PROGRAM E-TWINNING W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU NR 2 W KATOWICACH

Rok szkolny 2018/2019

W bieżącym roku szkolnym w ramach kontynuacji programu e-Twinning planujemy rozpocząć projekt skupiający się wokół tematyki dbałości o zdrowie i bezpieczeństwo przedszkolaków. Jesteśmy również otwarci na sugestie rodziców w kwestii wyboru tematów naszych kolejnych przedsięwzięć w programie e-Twinning.

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

Rok szkolny 2017/2018

Od początku marca 2018 roku Miejskie Przedszkole nr 2 w Katowicach bierze udział
w projekcie programu e-Twinning pt. „Shades of green” („Odcienie zieleni”). Jest to projekt międzynarodowy, który prowadzony jest w języku angielskim. Zakłada on, iż kolory wpływają na ludzkie emocje, a odpowiednie włączenie barw w proces edukacyjny pobudza kreatywność u dzieci, motywuje je do zdobywania wiedzy, a także wspomaga ekspresję twórczą. Planowanym terminem zakończenia przedsięwzięcia jest koniec kwietnia 2018 roku.
W projekcie partnerami naszego przedszkola są następujące placówki:
1. Scoala Gimnaziala Izvoarele, (Izvoarele, Rumunia)
2. 3o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Νικολάου , Agios Nikolaos, (Kreta, Grecja)
3. Šeduvos lopšelis-darželis, (Šeduva, Litwa)
4. Atakent Aysel-Salih Baysak Anaokulu, (İzmir, Turcja)
5. JU OŠ „Lipnica”, (Tuzla, Bośnia i Herzegowina)
6. Szkoła Podstawowa Nr 59 im. gen. J.H. Dąbrowskiego w Poznaniu, (Poznań, Polska)
7. Przedszkole Nr 47, (Gdynia, Polska)

Przedsięwzięcie zakłada realizację następujących celów ogólnych:
1. rozwijanie kreatywności u dzieci
2. rozwijanie dziecięcej wyobraźni i pomysłowości
3. nauczanie o ekologii i ochronie zwierząt
4. krzewienie wiedzy o innych kulturach oraz europejskich krajach, z których pochodzą współuczestnicy projektu
5. tworzenie atmosfery przyjaznego nastawienia do ludzi, będących rdzennymi mieszkańcami innych krajów
6. rozwijanie kompetencji z zakresu języka angielskiego u dzieci

Cele szczegółowe przyjęte w projekcie:
Dziecko:

1. zna i potrafi wymówić w języku angielskim podstawowe słowa będące kluczowymi
w projekcie
2. potrafi pracować zespołowo
3. docenia efekty wspólnej pracy
4. ogląda efekty pracy dzieci z partnerskich placówek
5. wie, jak zdrowo się odżywiać
6. docenia korzystny wpływ spożywania warzyw na ludzki organizm
7. rozwija kreatywność i umiejętności artystyczne
8. nawiązuje współpracę z rówieśnikami z innych krajów
9. zna kulturę krajów partnerskich
10. potrafi wymienić podstawowe informacje o krajach partnerskich
11. jest otwarte na kulturę innych krajów i wie, że każdemu należy się szacunek, niezależnie od tego z jakiego kraju i kręgu kulturowego pochodzi

Zadania do realizacji przyjęte w projekcie:
1. Zielone pozdrowienia (zrealizowane)
Zadanie polega na stworzeniu zielonych kartek z pozdrowieniami dla pozostałych uczestników projektu.
2. Fotorelacja z uroczystości Pierwszego Dnia Wiosny (zrealizowane)
Zamieszczenie w dzienniku Twin Space serii zdjęć obrazujących przebieg Zielonego Dnia w przedszkolu.
3. Zielone witaminy (zrealizowane)
Przygotowanie przez dzieci sałatki z zielonych warzyw oraz stworzenie fotorelacji
z procesu dziecięcych starań. Zadanie miało na celu poszerzenie wiedzy dzieci na temat zdrowego odżywiania oraz dobroczynnego wpływu warzyw na zdrowie.
4. Drzewo (planowane)
Zadanie polega na przesyłaniu pocztą papierowego drzewa. Zadaniem każdej placówki biorącej udział w projekcie jest stworzenie kilku liści przyklejeniu ich do drzewa, a następnie odesłanie pracy kolejnemu partnerowi. Po odwiedzeniu wszystkich szkół i przedszkoli będących uczestnikami projektu „Shades of green” drzewo wraca do placówki, która wysłała je jako pierwsza.
5. Kultura krajów partnerskich (planowane)
Zagadnienie związane jest z przeprowadzeniem kilku zajęć w starszych grupach, podczas których dzieci zdobędą podstawowe informacje na temat krajów partnerskich (jak wyglądają flagi tych państw, jak powiedzieć słowo „zielony” w ich językach, co ciekawego i charakterystycznego można w tym kraju zobaczyć, jakie tradycyjne potrawy się tam jada).
6. Zielone zwierzęta (planowane)
Zadanie zakłada stworzenie przestrzennych prac przedstawiającej wybrane zielone zwierzęta. Zadanie ukierunkowane jest na rozwijanie zdolności artystycznych dzieci, jak również na wzbogacenie ich wiedzy na temat zielonych zwierząt – sposobu odżywiania, środowiska, w którym żyją oraz sposobu, w jaki możemy je chronić.
7. Niespotykane oblicze zieleni (planowane)
Utworzenie dowolnej pracy plastycznej, której tematyka poświęcona będzie niespotykanymi zielonymi zjawiskami (np. UFO lub niektóre gatunki dinozaurów). W ćwiczeniu tym dzieci uczą się odróżniać fikcję od rzeczywistości; jak również teraźniejszość od przeszłości.

Przedszkole jest
czynne od 6:00 do 17:00

od poniedziałku do piątku