WRZESIEŃ

Tematyka kompleksowa:

  1. Witajcie w przedszkolu!
  2. Droga do przedszkola.
  3. Nadeszła jesień.
  4. Co robią zwierzęta jesienią?
  5. Jesień w sadzie.

Zadania:

  • zapoznanie z pomieszczeniami znajdującymi się w przedszkolu, zwracanie uwagi na ich wygląd i przeznaczenie
  • rozwijanie percepcji wzrokowej
  • zachęcanie do poznawania imion kolegów i koleżanek z grupy
  • rozwijanie sprawności manualnej
  • zachęcanie do bliższego poznawania swoich rówieśników
  • zapoznanie ze zwyczajami panującymi w przedszkolu
  • opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu
  • umuzykalnianie dzieci
  • rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej
  • rozpoznawanie papieru o różnych fakturach
  • rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni
  • rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji
  • zapoznanie z różnymi środkami komunikacji: lądowej, powietrznej
    i wodnej
  • przybliżanie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich znaczenia dla społeczeństwa
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • rozwijanie słuchu fonematycznego
  • rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych
    i ukośnych
  • zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, jakim jest park
  • rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki
  • wyrażanie obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej
  • budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi
  • ćwiczenia narządów artykulacyjnych, różnicowanie głosek
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych
  • dostrzeganie różnic w wyglądzie parku i lasu
  • zapoznanie z wybranymi grzybami – jadalnymi i niejadalnymi
  • rozwijanie mowy
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • zapoznanie ze sposobami przygotowywania się zwierząt do zimy
  • rozwijanie poczucia rytmu muzycznego
  • rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej, rozwijanie orientacji przestrzennej
  • łączenie ze sobą różnorodnych materiałów w pracy plastycznej
  • zapoznanie z wyglądem sklepu, z pracą ekspedientki
  • zapoznanie z literą „o” – małą i wielką, drukowaną
  • zapoznanie z literą „o”– małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • wprowadzenie pojęć: samogłoska, spółgłoska
  • zapoznanie z nazwami drzew owocowych
  • segregowanie owoców ze względu na ich pochodzenie
  • ustalanie równoliczności zbiorów
  • zapoznanie z zapisami cyfrowymi liczb 1 i 2
  • zapoznanie z różnymi rodzajami zapasów i przetworów przygotowywanych na zimę

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Piosenka powitalna “Hello, hello” wraz z zabawami ruchowymi
  • Z jakich przyborów korzystamy w przedszkolu? Nauka słówek: glue, scissors, book, pencil, crayons, paper (klej, nożyczki, książka, ołówek, kredki, kartka papieru)
  • Utrwalanie nazw części ciała na podstawie zabawy ruchowej „Head, shoulders, knees and toes” (eyes, ears, mouth, nose) – głowa, ramiona, kolana, palce u stóp + oczy, uszy, usta, nos + zwrot faster (szybciej)
  • Jesienne liście – zabawy ruchowe na podstawie piosenki „Autumn leaves”; gry i zabawy z użyciem kart obrazkowych, leaves, rake, autumn, mushrooms (liście, grabie, jesień, grzyby)
  • Ktoś ma dzisiaj urodziny – ćwiczenie umiejętności składania życzeń urodzinowych w języku angielskim; zabawy z użyciem kart obrazkowych: nauka słówek – party, cake, candles, present, balloons (przyjęcie, tort, świeczki, prezent, balony), śpiewanie piosenki „Happy birthday”
  • Doskonalenie umiejętności przedstawiania się – zwrot: „My name is…” oraz podawanie swojego wieku: „I’m five”

Religia tematyka kompleksowa:

1. Z radością spotykamy się razem.
2. Boga kochać chcę- On pierwszy ukochał mnie.
3. Nauka piosenki „Choć jestem mały jak palec”.
4. Bóg dał człowiekowi piękny świat.

Piosenka:

„Choć jestem mały jak palec

Choć jestem mały jak palec
Choć jestem mały jak mrówka
Ale proszę Cię Panie
Wejdź do mego serduszka La la la la la
Ale proszę Cię Panie Wejdź do mego serduszka

Co nas czeka:

  • 09.2020r. – zajęcia komputerowe z cyklu „Kolorowe piksele”
  • 09.2020r. – Dzień Przedszkolaka

Piosenka:

„Wiewióreczka”

(sł. Edward Szymański, muz. Tadeusz Mayzner)

1. Sąsiadeczko, wiewióreczko,
co masz oczka czarne,
nie bójże się, pokaż w lesie,
gdzie masz swą spiżarnię.

Wszędzie mam, tu i tam,
czego chcecie, to wam dam.
Fik, myk! Hyc, hyc!
Czego chcecie, to wam dam.

2. Sąsiadeczko, wiewióreczko,
co masz rude łapki,
jeśli łaska, sypnij z góry
orzeszków do czapki.

Dałabym nawet sześć,
lecz co w zimie będę jeść?
Fik, myk! Hyc, hyc!
Był orzeszek, nie ma nic!

3. Sąsiadeczko, wiewióreczko,
co masz rudy pyszczek,
tu na ziemię rzuć uprzejmie
kilka ładnych szyszek.

Szyszki masz tu i tam,
wejdź na sosnę, urwij sam.
Fik, myk! Hyc, hyc!
Były szyszki, nie ma nic!

