WRZESIEŃ

Tematyka kompleksowa:

  1. Witajcie w przedszkolu!
  2. Droga do przedszkola.
  3. Nadeszła jesień.
  4. Co robią zwierzęta jesienią?
  5. Jesień w sadzie.

Zadania:

  • zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, zwracanie uwagi na ich wygląd i przeznaczenie
  • rozwijanie percepcji wzrokowej
  • zachęcanie do poznawania imion kolegów i koleżanek z grupy
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • zachęcanie do bliższego poznawania swoich rówieśników
  • zapoznanie ze zwyczajami panującymi w przedszkolu
  • opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu
  • umuzykalnianie dzieci
  • rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej
  • rozpoznawanie papieru o różnych fakturach
  • rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni
  • rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji
  • zapoznanie z różnymi środkami komunikacji: lądowej, powietrznej
    i wodnej
  • przybliżanie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich znaczenia dla społeczeństwa
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych
    i ukośnych
  • zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, jakim jest park
  • rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki
  • wyrażanie obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej
  • budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi
  • ćwiczenia narządów artykulacyjnych, różnicowanie głosek
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych
  • dostrzeganie różnic w wyglądzie parku i lasu
  • zapoznanie z wybranymi grzybami – jadalnymi i niejadalnymi
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • zapoznanie ze sposobami przygotowywania się zwierząt do zimy
  • rozwijanie poczucia rytmu muzycznego
  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej, rozwijanie orientacji przestrzennej
  • łączenie ze sobą różnorodnych materiałów w pracy plastycznej
  • zapoznanie z wyglądem sklepu, z pracą ekspedientki
  • zapoznanie z literą „o” – małą i wielką, drukowaną
  • zapoznanie z literą „o”– małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • wprowadzenie pojęć: samogłoska, spółgłoska
  • zapoznanie z nazwami drzew owocowych
  • segregowanie owoców ze względu na ich pochodzenie
  • ustalanie równoliczności zbiorów
  • zapoznanie z zapisami cyfrowymi liczb 1 i 2
  • zapoznanie z różnymi rodzajami zapasów i przetworów przygotowywanych na zimę

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • piosenka powitalna “Hello, hello” wraz z zabawami ruchowymi
  • z jakich przyborów korzystamy w przedszkolu? Nauka słówek: glue, scissors, book, pencil, crayons, paper (klej, nożyczki, książka, ołówek, kredki, kartka papieru)
  • utrwalanie nazw części ciała na podstawie zabawy ruchowej „Head, shoulders, knees and toes” (eyes, ears, mouth, nose) – głowa, ramiona, kolana, palce u stóp + oczy, uszy, usta, nos + zwrot faster (szybciej)
  • jesienne liście – zabawy ruchowe na podstawie piosenki „Autumn leaves”; gry i zabawy z użyciem kart obrazkowych, leaves, rake, autumn, mushrooms (liście, grabie, jesień, grzyby)
  • Ktoś ma dzisiaj urodziny – ćwiczenie umiejętności składania życzeń urodzinowych w języku angielskim; zabawy z użyciem kart obrazkowych: nauka słówek – party, cake, candles, present, balloons (przyjęcie, tort, świeczki, prezent, balony), śpiewanie piosenki „Happy birthday”
  • doskonalenie umiejętności przedstawiania się – zwrot: „My name is…” oraz podawanie swojego wieku: „I’m five”

Religia tematyka kompleksowa:

1. Z radością spotykamy się razem.
2. Boga kochać chcę- On pierwszy ukochał mnie.
3. Nauka piosenki „Choć jestem mały jak palec”.
4. Bóg dał człowiekowi piękny świat.

Piosenka:

„Choć jestem mały jak palec

Choć jestem mały jak palec

Choć jestem mały jak mrówka

Ale proszę Cię Panie

Wejdź do mego serduszka La la la la la

Ale proszę Cię Panie Wejdź do mego serduszka

Co nas czeka:

  • 09.2020r. – zajęcia komputerowe „Kolorowe piksele”
  • 09.2020r. – Dzień Przedszkolaka

Piosenka:

„Wiewióreczka”

(sł. Edward Szymański, muz. Tadeusz Mayzner)

1. Sąsiadeczko, wiewióreczko,

co masz oczka czarne,

nie bójże się, pokaż w lesie,

gdzie masz swą spiżarnię.

Wszędzie mam, tu i tam,

czego chcecie, to wam dam.

Fik, myk! Hyc, hyc!

Czego chcecie, to wam dam.

