaw
• nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie
• odpowiadanie na pytania
• słuchanie różnych odgłosów przyrody, rozpoznawanie ich
• powtarzanie krótkich rymowanek
• wypowiadanie się prostymi zdaniami
• słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego
• rysowanie, malowanie farbami plakatowymi, lepienie z plasteliny
• nazywanie barw podstawowych (czerwona, niebieska, żółta)
• liczenie palców, przedmiotów itp.
• obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią występujących zjawisk atmosferycznych np.: padającego deszczu
• wyrabianie nawyków zdrowotnych przy każdej nadarzającej się sytuacji (np. mycie rąk po skorzystaniu z toalety, składanie w jedno miejsce ubrań podczas przygotowań do leżakowania, korzystnie z chusteczek higienicznych w razie potrzeby)
• sygnalizowanie nauczycielowi złego samopoczucia
• stosowanie form grzecznościowych względem siebie, a także osób dorosłych w każdej sytuacji (w domu, w przedszkolu)
• śpiewanie piosenek, zabawy przy muzyce
• składanie pociętych obrazków w całość według podanego wzoru
• uczestniczenie w zabawach – rozwiązywanie prostych zagadek
• obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie
• poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego.

Piosenka:

„Maszerują dzieci drogą”

Maszerują dzieci drogą raz, dwa, trzy,
Lewą nogą, prawą nogą
Raz, dwa, trzy.
A nad drogą słońce świeci
I uśmiecha się do dzieci
Raz, dwa, raz, dwa, trzy.

Maszerują dzieci drogą raz, dwa, trzy,
Lewą nogą, prawą nogą
Raz, dwa, trzy.
Naprzód zuchy, naprzód śmiało
Będzie przygód tu niemało
Raz, dwa, raz, dwa, trzy.

„Ola i liście”

Poszła Ola na spacerek
Na słoneczko, na wiaterek
A tu lecą jej na głowe
Liście złote i brązowe…(x2)

Myśli Ola – „Liści tyle
Zrobię bukiet z nich za chwilę
La, la, la, la, la, la, la, la, la
La, la, la, la, la, la, la, la, la.

Język angielski tematyka kompleksowa:

Religia tematyka kompleksowa:

1.Dziękujemy Bogu za chrzest.
2.Nuka piosenki „ W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego”.
3.Moja pierwsza modlitwa.
4.Pismo Święte – wyjątkowa księga.

Piosenka:

„W imię Ojca i Syna, i Ducha Świętego”
W imię Ojca i Syna i Ducha Świętego,
tak można najprościej modlić się do Niego
do Boga co właśnie uśmiecha do mnie się
i niebo przybliżyć swoim dzieciom chce.

Co nas czeka:

  • 04.11.2021 r. – sesja zdjęciowa do kalendarza

  • 25.11.2021 r.- Światowy Dzień Pluszowego Misia
    Pod koniec listopada planujemy uroczystość Pasowania Malucha na Przedszkolaka.


coat-of-arms-67863_960_720