…………………………………………………………………………………………………………………

PAŹDZIERNIK

Tematyka kompleksowa:

  1. Jesień w sadzie.
  2. Jesień na działce.
  3. Co z czego otrzymujemy.
  4. O sobie samym.
  5. Nasze zmysły.

Zadania:

  • ustalanie równoliczności zbiorów
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • zapoznanie z zapisami cyfrowymi liczb 1 i 2
  • zapoznanie z różnymi rodzajami zapasów i przetworów przygotowywanych na zimę
  • wyrażanie własnych obserwacji w pracy plastycznej
  • wielozmysłowe poznawanie warzyw
  • zapoznanie z literą „a” małą i wielką, drukowaną
  • zapoznanie z literą „a” małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat
  • kształtowanie poczucia rytmu muzycznego
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 3
  • zachęcanie do zabawy w teatr
  • poznawanie właściwości fizycznych gliny i piasku
  • zapoznanie z produktami otrzymywanymi z gliny i z piasku
  • poznawanie sposobu otrzymywania sera
  • poznawanie pochodzenia wełny
  • poznawanie wyrobów z wełny
  • poznawanie sposobu otrzymywania papieru
  • rozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania emocji
  • zapoznanie z literą „m” małą i wielką, drukowaną
  • zapoznanie z literą „m” małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • utrwalenie pojęcia spółgłoska
  • organizowanie zabaw muzyczno-ruchowych z wykorzystaniem instrumentów perkusyjnych
  • przyporządkowanie odpowiednich barw bohaterom pozytywnym
    i bohaterom negatywnym
  • zachęcanie do stosowania zwrotów grzecznościowych
  • organizowanie sytuacji sprzyjających budowaniu dziecięcych systemów wartości
  • rozpoznawanie i nazywanie części ciała
  • zapoznanie z literą „e” małą i wielką, drukowaną
  • zapoznanie z literą „e” małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • uświadamianie istnienia różnych narządów zmysłów
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 4
  • uświadomienie negatywnego wpływu hałasu na zdrowie człowieka
  • podkreślanie znaczenia zmysłu wzroku

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Robimy pranie – nauka nazw ubrań z użyciem zabawkowej pralki (słówka: jacket – kurtka; socks – skarpetki; trousers – spodnie; T-shirt – koszulka; dress – sukienka; skirt – spódnica; scarf – szalik)
  • Nauka rymowanki „Washmachine” („Pralka”)
  • Jestem muzykiem – zabawy ilustracyjne przy piosence „I am
    a musicman”. Kluczowe słowa z zajęć: faw away – daleko, music – muzyka; musicman – muzyk; piano – pianino; trombone – puzon; triangle – trójkąt; drum – bęben
  • Gry i zabawy przy piosence „A hunting we will go”
  • W oceanie – zabawy z kartami obrazkowymi; zabawy ilustracyjne przy piosence „Animals in the ocean”. Kluczowe słowa z zajęć: fish – ryba; shark – rekin; jellyfish – meduza; crab – krab; dolphin – delfin; octopus – ośmiornica; waves – fale
  • Utrwalanie pojęć: up – góra; down – dół
  • Utrwalanie odpowiedzi na pytanie „How many?” (Ile?)

Religia tematyka kompleksowa:

1. Bóg stworzył słońce, księżyc oraz rośliny.
2. Owca, ryba, pies – stworzeniem Bożym jest.
3. Dziękuję Bogu że jestem, chwalę Go każdym gestem.
4. Chociaż jestem dzieckiem małym to różaniec w ręce miałem.
5. Różaniec śpiewany – nauka modlitwy „Zdrowaś Maryjo”.

Różaniec śpiewany

„Zdrowaś Maryjo

Zdrowaś Maryjo, łaski pełna, Pan z Tobą,
błogosławionaś Ty między niewiastami,
i błogosławiony owoc żywota Twojego, Jezus.
Święta Maryjo, Matko Boża, módl się za nami grzesznymi
teraz i w godzinę śmierci naszej.

Co nas czeka:

  • 10.2020r. – obchodzimy w naszym przedszkolu Dzień zwierząt. Ze względu na pandemię nie przynosimy do przedszkola swoich pluszowych, ani prawdziwych pupili

Piosenka:

„Jesień w sadzie i w ogrodzie”

(słowa i muzyka Danuta i Karol Jagiełło)

1. Już na drzewach w sadzie
i grządkach w ogrodzie
dojrzały przysmaki,
które jemy na co dzień.

Ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,
złota dynia, jabłko, śliwka i dojrzała gruszka.

2. Pójdziemy z koszami,
każdy coś przyniesie.
czy już wszyscy wiecie,
co nam dała jesień.

Ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,
złota dynia, jabłko, śliwka i dojrzała gruszka.

…………………………………………………………………………………………………………………

LISTOPAD

Tematyka kompleksowa:

  1. Jesienne nastroje.
  2. Dbamy o zdrowie.
  3. Moje domowe zwierzątko.
  4. Urządzenia elektryczne.

Zadania:

  • zapoznanie dzieci ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie
  • kształtowanie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie; liczenie na palcach i zbiorach zastępczych
  • manipulowanie przedmiotami i ustalanie wyniku dodawania
    i odejmowania
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5
  • wdrażanie dzieci do sensownego grupowania obiektów i słowne określanie przyjętego kryterium
  • zapoznanie dzieci ze zbiorem trójkątów, określanie właściwości elementów tego zbioru, wyodrębnienie cech wspólnych wszystkich trójkątów (3 boki, 3 kąty, 3 wierzchołki)
  • zapoznanie z nazwą aktualnego miesiąca, utrwalanie nazw pór roku
    i dni tygodnia
  • uświadamianie dzieciom znaczenia zdrowia dla każdego człowieka
  • przybliżenie dzieciom pracy stomatologa, okulisty, laryngologa
    i pediatry
  • zachęcanie dzieci do spożywania zdrowej żywności i aktywnego spędzania wolnego czasu
  • wyodrębnianie i liczenie w zdaniu wyrazów, w wyrazach sylab i głosek
  • układanie zdań z podanym wyrazem
  • rozwijanie mowy i logicznego myślenia
  • rozwijanie sprawności manualnych, utrwalanie prawidłowej postawy
    w czasie rysowania i kreślenia znaków literopodobnych, zwracanie uwagi na prawidłowy chwyt narzędzi pisarskich
  • rozwijanie umiejętności wokalnych – wspólne śpiewanie piosenek
  • rozwijanie orientacji przestrzennej i sprawności fizycznej – gra w gumę do skakania
  • przygotowanie do nauki czytania
  • zapoznanie dzieci ze zjawiskiem magnetyzmu
  • zwracanie uwagi na znaczenie prądu w gospodarstwie domowym
  • poznawanie różnych sposobów otrzymywania energii
  • poznawanie złych przewodników ciepła i dobrych przewodników ciepła