2. Sąsiadeczko, wiewióreczko,

co masz rude łapki,

jeśli łaska, sypnij z góry

orzeszków do czapki.

Dałabym nawet sześć,

lecz co w zimie będę jeść?

Fik, myk! Hyc, hyc!

Był orzeszek, nie ma nic!

3. Sąsiadeczko, wiewióreczko,

co masz rudy pyszczek,

tu na ziemię rzuć uprzejmie

kilka ładnych szyszek.

Szyszki masz tu i tam,

wejdź na sosnę, urwij sam.

Fik, myk! Hyc, hyc! Były szyszki, nie ma nic!

…………………………………………………………………………………………………………………

PAŹDZIERNIK

Tematyka kompleksowa:

  1. Jesień w sadzie.
  2. Jesień na działce.
  3. Co z czego otrzymujemy.
  4. O sobie samym.
  5. Nasze zmysły.

Zadania:

  • ustalanie równoliczności zbiorów
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • zapoznanie z zapisami cyfrowymi liczb 1 i 2
  • zapoznanie z różnymi rodzajami zapasów i przetworów przygotowywanych na zimę
  • wyrażanie własnych obserwacji w pracy plastycznej
  • wielozmysłowe poznawanie warzyw
  • zapoznanie z literą „a” małą i wielką, drukowaną
  • zapoznanie z literą „a” małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
  • kształtowanie poczucia rytmu muzycznego
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 3
  • zachęcanie do zabawy w teatr
  • poznawanie właściwości fizycznych gliny i piasku
  • zapoznanie z produktami otrzymywanymi z gliny i z piasku
  • poznawanie sposobu otrzymywania sera
  • poznawanie pochodzenia wełny
  • poznawanie wyrobów z wełny
  • poznawanie sposobu otrzymywania papieru
  • rozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania emocji
  • zapoznanie z literą „m” małą i wielką, drukowaną
  • zapoznanie z literą „m” małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • utrwalenie pojęcia spółgłoska
  • organizowanie zabaw muzyczno-ruchowych z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych
  • przyporządkowanie odpowiednich barw bohaterom pozytywnym
    i bohaterom negatywnym
  • zachęcanie do stosowania zwrotów grzecznościowych
  • organizowanie sytuacji sprzyjających budowaniu dziecięcych systemów wartości
  • rozpoznawanie i nazywanie części ciała
  • zapoznanie z literą „e” małą i wielką, drukowaną
  • zapoznanie z literą „e” małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • uświadamianie istnienia różnych narządów zmysłów
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 4
  • uświadomienie negatywnego wpływu hałasu na zdrowie człowieka
  • podkreślanie znaczenia zmysłu wzroku

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Przywitanie – Hello | Super Simple Songs
  • Oto ja – One little finger | Super Simple Songs
  • Polecenia – Make a circle | Super Simple Songs
  • Powtórka części ciala – Pinocchio | Super Simple Songs

Religia tematyka kompleksowa:

1. Bóg stworzył słońce, księżyc oraz rośliny.
2. Owca, ryba, pies – stworzeniem Bożym jest.
3. Dziękuję Bogu że jestem, chwalę Go każdym gestem.
4. Chociaż jestem dzieckiem małym to różaniec w ręce miałem.
5. Różaniec śpiewany – nauka modlitwy „Zdrowaś Maryjo”.

Różaniec śpiewany

„Zdrowaś Maryjo

Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą,
błogosławionaś Ty między niewiastami,
i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus.
Święta Maryjo, Matko Boża, módl się za nami grzesznymi
teraz i w godzinę śmierci naszej.

Co nas czeka:

  • 05.10.2020r. – obchodzimy w naszym przedszkolu Dzień zwierząt. Ze względu na pandemię nie przynosimy do przedszkola swoich pluszowych, ani prawdziwych pupili

Piosenka:

„Jesień w sadzie i w ogrodzie”

(słowa i muzyka Danuta i Karol Jagiełło)

1. Już na drzewach w sadzie

i grządkach w ogrodzie

dojrzały przysmaki,

które jemy na co dzień.

Ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,

złota dynia, jabłko, śliwka i dojrzała gruszka.

2. Pójdziemy z koszami,

każdy coś przyniesie.

czy już wszyscy wiecie,

co nam dała jesień.

Ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,

złota dynia, jabłko, śliwka i dojrzała gruszka.

…………………………………………………………………………………………………………………

Przedszkole jest
czynne od 6:00 do 17:00

od poniedziałku do piątku

coat-of-arms-67863_960_720