Uczymy się:

  • zabawy paluszkowej:
    To jest kciuk najgrubszy paluszek.
    To wskazujący co narwie nam gruszek.
    Trzeci je podniesie, a czwarty do domu zaniesie.
    A tu mamy maluszka co wrzuca gruszki do brzuszka.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • It’s cold! Put on your clothes! (Jest zimno! Załóż ubrania!). Nauka słówek: cold (zimno), jumper (sweter), coat (płaszcz), hat (czapka), scarf (szalik) na podstawie kart obrazkowych oraz piosenki „Getting dressed”
  • Moja rodzina: mummy (mamusia), daddy (tatuś), brother (brat), sister (siostra), baby (dzidziuś). Zabawy z przydzielonymi rolami na podstawie piosenki „Finger family”
  • Różne zjawiska pogodowe: sun (słońce), rain (deszcz), clouds (chmury), storm (burza), wind (wiatr), snow (śnieg). Gry i zabawy naśladowcze, nauka słówek na podstawie kart obrazkowych
  • W bajkowym królestwie – nauka słówek prince (książę), princess (księżniczka), horse (koń)’ knight (rycerz), castle (zamek), king (król) w ramach gier i zabaw z użyciem kart obrazkowych
  • Kolorowe zabawki: scooter (hulajnoga), teddy (miś), doll (lalka), ball (piłka), car (autko), train (pociąg), zabawy na podstawie piosenki „Toys”
  • Zestawianie przymiotnika z rzeczownikiem na podstawie zabawek i ich kolorów – tworzenie krótkich wypowiedzi „It’s a green car” (To jest zielone autko); „It’s a purple ball” (To jest fioletowa piłka) itd

Religia tematyka kompleksowa:

1. W modlitwie pamiętamy o naszych zmarłych.
2. Święty to przyjaciel Boga.
3. Jezus to dobry Król.
4. Chrzest czyni mnie Dzieckiem Bożym.

Piosenki:

„Jesteś Królem

Jesteś Królem, Jesteś Królem, Królem jest Bóg. x2
Podnieśmy wszyscy nasze serca,
podnieśmy wszyscy nasze dłonie,
stawajmy przed obliczem Pana wielbiąc Go. x2

„Dzieckiem Bożym jestem ja

1. Ojciec Bóg kocha nas, miłość swą zsyła nam,
Któż jak On wielkim jest, któż jak On miłość ma.
Święty Bóg Ojciec nasz, co dzień ma hojną dłoń,
Kocha nas dzieci swe mimo grzechów oraz wad.

2. Słońce mam w sercu swym, bowiem Pan kocha mnie,
Cieszę się, śpiewam wciąż, bowiem Pan kocha mnie,
Któż mi dał tyle łask, przyjaźń swą, szczęścia moc,
Któż jak Bóg, któż jak Pan, tak pokochał pięknie mnie.

Ref.: Dzieckiem Bożym jestem ja, la, la… (2x}

Co nas czeka:

  • 11.2020r. – zajęcia biblioteczne

Piosenka:

„Spacer po dywanie”

1. Kiedy niebo płacze idziemy na spacer
dookoła stołu z piosenką wesołą.

Ref. Idą parami lalki z misiami
Depczą dywan, depczą dywan z frędzelkami.
Idą parami lalki z misiami a gumowe piłki dwie
po podłodze toczą się.

2. Gdy za oknem dmucha nikt wiatru nie słucha,
chodzi dookoła wycieczka wesoła.

Ref. Idą parami lalki z misiami
Depczą dywan, depczą dywan z frędzelkami.
Idą parami lalki z misiami a gumowe piłki dwie
po podłodze toczą się.

…………………………………………………………………………………………………………………

GRUDZIEŃ

Tematyka kompleksowa:

  1. Tu rosły paprocie.
  2. Nadchodzi zima.
  3. Święta, święta.
  4. Święta, święta.
  5. Witamy Nowy Rok.

Zadania:

  • zapoznanie z przypuszczalnymi przyczynami wyginięcia dinozaurów
  • zapoznanie z produktami powstałymi wskutek chemicznej przeróbki węgla
  • zapoznanie z wyglądem i brzmieniem kołatki
  • dostrzeganie cykliczności pór roku
  • utrwalanie nazw elementów pogody
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 6
  • rozwijanie umiejętności malowania na kartkach o różnej fakturze na zaproponowany temat
  • zachęcanie do wypowiadania się na temat zwyczajów świątecznych związanych z Wigilią, dzielenie się spostrzeżeniami
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 0
  • zapoznanie ze zwyczajami związanymi ze świętami Bożego Narodzenia w różnych krajach europejskich
  • zapoznanie ze sposobem łączenia różnorodnych materiałów w pracy plastycznej
  • rozwijanie mowy i myślenia
  • rozwijanie pamięci słuchowej
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • rozwijanie sprawności manualnych
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • zabawy z wizytówkami wg. metody I. Majchrzak, globalne odczytywanie wyrazów

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Co na drugie śniadanie? Zabawy z podziałem na role na podstawie piosenki „Delicious”. Nauka słówek: apples (jabłka), sausages (kiełbaski), banaas (banany), cakes (ciasta), hungry (głodny), delicious (pyszne)
  • Spadające płatki śniegu – zabawy ruchowo-ilustracyjne do piosenki „Little snowflake”. Nauka słówek: snowflake (płatek śniegu), head (głowa), nose (nos), hand (dłoń), snow (śnieg)
  • Witaj bałwanku, Święty Mikołaju i reniferze! – zabawy ruchowo ilustracyjne przy piosence „Hello reindeer”. Nauka słówek: reindeer (renifer), snowman (bałwan), Santa (Święty Mikołaj)
  • Utrwalanie umiejętności liczenia do dziesięciu (one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten) na podstawie piosenki „Hello reindeer”
  • Co znajdziemy po choinką? – zabawy przy piosence „Christmas presents”. Słówka: present (prezent), christmas (święta), christmas tree (choinka), car (autko), teddy (miś), doll (piłka), doll (lalka)

Religia tematyka kompleksowa:

1. Naśladujemy św. Mikołaja w dobroci.
2. Maryja wybrana przez Boga na matkę Jezusa.
3. Dobrymi uczynkami przygotowujemy serce dla Jezusa.
4. Radosne oczekiwanie – Wigilia.
5. Boże Narodzenie – dziękujemy Jezusowi za jego przyjście.

Piosenka:

„Będę wielbić Cię

1. Moją prawą ręką będę Cię uwielbiał,
Moją lewą ręką będę wielbił Cię.
Moją prawą nogą będę Cię uwielbiał,
Moją lewą nogą będę wielbił Cię.

Ref. Chwalimy Cię,
Błogosławimy Cię,
Wielbimy Cię,
Wysławiamy Cię.

2.Całym moim sercem będę Cię uwielbiał,
Całą moją duszą będę wielbił Cię
Całym mym umysłem będę Cię uwielbiał,
Całym moim życiem będę wielbił Cię.

Co nas czeka:

  • 12.2020r. – zajęcia biblioteczne
  • 12.2020r. – Mikołaj w przedszkolu
  • 12.2020r. – zajęcia komputerowe z cyklu „Kolorowe piksele”
  • 12.2020r. – Wigilia przedszkolna

Piosenka:

„Mikołaj ma trudne zadanie”
(sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

  1. Mikołaj wędruje po świecie,
    w swym worku prezentów ma moc.
    Zagląda przez okna do dzieci
    w świąteczną, wigilijną noc.
    Ref.: Zbliżają się święta,
    ubrane choinki
    i wszyscy czekają
    na swe upominki.
    Mikołaj się spieszy,
    zadanie swe zna,
    każdemu coś kupi,
    każdemu coś da.
  2. Mikołaj ma trudne zadanie,
    niełatwo Mikołajem być.
    Od świtu do zmierzchu bieganie.
    Jak biedny Mikołaj ma żyć?
    Ref.: Wciąż praca i praca,
    tu listy, tu paczki,
    znów w worku jest dziura,
    skończyły się znaczki,
    renifer się zmęczył
    i poszedł już spać,
    na saniach prezenty,
    więc trzeba je pchać.
  3. Mikołaj nigdy nie zawodzi
    i zawsze przybywa na czas.
    Choć zima i zaspy na dworze,
    na pewno odwiedzi dziś nas.
    Ref.: Bo kocha on dzieci –
    i duże, i małe,
    we wszystkich kolorach –
    i czarne, i białe.
    Gdy gwiazda na niebie
    wigilii da znak,
    odwiedzi je wszystkie,
    o tak, właśnie tak.

…………………………………………………………………………………………………………………

STYCZEŃ

Tematyka kompleksowa:

  1. Zwierzęta są głodne.
  2. Zwierzęta są głodne.
  3. Zabawy na śniegu.
  4. Odwiedzili nas babcia i dziadziuś.

Zadania:

  • zapoznanie z nazwami dni tygodnia
  • poznawanie niebezpieczeństw podczas zabaw na śniegu
  • zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi
  • ukazywanie konsekwencji nieprzestrzegania zakazów dotyczących zimowych zabaw
  • rysowanie do wysłuchanego tekstu
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 7
  • przeliczanie w zakresie siedmiu
  • kształtowanie poczucia rytmu
  • rozwijanie mowy i myślenia
  • rozwijanie pamięci słuchowej
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania
  • rozwijanie sprawności manualnych
  • rozwijanie aktywności twórczej
  • rozwijanie umiejętności wokalnych
  • rozwijanie sprawności fizycznej
  • zabawy z wizytówkami wg. metody I. Majchrzak, globalne odczytywanie wyrazów

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Egzotyczne zwierzaki – gry i zabawy z kartami obrazkowymi. Słówka: kangaroo (kangur), elephant (słoń), pelican (pelikan), snake (wąż), koala (koala)
  • Jak ruszają się zwierzęta? – utrwalanie czasowników na podstawie piosenki „The animal song”: jump (skakać), swing (huśtać), fly (latać), shake (trząść), sleep (spać), wake up (budzić się)
  • Co umieją robić zwierzęta, a czego nie umieją? – utrwalanie nazw znanych już zwierząt oraz poznawanie nowych: fish (ryba), bird (ptak), gorilla (goryl), elephant (słoń), buffalo (bawół)
  • Zabawy ruchowo-ilustracyjne do piosenki „Yes! I can!”: clap (klaskać), swim (pływać), fly (latać), climb (wspinać się), stamp (tupać), run (biegać), sing (śpiewać), dance (tańczyć)

Religia tematyka kompleksowa:

1. Przybieżeli do Betlejem pasterze.
2. Trzej królowie składają dary małemu Jezusowi.
3. Dziękujemy Bogu za babcię i dziadka.
4. Śpiewamy Jezusowi kolędy.

Piosenki:

„Józefie, stajenki nie szukaj

1. Józefie, stajenki nie szukaj,
i do gospody nie pukaj
z Maryją do nas przyjdź.

Ref. Przynieście ze sobą Dziecinę
jest miejsce w naszej rodzinie,
dla Boga u nas zawsze otwarte drzwi.

2. W tym mieście nie szukaj schronienia,
nie znajdziesz tam wybawienia,
z Maryją do nas przyjdź.

„Gore gwiazda Jezusowi

Gore gwiazda Jezusowi w obłoku, w obłoku
Józef z Marią asystują przy boku, przy boku

Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem
Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem

Wół i osioł w parze służą przy żłobie, przy żłobie
Huczą, buczą delikatnej osobie, osobie

Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem
Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem

Pastuszkowie z podarunki przybiegli, przybiegli
W koło szopę o północy obiegli, obiegli

Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem
Hejże ino dyna, dyna, narodził się Bóg dziecina
W Betlejem, w Betlejem

Co nas czeka:

  • 01.2021r. – zajęcia biblioteczne
  • 01.2021r. – zajęcia komputerowe z cyklu „Kolorowe piksele”
  • 01.2021r. – Bal przebierańców

Piosenka:

„Wesoła babcia”
(sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło)

  1. Moja babcia lubi śpiewać,
    moja babcia lubi grać.
    Lubi czytać dobre książki,
    a w niedzielę dłużej spać.
    Ref.: Bo nieprawda, że to babcie
    muszą ciągle w kuchni stać,
    smażyć placki, jajecznicę
    i ubrania nasze prać.
  2. Moja babcia jest zadbana
    i ubiera modnie się.
    Chodzi często do fryzjera
    i wspaniale trzyma się.
    Ref.: Bo nieprawda, że to babcie
    muszą ciągle w kuchni stać,
    smażyć placki, jajecznicę
    i ubrania nasze prać.
  3. A ja kocham swoją babcię
    i pomagam ciągle jej.
    Chcę, by długo była młoda
    i by żyło się jej lżej.
    Ref.: Bo nieprawda, że to babcie
    muszą ciągle w kuchni stać,
    smażyć placki, jajecznicę
    i ubrania nasze prać.

…………………………………………………………………………………………………………………

LUTY

Tematyka kompleksowa:

  1. Jestem samodzielny w kuchni.
  2. Znamy te baśnie.
  3. Chciałbym być matematykiem.
  4. Dbamy o zdrowie.

Zadania:

  • wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panującą temperaturą i warunkami atmosferycznymi na dworze
  • zachęcanie do pobytu na świeżym powietrzu jako warunku zdrowia i odporności
  • wdrażanie do bezpiecznej zabawy z wykorzystaniem sprzętu w ogrodzie przedszkolnym
  • rozwijanie umiejętności przeliczania oraz porządkowania zbiorów
  • rozwijanie umiejętności orientowania się w przestrzeni i w schemacie własnego ciała
  • utrwalanie położenia przedmiotów w przestrzeni; stosowanie określeń: na, pod, w, przed, za, obok
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku
  • zwracanie uwagi na kalendarze, ich rolę w określaniu dni tygodnia, miesięcy. Nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy
  • różnicowanie stron ciała – prawej i lewej
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
  • rozpoznawanie cyfr i liczby 10
  • zapoznanie z zapisami cyfrowymi liczby 8
  • klasyfikowanie przedmiotów pod względem kilku cech wspólnych
  • nazywanie figur geometrycznych
  • porównywanie długości przedmiotów; stosowanie określeń: dłuższy, krótszy, takiej samej długości
  • mierzenie objętości cieczy przy zastosowaniu takiej samej miary
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat
  • rozwijanie analizy i syntezy słuchowej
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie, liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską, odczytywanie ich
  • zapoznanie z literą g, w, p – małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • rozpoznawanie liter, czytanie krótkich tekstów
  • zapoznanie z zawodem kucharza, wzbogacanie wiedzy nt. zdrowego odżywiania
  • słuchanie wierszy, opowiadań, baśni polskich i zagranicznych autorów
  • oglądanie wybranych pozycji literatury dziecięcej, zwracanie uwagi na piękne ilustracje, obrazki
  • odszukiwanie w oglądanych utworach uniwersalnych wartości, takich jak: dobro, piękno, sprawiedliwość, prawda
  • rozwijanie umiejętności wyrażania i nazywania emocji
  • zapoznanie z Piramidą Żywienia
  • rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania
  • zabawy z wizytówkami wg. metody I. Majchrzak, globalne odczytywanie wyrazów
  • nauka piosenek i pląsów
  • wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych przy piosenkach znanych dzieciom

Zestaw ćwiczeń porannych.
Zestawy ćwiczeń gimnastycznych.
Zabawy w ogrodzie przedszkolnym.

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Kogo kochamy? Nauka piosenki „Skidamarink”. Utrwalanie znanych wcześniej słówek: mummy (mamusia), daddy (tatuś), brother (brat), sister (siostra), grandma (babcia), grandpa (dziadek), dog (pies), cat (kot), I love you (kocham cię). Nowe słówka z zajęć: morning (rano), afternoon (popołudnie), evening (wieczór), moon (księżyc)
  • Przeciwieństwa w naszym życiu. Zabawy inspirowane piosenką „Open, shut them”. Słówka: open – shut (otworzyć – zamknąć), big – small (duży – mały), please – no, thank you (poproszę – nie, dziękuję), fast – slow (szybko – powoli), loud – quiet (głośno – cicho)
  • W autobusie – zabawy na podstawie książeczki „Wheels on the bus” oraz jednej z wersji popularnej piosenki pod tym samym tytułem. Słówka z zajęć: bus (autobus), wheels (koła), door (drzwi), people (ludzie), horn (klakson), + przypomnienie znanych wcześniej słówek: babies (dzidziusie), mommies (mamusie), daddies (tatusiowie)

Religia tematyka kompleksowa:

1. Święta rodzina Jezusa.
2. Maryja i Józef znajdują Jezusa.
3. Szanujemy Krzyż.
4. Jezus pomaga chorym.

Piosenki:

„Gdy Pan Jezus był malutki”

Gdy Pan Jezus był malutki nigdy nie próżnował.
Z Matką Bożą i Józefem pilnie wciąż pracował.
Tak piłował, tak heblował i wełenkę zwijał.
Nosił wodę, rąbał drzewo i gwoździe przybijał.

„Pan Jezus mamę miał”

Pan Jezus także Mamę miał, kiedy w Nazarecie żył.
Jezu, naszej mamie daj dużo łask i dużo sił. (x2)

Pan Jezus Opiekuna miał, kiedy w Nazarecie żył.
Jezu, tatusiowi daj dużo łask i dużo sił. (x2)

Pan Jezus także Babcię miał, kiedy w Nazarecie żył.
Jezu, naszej babci daj dużo łask i dużo sił. (x2)

Pan Jezus także Dzieckiem był, kiedy w Nazarecie żył.
Jezu, wszystkim dzieciom daj dużo łask i dużo sił. (x2)

Co nas czeka:

  • 02.2021r. – zajęcia biblioteczne
  • 02.2021r. – zajęcia komputerowe z cyklu „Kolorowe piksele”

Piosenki:

„Pychotka-smakotka”
(sł. Alicja Woy-Wojciechowska, muz. Krystyna Kwiatkowska)

  1. Mam pomysł znakomity
    na nasze apetyty,
    zapraszam was do kuchni,
    gdzie pachnie szarlotka.
    Idź, mamo, na wagary,
    zrobimy czary-mary,
    a z czarów tych powstanie
    pychotka-smakotka.
    Ref.: Pychotka-smakotka, smakotka-pychotka,
    dla miśka, dla lalki i dla kotka.
    A jak się troszeczkę lepiej postaramy,
    to będzie pychotka i dla mamy.
  2. To mogą być ciasteczka,
    kanapka jak łódeczka,
    sałatka z niespodzianką
    schowaną do środka.
    Bo tak najbardziej w świecie
    smakuje wszystkim dzieciom
    zrobiona własnoręcznie pychotka-smakotka.
    Ref.: Pychotka-smakotka…

„Baśniowe postacie”
(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

  1. Znam legendy o powstaniu Krakowa
    i stolicy Polski, Warszawie:
    o szewczyku, o smoku i Wiśle,
    o Syrence i Warsie i Sawie.
    Ref.: Książki niezwykłe, książki ciekawe,
    tysiące legend, baśni i bajek.
    Historii tyle, że trudno zliczyć,
    chcę poznać wszystkie, więc będę je czytać.
  2. Z książek znam też krasnoludki,
    królewny i Kopciuszka, wróżki i Śnieżkę,
    Czerwonego Kapturka, kłamczuchę,
    Kota w butach i Piękną i Bestię.
    Ref.: Książki…
  3. Lubię czytać książki z mamą i z tatą,
    piękne wiersze, opowiadania,
    z nich się uczę, historię poznaję,
    więc zachęcam was
    też do czytania.
    Ref.: Książki…

………………………………………………………………………………………………………………..

MARZEC

Tematyka kompleksowa:

1.Muzyka jest wszędzie.

2.W świecie teatru.

3.Wiosna, wiosna.

4.Wiosenne powroty.

5.Wkrótce Wielkanoc.

Zadania:

  • rozwijanie koordynacji ruchowej
  • nabywanie płynności ruchów rąk
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej
  • improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki
  • zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie zabaw ruchowych
  • szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym
  • wykazywanie inicjatywy w dbałości o salę zajęć
  • wykorzystanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny
  • pełnienie w każdej sytuacji roli słuchacza i mówiącego
  • samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie
  • układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich, dopowiadanie ich zakończeń
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie
  • liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską
  • próby samodzielnego czytania
  • rozpoznawanie liter drukowanych i pisanych
  • rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze
  • rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania
  • samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowiska pracy porządkowanie go po zakończonej pracy
  • opracowanie planu działania podczas wykonywania danej pracy plastycznej
  • śpiewanie tekstu wysoko, nisko i z różnym natężeniem głosu według wskazań nauczyciela lub pokazanego wzoru
  • wyrażanie nastroju danego obrazu, pracy plastycznej ruchem lub za pomocą innych środków ekspresji
  • wykonywanie prostych melodii na instrumentach perkusyjnych
  • przygotowywanie przedstawień wybranych baśni poprzez przydzielanie ról przygotowywanie scenografii i akcesoriów
  • uczestniczenie w zabawach wykorzystujących wybrane techniki i metody aktywizujące np.: kreatywne rysowanie, tworzenie analogii, wizualizacja, personifikacja
  • analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie
  • wspólne przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie wniosków
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: rozwiązywanie zagadek logicznych,rebusów
  • nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia
  • wymienianie nazw miesięcy należących do wiosny
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
  • układanie działań do podanych zadań; głośne ich odczytywanie
  • różnicowanie stron ciała – prawej i lewej
  • określanie położenia przedmiotów w przestrzeni
  • określanie, wskazywanie miejsca powstawania dźwięku, liczenie usłyszanych dźwięków
  • oglądanie filmów przyrodniczych, książek, albumów, tablic, korzystanie z internetu (poznawanie przyrody w sposób pośredni)
  • zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie
  • obserwowanie zmian zachodzących przed zbliżającą się wiosną (przedwiośnie) – coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu, lodu, pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy), powracające pierwsze ptaki (skowronki, czajki, szpaki), kwitnienie wierzby i leszczyny; pojawianie się paków na drzewach i krzewach
  • poznawanie życia ptaków wiosną – budowanie gniazd, składanie jaj, wylęganie się młodych, dbanie o nie.

Piosenka:

Wiosna w błękitnej sukience” (sł. Ewa Zawistowska, muz. Stanisław Marciniak)

1.Wiosna w błękitnej sukience
bierze krokusy na ręce.
Wykąpie je w rosie świeżej
i w nowe płatki ubierze.

Ref: Wiosna buja w obłokach,
wiosna płynie wysoko,
wiosna chodzi po drzewach,
wiosna piosenki śpiewa.

2.Potem z rozwianym warkoczem
niebem powoli gdzieś kroczy.
Wysyła promyki słońca
i wiersze pisze bez końca.

Ref: Wiosna buja w obłokach…

3.Nocą się skrada z kotami,
chodzi własnymi drogami.
A teraz śpi już na sośnie
i nie wie, że sosna rośnie.

Ref: Wiosna buja w obłokach…

Język angielski tematyka kompleksowa:

  • Robimy pizzę! – zabawy z kartami obrazkowymi przy piosence „Cop chop chop”. Ważne słówka z zajęć: tomato (pomidor), cheese (ser), egg (jajko), sausage (kiełbasa), ham (szynka), chop (kroić/siekać)

  • Na farmie. Zabawy z podziałem na role na podstawie popularnej piosenki „Old McDonald had a farm”. Ważne słówka z zajęć: farm (farma), chicks (kurczaki), dogs (psy), pigs (świnki), horses (konie), cows (krowy), ducks (kaczki)

  • Dzień św. Patryka – przedstawienie dzieciom elementów związanych z irlandzkim folklorem oraz jednym z najważniejszych świąt obchodzonych w Irlandii – dniem św. Patryka. Zabawy przy piosence „Ten little leprechauns”. Słówka z zajęć: leprechaun (skrzat z irlandzkiego folkloru), rainbow (tęcza), clover (koniczyna), gold (złoto) pot of gold (garnek złota), shoes (buty), hat (kapelusz)

  • Wiosenna wyprawa łódką – zabawy inspirowane popularną piosenką „Row your boat”. Jakie zwierzęta możemy spotkać w rzece, koło rzeki lub na niebie? Poznawanie nowych słówek oraz utrwalanie wcześniej znanych: boat (łódka), frog (żaba), bird (ptak), stork (bocian), kaczka (duck), fly (mucha), butterfly (motyl), ladybird (biedronka), fish (ryba), snail (ślimak)

  • Królik wielkonocny – zabawy ruchowo-taneczne przy piosence „Easter bunny”. Słówka z zajęć: easter bunny (królik wielkanocny) ears (uszy), eyes (oczy), tail (ogon), friend (przyjaciel), eggs (jajka)

Religia tematyka kompleksowa:

1.Jezus to Bóg wielkie cuda czynić mógł.

2.Poznajemy moc Jezusa – uciszenie burzy.

3.Bóg obdarza ludzi pożywieniem.

4.W niedzielę Palmową uwielbiamy Jezusa.

Piosenki:

Wielki Post”

Wielki Post, Wielki Post

Zbudujemy razem most

Most do Ojca który w niebie

Czeka na mnie i na Ciebie

Czeka na mnie i na Ciebie.

Jestem rybakiem Pana”

1.Jestem rybakiem Pana

więc zarzucam sieci swe.

Lecz gdy troski mnie przygniatają

chlup chlup i topię się

ja topię się

A-A-A

A-A-A-A-A

cziru riru

cziru riru riru

cziru riru riru

cziru riru riru riru ua! 2x

2.Jezus mym przyjacielem

on ratuje z głębi mnie

więc płynę już

A-A-A

A-A-A-A-A

cziru riru

cziru riru riru

cziru riru riru

cziru riru riru riru ua! 2x

Co nas czeka:

  • 01.03.2021r. – zajęcia komputerowe z cyklu „Kolorowe piksele”
  • 11.03.2021r. – zajęcia dydaktyczne w ramach akcji pt. „Wirusoochrona”
  • 19.03.2021r. – powitanie Wiosny
  • 22.03.2021r. – zajęcia komputerowe z cyklu „Kolorowe piksele”
  • 31.03.2021r. – Śniadanie Wielkanocne.

…………………………………………………………………………………………………………………

KWIECIEŃ

Tematyka kompleksowa:

1.Chciałbym być sportowcem.

2.Cuda i dziwy.

3.Mali strażnicy przyrody.

4.Jestem Polakiem i Europejczykiem.

Zadania:

  • określanie kierunku pisania (rysowania) – od lewej strony linii do prawej i od góry kartki do dołu
  • nabywanie płynności ruchów rąk (np. w toku swobodnych ruchów tanecznych, gimnastycznych ćwiczeń ramion, zadań plastycznych wymagających zamalowania dużych przestrzeni kartki)
  • improwizowanie ruchowe do dowolnej muzyki
  • zacieśnianie kontaktów interpersonalnych z grupą poprzez wspólne organizowanie zabaw ruchowych
  • szanowanie odmowy uczestnictwa w niechcianych sytuacjach
  • przejawianie aktywności w zakresie propagowania zdrowego stylu życia
  • szanowanie potrzeb innych, bycie empatycznym
  • formułowanie dłuższych wypowiedzi na dowolny temat
  • próby samodzielnego czytania
  • wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie
  • liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską
  • rozpoznawanie liter pisanych
  • uświadamianie sobie podczas zabawy jej efektów końcowych
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych
  • różnicowanie stron ciała – prawej i lewej
  • rozwijanie koordynacji ruchowo-słuchowo-wzrokowej
  • uczestniczenie w zabawach z elementami rywalizacji
  • przewidywanie skutków wynikających z niebezpiecznych zabaw i zachowań
  • wykorzystanie sytuacji dnia codziennego do nabywania umiejętności samooceny
  • pełnienie w każdej sytuacji roli słuchacza i mówiącego
  • poznawanie modelu kuli ziemskiej – globusa: poznawanie nazw wybranych planet Układu Słonecznego, np. Marsa, słuchanie ciekawostek na ich temat
  • poznawanie ciekawostek na temat Ziemi i wszechświata
  • dzielenie się wiadomościami na temat kosmosu: lotów kosmicznych, planet, gwiazdozbiorów
  • sprawne posługiwanie się mową w różnych sytuacjach
  • opracowanie planu działania podczas wykonywania danej pracy plastycznej
  • samodzielne używanie wybranych narzędzi, przyborów, wybieranie materiałów, organizowanie sobie stanowisk pracy
  • uczestniczenie w zabawach wykorzystujących wybrane techniki i metody aktywizujące, np.: kreatywne rysowanie, tworzenie analogii, wizualizacja, personifikacja
  • słuchanie rymowanek, wierszy opisujących nierealne miejsca, postacie, zdarzenia – wymienianie zawartych w nich nonsensów
  • dostrzeganie rytmicznej organizacji czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy
  • nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia
  • rysowanie literopodobnych szlaczków na dużych płaszczyznach i w liniaturze,
  • rozwijanie zainteresowania podejmowaniem prób pisania
  • wspólne przeprowadzanie eksperymentów, wyciąganie wniosków
  • układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich, dopowiadanie ich zakończeń
  • czerpanie radości i satysfakcji z przebywania na łonie natury
  • układanie historyjek obrazkowych, opowiadanie ich, dopowiadanie ich zakończeń
  • inicjowanie różnego rodzaju zabaw z wykorzystaniem pomysłów dzieci
  • rozwijanie myślenia logicznego poprzez: analizowanie, syntezowanie, porównywanie, klasyfikowanie
  • klasyfikowanie przedmiotów pod względem kilku cech wspólnych
  • poznawanie roli drzew w życiu ludzi i zwierząt
  • poznanie właściwości powietrza poprzez zabawy, ćwiczenia i eksperymenty
  • poznanie sposobów dbania o środowisko: oczyszczanie wody, zakładanie filtrów na kominy fabryczne
  • wskazywanie lokalizacji miejsca swojego zamieszkania na mapie Polski
  • podawanie adresu zamieszkania, adresu przedszkola
  • poznanie zapisu nazwy swojej miejscowości
  • poznawanie ważniejszych wydarzeń z życia Polski, np. wejście Polski do Unii Europejskiej
  • przyswajanie nazw określających przynależność ludzi do wspólnoty narodowej lub etnicznej
  • wskazywanie lokalizacji swojej miejscowości na mapie Polski
  • tworzenie planu osiedla, swojej miejscowości
  • organizowanie kącika regionalnego, wzbogacanie go o eksponaty przyniesione z domu lub wykonane samodzielnie wskazywanie Polski na mapie Europy, nazywanie jej sąsiadów
  • wyjaśnienie, jakie znaczenie dla Polski ma przynależność do Unii Europejskiej
  • wskazywanie na mapie Europy wybranych państw należących do Unii Europejskiej
  • poznawanie muzyki innych narodów.

Piosenka:

Ziemia – zielona wyspa” (sł. Halina Cenarska, muz. Andrzej Nowak)

1.Nie warto mieszkać na Marsie,
nie warto mieszkać na Venus.
Na Ziemi jest życie ciekawsze,
powtarzam to każdemu.

Ref. Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona,
wśród innych dalekich planet.
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt,
więc musi być bardzo zadbany.

2.Chcę poznać życie delfinów
i wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla
i z kotem móc się bawić.

Ref. Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona…

3.Posadźmy kwiatów tysiące.
Posadźmy krzewy i drzewa,
niech z nieba uśmiecha się słońce,
pozwólmy ptakom śpiewać.

Ref. Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona…

Religia tematyka kompleksowa:

1.Wielki Tydzień.

2.Cieszymy się że Jezus Zmartwychwstał.

3.Poznanie obrazu Jezusa Miłosiernego.

4.Msza święta spotkaniem z Jezusem.

5.Wychwalamy Boga modlitwą i śpiewem.

Piosenka:

Bóg nie umarł – Jezus żyje

Bóg nie umarł – Jezus żyje

Bóg nie umarł – Jezus żyje

Daj mu ręce swe (klask, klask)

Daj mu nogi swe (tup, tup)

Daj mu serce swe (bum, bum)

Daj mu duszę swą (frrr)

On zawsze z nami jest!

Co nas czeka:

  • 19.04.2021r. – zajęcia komputerowe z cyklu „Kolorowe piksele”

Przedszkole jest
czynne od 6:00 do 17:00

od poniedziałku do piątku

coat-of-arms-67863_960_720